Remote Care - nowe rozwiązania w diagnostyce maszyn
Fot.: Prima Power |
Przedsiębiorstwa z branży przemysłowej stoją obecnie przed wyzwaniem wprowadzania coraz to nowszych rozwiązań w swoich zakładach. Jednym z nich jest Prima Power, która wdrożyła technologię Remote Care, czyli zdalny monitoring pracy maszyn.
Dzięki nowej usłudze - Remote Care, wszystkie urządzenia producenta będą wyposażone w oprogramowania mające na celu zdalne monitorowanie pracy sprzętu. Przełoży się to nie tylko na wydajność produkcji, ale również pomoże zapobiegać nieplanowanym przerwom i przestojom w jej procesie. Takie rozwiązanie skierowane jest przede wszystkim do firm, dla których jakość i bezpieczeństwo produkcji stanowią priorytet. Zaspokajanie potrzeb klienta dzięki fachowej wiedzy i najnowocześniejszym technologiom to w dzisiejszym, dynamicznie rozwijającym się świecie obowiązek.
Przemysł w ostatnich latach przeszedł ogromną metamorfozę, maszyny o dużych gabarytach, składające się z ciężkich elementów, zostają zastępowane nowoczesnymi, w kompaktowych obudowach. Przez ponad 100 lat schemat naprawy maszyn do obróbki blachy wyglądał niemal tak samo. Maszyna przestawała działać, serwisanci podróżowali na miejsce w celu identyfikacji i diagnozy problemu, zamawiali uszkodzony element i dopiero po uzyskaniu odpowiedniej części, naprawiali maszynę. Obecnie w czasach Industry 4.0 każde duże przedsiębiorstwo dąży do połączenia wszystkich swoich procesów w jeden zintegrowany system. Prima Power, wychodząc na przeciw oczekiwaniom rynkowym, wprowadziła w ramach Industry 4.0 system „Remote Care”, który analizuje na bieżąco pracę maszyny, skraca proces serwisowy, poprzez analizę pracy sprzętu, pozwala zapobiegać jego uszkodzeniu oraz zwiększa bezpieczeństwo.
Fot.: Prima Power |
- „Usługa monitorowania maszyny „Remote Care” zapewnia systematyczne i planowane przeglądy serwisowe oraz przyśpiesza rozwiązywanie problemów z nią związanych. System zdalnego monitorowania zbiera dane z maszyny, rejestruje historię jej pracy, dane dotyczące wykorzystania komponentów oraz historię pojawiających się alarmów. Dane te są zapisywane w naszej bazie danych. Zebrane informacje są następnie wykorzystywane do generowania raportów wydajności. Zawierają one podział całkowitego czasu bezczynności na awarie i inne przestoje oraz analizę alarmów i stanu maszyny. Na prośbę klienta specjaliści Prima Power przeanalizują dane, przygotują podsumowanie i zalecą działania, mające na celu poprawę ogólnej wydajności procesu produkcyjnego.” - mówi Roman Padewski, dyrektor zarządzający Prima Power Central Europe.
Grupa Prima Power dzięki wprowadzeniu technologii „Remote Care” jest w stanie zdiagnozować niepokojące działania i zapobiegać usterkom z wyprzedzeniem. W krytycznym przypadku klient może zostać poinformowany o problemie, co pozwala uniknąć awarii maszyny. Wszystkie informacje o pracy maszyny przesyłane są do chmury - dostęp do nich mają tylko uprawnione i wykwalifikowane osoby. Wbudowany w maszynie firewall zapewnia dodatkowe bezpieczeństwo wszystkich przechowywanych danych.
Polecamy:
Profil firmy Prima Power Central Europe na Staleo.pl
Źródło: Prima Power
- Raport Tokarki CNC i Centra tokarskie - przegląd rynku 2020
- Raport prasy krawędziowe - przegląd rynku 2020
- Kalendarium - przegląd targów przemysłowych 2024
- Branża formierska na Targach INNOFORM®
- ITM Industry Europe - potrójna siła przemysłu
- Żuraw obrotowy w ofercie Weni Solution
- Maszyny używane: Nowe drogi w produkcji przewodów rurowych
- Giętarka trójrolkowa, beztrzpieniowa czy trzpieniowa?
- Czy spawanie laserowe wyprze metody typu TIG i MIG?
- Oerlikon prezentuje innowacje w wirtualnej rzeczywistości VR
- Nowe centrum tokarskie Yamazaki Mazak z 3 głowicami
- Laserowe innowacje Yamazaki Mazak na EuroBLECH 2024
- Nowości w branży cięcia CNC od Eckert na EuroBLECH 2024
- Dynamika przemysłu we wrześniu 2024 roku
- Nowy system powlekania INVENTA PVD z technologią łukową
- Już 13 listopada 13 edycja STIGO User Day
- Nowoczesna produkcja na TOOLEX i ExpoWELDING