Szukaj w działach:

Lżejsze wywrotki dzięki arkuszom Hardox®

POSŁUCHAJ ARTYKUŁU


Austriacka firma Fuhrmann jest w stanie oferować klientom trwalsze i mocniejsze, a przy tym lżejsze burty boczne wywrotek. Wszystko dzięki zastosowaniu trudnościeralnych arkuszy Hardox® od firmy SSAB.

Dziedzictwo jakości

Początki firmy Fuhrmann Fahrzeuggesellschaft m.b.H. sięgają 1856 roku. Dawny wiejski kowal z austriackiego miasta Steinebrunn w ciągu sześciu pokoleń ewoluował w firmę rodzinną zatrudniającą około 160 pracowników. Fuhrmann eksportuje swoje burty do znanych producentów przyczep i innych pojazdów z ponad 30 krajów. Dla rynku regionalnego, Fuhrmann produkuje również przyczepy według własnego projektu, przeznaczone dla rolnictwa oraz transportu winogron i innych owoców.

Fuhrmann projektuje różnorodne profile burt bocznych dla różnych pojazdów i wysokości burt w zależności od typu przewożonego ładunku. Często są one produkowane zgodnie ze specyfikacjami klientów. Dla sztywności oraz łatwej produkcji, górne i dolne pręty są gięte tak, by tworzyły integralną część burt bocznych. Minimalizuje to potrzebę spawania, czyniąc burty mocniejszymi i szybszymi w produkcji. Cała burta wraz z profilami jest wyjątkowo odporna na uderzenia, nawet ciężkich skał. 

Fuhrmann projekt profilu burty bocznej
Fot.: Projekt profilu burty bocznej dla różnych pojazdów firmy Fuhrmann

 


„Jesteśmy pod ogromnym wrażeniem dużej płaskości i dokładności wymiarów arkuszy Hardox” - mówi Franz Fuhrmann, Prezes firmy Fuhrmann.


Fuhrmann wybiera trudnościeralną stal Hardox® w postaci arkuszy


Możliwość zastosowania stali Hardox® w formie arkuszy pozwoliła firmie Fuhrmann zwiększyć wydajność produkcji burt bocznych. Arkusze Hardox® dostępne są w zakresie grubości 0,8 mm do 8 mm oraz długości do 16 000 mm. Stal w arkuszach jest walcowana zgodnie z dokładnymi tolerancjami grubości i płaskości oraz wysokiej jakości wykończenia powierzchni, co przyczynia się do niezawodnego zachowania w warsztacie i jakości spoin. 

Dodatkowa korzyść, jaką dają arkusze Hardox®, to gładka powierzchnia, która stanowi idealną bazę dla wysokiej jakości malowania, np. logotypów czy innych grafik.


„Od dawna rekomendujemy klientom kupującym nasze zabudowy wywrotek i przyczep, by korzystali z burt bocznych wykonanych z trudnościeralnej stali Hardox® 450. Początkowo były one produkowane ze stali o grubości 4 mm. Obecnie produkujemy nasze wytrzymałe burty boczne z arkuszy Hardox 450® o grubości 2,5 i 3 mm, co oczywiście zmniejsza masę pojazdu.” - podsumowuje Franz Fuhrmann, Prezes firmy Fuhrmann.


Trudnościeralna stal Hardox® udowadnia, że jest materiałem o znakomitej odporności na ścieranie we wszystkich zastosowaniach, w których konstrukcja ze stali wchodzi w kontakt ze żwirem, gruzem, złomem, granulatem szklanym, solą czy innymi materiałami ściernymi, np. w recyklingu czy budownictwie. 


„Aby móc produkować cieńsze, ale bardzo odporne na ścieranie burty boczne, użyto arkuszy Hardox® 450 o grubości 2,5 i 3 mm,” - mówi Michael Glaser, dyrektor regionalny SSAB w Austrii. „Przy tej samej stabilności i odporności na ścieranie, masa burt może być zmniejszona o dobre 37% w porównaniu do zwykłych arkuszy metalu.”


--> SKORZYSTAJ Z BEZPŁATNEJ PORADY TECHNICZNEJ NA TEMAT PROJEKTOWANIA I OBRÓBKI HARDOX®

Mniejsza grubość oferuje większą ładowność przy tej samej masie całkowitej

Cieńsze burty boczne umożliwiają znaczny wzrost ładowności bez przekraczania dozwolonej masy całkowitej pojazdu. W efekcie, koszty paliwa na transportowaną tonę są niższe. A ponieważ 50% przejazdów odbywa się z reguły bez ładunku, lżejszy pojazd oszczędza paliwo w obie strony. Mniejsze zużycie paliwa oznacza mniejsze emisje CO2, a mniej użytej stali redukuje ślad CO2 już na etapie produkcji stali. Lżejsze burty boczne przynoszą także korzyści praktyczne - znacznie łatwiej je obsługiwać przy podnoszeniu i opuszczaniu. 

Dzięki firmie SSAB można jeszcze zwiększyć lekkość dzięki stali Hardox® 500 Tuf, dostępnej obecnie także w formie arkuszy. Dzięki tej stali zyskuje się dodatkowe 50 HBW więcej od Hardox® 450, co pozwala produkować cieńsze burty boczne o tej samej znakomitej trwałości i odporności.


Źródło: SSAB
Redaktor: MRR

SSAB POLAND SP. Z O. O.
Kolejowa 15
55-020 Żórawina
+48 71 346 73 11
POWIĄZANE
Jubileuszowa, X edycja Executive Innovation Forum Jubileuszowa, X edycja Konferencji Executive Innovation Forum odbędzie się 28 listopada 2...
Zarejestruj się na Konferencje Techniczne Axon Media Dwa dni - dwa efektywne wydarzenia dla przedstawicieli produkcji oraz osób odpowie...
Rozwiązania SW i korzyści dla klientów Wielowrzecionowe centra obróbcze SW to wydajność i niezawodność oraz korzyści dla ...
Trendy i wiedza na wiosennych targach Packaging Innovations Już za tydzień - 31.05 i 01.06.2022 r. w EXPO XXI Warszawa - spotkamy się podczas 14. edy...
Ventor dystrybutorem koreańskiej firmy Simpac w Polsce VENTOR został wyłącznym dystrybutorem w Polsce koreańskiego producenta pras SIMPAC, wsp&o...
Przygotowania do jesiennego cyklu STOM trwają Zorganizowany w ubiegłym roku, po raz pierwszy jesienią przemysłowy cykl spod znaku STOM ...
Partnerzy