Mercedes-Benz i Hydro dla zrównoważonej produkcji
![](/_gfx/_cache/Mercedes-BenzAG-Hydro_500281pc.jpg)
Mercedes-Benz oraz norweski producent aluminium, firma Hydro, podpisali list intencyjny w sprawie mapy drogowej niskoemisyjnych technologii na lata 2023-2030.
Porozumienie to kamień milowy na drodze do stworzenia ekologicznego łańcucha dostaw aluminium oraz dekarbonizacji. Mercedes-Benz i Hydro uzgodniły stopniowe dostawy aluminium o bardzo niskiej emisji CO₂ do zastosowań motoryzacyjnych. Partnerstwo przynosi bezpośredni skutek: już w przyszłym roku ślad węglowy aluminium dostarczanego przez Hydro będzie o prawie 70% mniejszy niż średnia europejska.
Obecnie Hydro dostarcza aluminium o obniżonej emisji CO₂ do odlewni Mercedes-Benz w Mettingen. Strategiczne partnerstwo przenosi współpracę obu firm na nowy poziom, z myślą o optymalizacji procesów dekarbonizacji aluminium wykorzystywanego do produkcji samochodów. Już w przyszłym roku spodziewany jest pierwszy materiał testowy wykonany z pochodzącego z Norwegii aluminium o dodatkowo zredukowanej emisji CO₂; jego ślad węglowy ma być mniejszy o prawie 70%,. Co więcej, Mercedes-Benz i Hydro nie tylko rozważają dalszą redukcję emisji, ale dążą też do zmniejszenia zużycia surowców pierwotnych poprzez zwiększenie wykorzystania materiałów wtórnych, pochodzących ze złomu poużytkowego.
W ramach swojej strategii Ambition 2039 producent luksusowych samochodów ze Stuttgartu koncentruje się na redukcji emisji CO₂ oraz odpowiedzialnym wykorzystaniu zasobów w całym łańcuchu dostaw. W ścisłej współpracy z dostawcami pracuje nad narzędziami służącymi do konsekwentnej redukcji CO₂, a także dąży do znacznego zmniejszenia wkładu materiałów pierwotnych.
Mercedes-Benz reorganizuje swój łańcuch dostaw tak, aby skupić się na zapobieganiu i redukcji emisji CO₂, a nie na jej kompensacji. Strategiczne partnerstwo z firmą Hydro pomoże producentowi spod znaku trójramiennej gwiazdy w osiągnięciu ambitnych celów w zakresie redukcji emisji.
Źródło: Mercedes-Benz AG
- Raport Tokarki CNC i Centra tokarskie - przegląd rynku 2020
- Raport prasy krawędziowe - przegląd rynku 2020
- Kalendarium - przegląd targów przemysłowych 2024
- Branża formierska na Targach INNOFORM®
- ITM Industry Europe - potrójna siła przemysłu
- Żuraw obrotowy w ofercie Weni Solution
- Maszyny używane: Nowe drogi w produkcji przewodów rurowych
- MPMHV pełnowęglikowe frezy trzpieniowe DIAEDGE
- Zielony i inteligentny przemysł z Tajwanu
- Jak usprawnić planowanie produkcji odlewniczej?
- Modyfikacje manipulatorów przemysłowych
- Już w marcu 2025 roku Intec, Zuliefermesse i GrindTec
- Produkt krajowy brutto w I kwartale 2024 roku
- Dlaczego finansowanie CNCA?
- Forum technik CT oraz skanowania 3D CT | SCAN FORUM 2024
- Dynamika przemysłu w maju 2024 roku
- Giętarka trójrolkowa, beztrzpieniowa czy trzpieniowa?
- Czy spawanie laserowe wyprze metody typu TIG i MIG?
- Od pojedynczej maszyny do zautomatyzowanej fabryki
- Aukcja maszyn po zamknięciu zakładu produkcji bram
- Badanie rynku CNC w Polsce 2024 - pobierz raport
![](/_gfx/_cache/Hydro-aluminium-wspiera-ekologiczne-trendy-w-branzy-automotive_282192c.jpg)
![](/_gfx/_cache/HydroExtrusionPoland-aluminium-w-przemysle_282192c.jpg)
![](/_gfx/_cache/hydro-eko-plany-2024_282192c.jpg)
![](/_gfx/_cache/huta-pokoj-Mercedes-Benz_282192c.jpg)
![](/_gfx/_cache/Hydro-Extrusion-stop-Hydro-REDUXA_282192c.jpg)
![](/_gfx/_cache/hydro-sapa_282192c.jpg)