Szukaj w działach:

Lżejsze wywrotki dzięki arkuszom Hardox®

POSŁUCHAJ ARTYKUŁU


Austriacka firma Fuhrmann jest w stanie oferować klientom trwalsze i mocniejsze, a przy tym lżejsze burty boczne wywrotek. Wszystko dzięki zastosowaniu trudnościeralnych arkuszy Hardox® od firmy SSAB.

Dziedzictwo jakości

Początki firmy Fuhrmann Fahrzeuggesellschaft m.b.H. sięgają 1856 roku. Dawny wiejski kowal z austriackiego miasta Steinebrunn w ciągu sześciu pokoleń ewoluował w firmę rodzinną zatrudniającą około 160 pracowników. Fuhrmann eksportuje swoje burty do znanych producentów przyczep i innych pojazdów z ponad 30 krajów. Dla rynku regionalnego, Fuhrmann produkuje również przyczepy według własnego projektu, przeznaczone dla rolnictwa oraz transportu winogron i innych owoców.

Fuhrmann projektuje różnorodne profile burt bocznych dla różnych pojazdów i wysokości burt w zależności od typu przewożonego ładunku. Często są one produkowane zgodnie ze specyfikacjami klientów. Dla sztywności oraz łatwej produkcji, górne i dolne pręty są gięte tak, by tworzyły integralną część burt bocznych. Minimalizuje to potrzebę spawania, czyniąc burty mocniejszymi i szybszymi w produkcji. Cała burta wraz z profilami jest wyjątkowo odporna na uderzenia, nawet ciężkich skał. 

Fuhrmann projekt profilu burty bocznej
Fot.: Projekt profilu burty bocznej dla różnych pojazdów firmy Fuhrmann

 


„Jesteśmy pod ogromnym wrażeniem dużej płaskości i dokładności wymiarów arkuszy Hardox” - mówi Franz Fuhrmann, Prezes firmy Fuhrmann.


Fuhrmann wybiera trudnościeralną stal Hardox® w postaci arkuszy


Możliwość zastosowania stali Hardox® w formie arkuszy pozwoliła firmie Fuhrmann zwiększyć wydajność produkcji burt bocznych. Arkusze Hardox® dostępne są w zakresie grubości 0,8 mm do 8 mm oraz długości do 16 000 mm. Stal w arkuszach jest walcowana zgodnie z dokładnymi tolerancjami grubości i płaskości oraz wysokiej jakości wykończenia powierzchni, co przyczynia się do niezawodnego zachowania w warsztacie i jakości spoin. 

Dodatkowa korzyść, jaką dają arkusze Hardox®, to gładka powierzchnia, która stanowi idealną bazę dla wysokiej jakości malowania, np. logotypów czy innych grafik.


„Od dawna rekomendujemy klientom kupującym nasze zabudowy wywrotek i przyczep, by korzystali z burt bocznych wykonanych z trudnościeralnej stali Hardox® 450. Początkowo były one produkowane ze stali o grubości 4 mm. Obecnie produkujemy nasze wytrzymałe burty boczne z arkuszy Hardox 450® o grubości 2,5 i 3 mm, co oczywiście zmniejsza masę pojazdu.” - podsumowuje Franz Fuhrmann, Prezes firmy Fuhrmann.


Trudnościeralna stal Hardox® udowadnia, że jest materiałem o znakomitej odporności na ścieranie we wszystkich zastosowaniach, w których konstrukcja ze stali wchodzi w kontakt ze żwirem, gruzem, złomem, granulatem szklanym, solą czy innymi materiałami ściernymi, np. w recyklingu czy budownictwie. 


„Aby móc produkować cieńsze, ale bardzo odporne na ścieranie burty boczne, użyto arkuszy Hardox® 450 o grubości 2,5 i 3 mm,” - mówi Michael Glaser, dyrektor regionalny SSAB w Austrii. „Przy tej samej stabilności i odporności na ścieranie, masa burt może być zmniejszona o dobre 37% w porównaniu do zwykłych arkuszy metalu.”


--> SKORZYSTAJ Z BEZPŁATNEJ PORADY TECHNICZNEJ NA TEMAT PROJEKTOWANIA I OBRÓBKI HARDOX®

Mniejsza grubość oferuje większą ładowność przy tej samej masie całkowitej

Cieńsze burty boczne umożliwiają znaczny wzrost ładowności bez przekraczania dozwolonej masy całkowitej pojazdu. W efekcie, koszty paliwa na transportowaną tonę są niższe. A ponieważ 50% przejazdów odbywa się z reguły bez ładunku, lżejszy pojazd oszczędza paliwo w obie strony. Mniejsze zużycie paliwa oznacza mniejsze emisje CO2, a mniej użytej stali redukuje ślad CO2 już na etapie produkcji stali. Lżejsze burty boczne przynoszą także korzyści praktyczne - znacznie łatwiej je obsługiwać przy podnoszeniu i opuszczaniu. 

Dzięki firmie SSAB można jeszcze zwiększyć lekkość dzięki stali Hardox® 500 Tuf, dostępnej obecnie także w formie arkuszy. Dzięki tej stali zyskuje się dodatkowe 50 HBW więcej od Hardox® 450, co pozwala produkować cieńsze burty boczne o tej samej znakomitej trwałości i odporności.


Źródło: SSAB
Redaktor: MRR

SSAB POLAND SP. Z O. O.
Kolejowa 15
55-020 Żórawina
+48 71 346 73 11
POWIĄZANE
Formy wtryskowe - budowa, projektowanie i zastosowanie Do kształtowania tworzyw sztucznych, metalu czy gumy bardzo często wykorzystuje się formy...
Chcesz skrócić czas obsługi materiałów nawet o 75%? Chcesz skrócić czas obsługi materiałów nawet o 75%? #YouCanToo - możesz to o...
Hubei Radiatech dołącza do klientów SECO/WARWICK SECO/WARWICK wyposaży jednego z największych producentów chłodnic samochodowych w ...
Expo Silesia z myślą o bezpieczeństwie W tym trudnym czasie wszyscy stanęliśmy w obliczu szczególnej sytuacji i nowych wy...
Targi ery cyfrowej – ITM Industry Europe Wysoka i silna pozycja w branży przemysłowej to efekt, na który pracuje się latami...
Nowości w energetyce i ciepłownictwie Specjaliści pracujący w sektorze energetycznym i ciepłowniczym spotkają się 10 grudnia w ...
Partnerzy