Szukaj w działach:

Jak aluminium wspiera ekologiczne trendy w branży automotive

POSŁUCHAJ ARTYKUŁU

 

Hydro dąży do tego, by ekologia towarzyszyła korzyściom technologicznym i wykonawczym płynącym ze stosowania aluminium.


Nie da się ukryć, że od lat jesteśmy świadkami największego skoku cywilizacyjnego w dziejach ludzkości. Nie można jednak pominąć faktu, że zachłyśnięci możliwościami stwarzanymi przez nowatorskie rozwiązania niemal całkowicie straciliśmy z oczu coś, co powinno było przykuwać uwagę każdego bez wyjątku mieszkańca Ziemi: dobrostan planety. Na szczęście od pewnego czasu wdrażanie nowych technologii nie może obejść się bez pytania o ich wpływ na środowisko naturalne oraz maksymalizacji starań, by owe niekorzystne zjawisko zredukować, jeśli nie wręcz zniwelować. Nie inaczej jest w szeroko pojętej branży motoryzacyjnej, stąd coraz częściej i bardziej powszechnie obserwowane stosowanie w niej wielorakiego rodzaju rozwiązań aluminiowych.

Dlaczego aluminium?

Kiedy w 1994 roku Audi wprowadziło do seryjnej produkcji zabudowany całkowicie z aluminium model A8, koncepcja (choć korzeniami sięgała początków XX wieku) nie wzbudziła szczególnego entuzjazmu branży, co więcej – spotkała się z nader sceptycznym przyjęciem. Wiele się jednak od tamtej pory zmieniło i obecnie procentowy udział aluminium w końcowym wyrobie, czyli samochodzie, jest znaczący i stale rosnący.


-
Lekkie i ekologiczne aluminium jest doskonałą alternatywą dla powszechnie stosowanej w przemyśle motoryzacyjnym stali. O ile jeszcze trzydzieści lat temu przeciętna ilość aluminium w aucie wynosiła niespełna 40 kilogramów, to obecnie przekracza 150 kg – mówi Alicja Augustyn-Sikorska, Kierownik ds. Automotive Hydro Extrusion Poland.

 

Zastępowanie ciężkiej stali elementami aluminiowymi znacząco redukuje masę pojazdów. Dla przykładu – w przypadku niezwykle popularnego (szczególnie w USA) Forda F-150 udało się zmniejszyć wagę tego potężnego pick-upa o aż 320 kilogramów!

Oszczędność energii, ulga dla środowiska

Niższa masa samochodów oznacza podniesienie ich wydajności, zwiększenie osiągów przy jednoczesnej redukcji spalania. Oszczędność w zużyciu energii w postaci paliwa niesie za sobą również zmniejszenie wytwarzania szkodliwych substancji, a przecież producenci aut muszą mieć na względzie nieustannie rosnące wymagania dotyczące emisji CO2. Badania dowodzą, że obniżenie wagi 17 milionów pojazdów wyprodukowanych w Europie może przynieść efekt w postaci zmniejszenia trafiającego do atmosfery dwutlenku węgla aż o 43 miliony ton w czasie całego okresu ich eksploatacji. 

Wykorzystanie aluminium w proekologicznym rozwoju przemysłu motoryzacyjnego nie ogranicza się jednak tylko do kwestii zmniejszenia wagi pojazdów. Stopniowe odchodzenie od korzystania z paliw kopalnych sprawiło, że branża coraz szerzej implementuje rozwiązania zmierzające ku jak najszerszemu stosowaniu odnawialnych źródeł energii, służących nie tylko finalnie napędzaniu i eksploatacji samochodów, lecz także wytwarzaniu komponentów do ich produkcji. Ten kierunek działania współgra z filozofią „zielonego rozwoju” marki Hydro.

Hydro stawia na ekologię

Ekologiczne sposoby pozyskiwania energii z natury, w sposób eliminujący rabunkowe podejście człowieka do zasobów planety, z trendu stały się koniecznością. Wciąż rozwijając swoje kompetencje w branży motoryzacyjnej, Hydro dąży do tego, by ekologia towarzyszyła korzyściom technologicznym i wykonawczym płynącym ze stosowania aluminium.


- Dowodem na to jest uzyskanie certyfikatu systemu zarządzania jakością IATF 16949 przez nasze zakłady w Łodzi, Chrzanowie i Trzciance, dzięki czemu staliśmy się doskonałymi partnerami dla największych graczy przemysłu motoryzacyjnego – zaznacza Ewelina Szarek-Stasiewicz, Dyrektor Sprzedaży Hydro Extrusion Poland.

  

Wdrożenie normy IATF 16949 przynosi wymierne efekty. Produkcja łódzkich zakładów Hydro Extrusions Poland, gdzie wytwarzane są aluminiowe relingi i trimy, stanowi 20% światowego rynku tych wyrobów.

OZE, czyli połączenie ekologii z ekonomią

Korzystanie z energii wytwarzanej dotychczas powszechnie stosowanymi metodami stanowi nie tylko obciążenie dla środowiska naturalnego, ale i dla portfeli użytkowników. Stąd rosnąca z każdym rokiem liczba samochodów elektrycznych, w krajach o wysokiej kulturze technologicznej, świadomości proekologicznej i odpowiedniej infrastrukturze zasilanych przy pomocy energii odnawialnej – szczególnie tej pochodzącej z instalacji fotowoltaicznych.


- Branża fotowoltaiczna jest jedną z najszybciej rozwijających się gałęzi OZE. Marka Hydro wspiera ten rozwój, dostarczając producentom podzespoły aluminiowe i systemy specjalistyczne przeznaczone dla wszystkich sektorów przemysłu solarnego, co dla firmy pracującej z jednym z najbardziej ekologicznych surowców jest krokiem jak najbardziej naturalnym – podkreśla Dyrektor Sprzedaży Hydro Extrusion Poland.

 

Nowi partnerzy – nowe możliwości

Spełniając oczekiwania klientów, którzy priorytetowo traktują koegzystencję ekonomii i ekologii, Hydro oddaje w ręce inwestorów aluminium o naprawdę niskim śladzie węglowym. Systemy solarne zaś są prawdziwą przyszłością światowej energetyki. Cóż może być lepszego od połączenia jednego z drugim?



Źródło: Hydro Extrusions Poland



 

HYDRO EXTRUSION POLAND SP. Z O.O.
Kopernika 18
64-980 Trzcianka
+48 728 431 019
POWIĄZANE
Odbierz bezpłatny bilet na DREMA 2022 Na liście światowych wystaw Międzynarodowe Targi Maszyn, Narzędzi i Komponentów dl...
Systemy automatycznej paletyzacji SCHUNK Systemy paletyzacji obsługiwane przez roboty umożliwiają wielowariantową produkcję 24 god...
Targi METAL łączą branżę Międzynarodowe Targi Technologii dla Odlewnictwa METAL odbędą się w Targach Kielce w dnia...
Oerlikon Balzers z nagrodą Technology Innovation Award Oerlikon Balzers, wiodący dostawca zaawansowanych rozwiązań powierzchniowych, został wyr&...
Mercedes-Benz i Hydro dla zrównoważonej produkcji Mercedes-Benz oraz norweski producent aluminium, firma Hydro, podpisali list intencyjny w...
Eko-plany marki Hydro w 2024 roku W obliczu rosnących wyzwań związanych ze zmianami klimatu, Hydro - światowy lider w dzied...
Partnerzy