Kryzys półprzewodników w branży motoryzacyjnej - Raport KPMG

Branża motoryzacyjna która została dotknięta skutkami pandemii COVID-19 sektorów gospodarki obecnie mierzy się z brakiem półprzewodników do produkowanych nowych samochodów osobowych.
Przemysł automotive odpowiada za zaledwie około 10% światowego zapotrzebowania na półprzewodniki, to według szacunków, branża ta może ponieść nawet 80% ogółu strat wywołanych problemami z ich dostępnością.
Problemy z dostępnością półprzewodników stają się coraz bardziej odczuwalne zarówno dla producentów pojazdów i w konsekwencji również dla ich nabywców. Klienci muszą dłużej czekać na zamówiony pojazd, a jego dostawa jest coraz częściej uzależniona od rezygnacji z wybranych elementów wyposażenia. Z kolei parkingi przy fabrykach zapełniają się samochodami czekającymi na brakujące półprzewodniki. Dla branży motoryzacyjnej oznacza to olbrzymie straty w związku z niezrealizowanym popytem. Branża motoryzacyjna odpowiada za zaledwie około 10% światowego zapotrzebowania na półprzewodniki. Jednocześnie, według szacunków, producenci motoryzacyjni mogą ponieść nawet 80% ogółu strat wywołanych problemami z ich dostępnością. Kryzys ten zapoczątkował wybuch pandemii COVID-19.
Raport do pobrania na stronie: Raport: Surviving the silicon storm
Źródło: KPMG
- Raport Tokarki CNC i Centra tokarskie - przegląd rynku 2020
- Raport prasy krawędziowe - przegląd rynku 2020
- Kalendarium - przegląd targów przemysłowych 2024
- Branża formierska na Targach INNOFORM®
- ITM Industry Europe - potrójna siła przemysłu
- Żuraw obrotowy w ofercie Weni Solution
- Maszyny używane: Nowe drogi w produkcji przewodów rurowych
- Giętarka trójrolkowa, beztrzpieniowa czy trzpieniowa?
- Czy spawanie laserowe wyprze metody typu TIG i MIG?
- Oerlikon prezentuje innowacje w wirtualnej rzeczywistości VR
- Nowe centrum tokarskie Yamazaki Mazak z 3 głowicami
- Zwinne zarządzanie produkcją jednostkową
- Do kiedy i dla kogo ulga na robotyzację?
- Raport: Przegląd Rynku Wycinarek Laserowych 2025
- Od detalu do gotowej technologii
- Linia Sinico do aluminiowych uziomów
- Marszruta technologiczna – czyli jak optymalizować przebieg procesu produkcyjnego?
- Technologie przyszłości i nauka, która wspiera przemysł
- Giga Laser Next na nowo definiuje cięcie laserowe 3D
- Odbierz wejściówkę na EMO Hannover 2025
- TRUMPF OpenHouse 2025 już we wrześniu
- Branża maszyn i urządzeń w 2025 roku. Czy 2026 przyniesie odbicie?





