Szukaj w działach:

Innowacje w działach zakupów

 

PROCON Manufacturing 2018 konferencja zakupowa
Fot.: OptiBuy 

We Wrocławiu w dniach 24-25 maja br. odbyła się trzecia edycja konferencji przeznaczonej dla zakupów produkcyjnych - PROCON Manufacturing, której motywem przewodnim było hasło: „Value Engineering and Innovations vs. Procurement”.

„Przemysł 4.0 to rozwój innowacyjnych produktów, usług, to zwrócenie uwagi na inżynierię produkcji i technologie informatyczne. W to świetnie wpisuje się idea inżynierii wartości” – mówił Marcin Zborowski, Value Engineering Business Partner w Signify (dawniej Phillips Lightning Electronics).

Wystąpienia koncentrowały się na innowacjach w zakupach direct i zagadnieniu Przemysł 4.0. Wśród prelegentów znaleźli się przedstawiciele firm takich jak: Signify, SMA Solar Technology, Volvo Construction Equipement, DeLaval, Sivantos, 3DGence, Danfoss czy NextBuy. Gość Specjalny – Christian Speuser (FEV Consulting) otworzył konferencję wykładem na temat elektromobilności i zmian w branży motoryzacyjnej, zgodnie z tytułem „E-Mobility is taking off!”.

„Każda firma charakteryzuje się swoją kulturą, zestawem narzędzi, metod, które stosuje. Dobrze jest wyjść w tych czterech ścian swojej firmy i skalibrować to, co nasze firmy sobą reprezentują. Porównać się, spotkać się z lepszymi od siebie, bo człowiek może się tylko rozwijać, kiedy ma do czynienia z ekspertami w branży” – dodał Zborowski.

Pierwsza część spotkania skupiała się na zagadnieniu inżynierii wartości. Frederic Kieper z Nordex Acciona Windpower przedstawił, w jaki sposób pracuje dział Value Engineering w jego firmie. Tymczasem Marcin Zborowski z Signify, w czasie wystąpienia pt. „Value engineering – w poszukiwaniu kompromisu między kosztem i wartością” tłumaczył, dlaczego warto podejmować pewne decyzje na etapie sporządzania specyfikacji produktu. Na podstawie kilku case study zaprezentował, jakie narzędzia mogą być wykorzystywane w procesie rozwoju produktu.

 

Frederic Kieper PROCON Manufacturing
Fot.: OptiBuy 

Goście po przerwie lunchowej mieli okazję wysłuchać wystąpienia Konrada Bąka z SMA Solar Technology, które odnosiło się do zarządzania ryzykiem finansowym dostawców. Pod koniec przemówienia prelegent przeprowadził ankietę na żywo, co wywołało dyskusję na temat metod zapobiegania ryzykiem finansowym. Kolejne wystąpienie należało do Jaromira Łuszczewskiego z Volvo Construction Equipement. Global Commodity Manager przekazał uczestnikom praktyczne wskazówki pozwalające na skuteczne  negocjacje z dostawcami. Powiedział, na co zwrócić uwagę podczas interpretacji otrzymanych danych. Druga część zakończyła się wystąpieniem Ewy Rajczakowskiej z firmy DeLaval pt. „Dwie strony medalu – czyli automatyzacja i robotyka z pespektywy Kupca”.

„W Polsce takich konferencji jest mało. Moim zdaniem zarówno tegoroczna edycja jak i poprzednie, są bardzo dobre pod względem merytorycznym. Wszystkie wystąpienia, prezentacje, prelegenci byli bardzo dobrze przygotowani, zarówno jeśli chodzi o same wystąpienia, jak i o materiały” – podsumowuje dr Tomasz Gonsior, Partner w OptiBuy.

Końcowa część wydarzenia poświęcona była zagadnieniom value management, procurement engineering oraz aukcjom i strategiom negocjacyjnym. Jacek Jarmuszczak z Grupy Danfoss mówił o skorzystaniu z zewnętrznych zasobów firmy i o kontrybucji finansowej działu zakupów do wyników firmy. Damian Czernik z firmy NextBuy nakreślił, ile czasu można zaoszczędzić na samym procesie negocjacji dzięki aukcjom internetowym. Konferencję zakończyło wystąpienie duetu Renata Szymankiewicz (Sivantos), Mateusz Sidorowicz (3DGence) na temat druku 3D jako o procurement engineering. 

 

PROCON Manufacturing debata
Fot.: OptiBuy 

Podczas drugiego dnia imprezy odbyły się dwa warsztaty zakupowe. Uczestnicy mogli wziąć udział w szkoleniu z generowania strategii oszczędności w przedsiębiorstwie produkcyjnym, prowadzonym przez wspomnianego wcześniej Jacka Jarmuszczaka. Drugi warsztat obejmował metodykę Demand Driven Material Requirements Planning (DDMRP). Mariusz Turek, Partner w Profitia Management Consultants pokazał uczestnikom nowoczesne rozwiązanie zarządzania zapasami.

Pragniemy podziękować prelegentom, partnerom, patronom oraz oczywiście uczestnikom za poświęcony czas, zaangażowanie i wsparcie przy wspólnym tworzeniu wydarzenia zakupowego na tak wysokim poziomie. Mamy nadzieję, że nawiązane kontakty, zdobyta wiedza i umiejętności przydadzą się w Państwa codziennej pracy i zobaczymy się już wkrótce na kolejnych wydarzeniach z rodziny PROCON.

Więcej o Konfenercja na stronie: www.manufacturing.konferencja-procon.pl



Źródło: OptiBuy

Dodano 29.05.2018
Podziel się
powrót

Newsletter

Powiązane:

Reklama

  • Reklama

  • Czasopisma

  • Targi

  • Reklama

  • Reklama

  • Reklama

    Newsletter

    Reklama

    Targi

    Czasopisma

    Reklama

    Newsletter

    Partnerzy