Lżejsze wywrotki dzięki arkuszom Hardox®
Austriacka firma Fuhrmann jest w stanie oferować klientom trwalsze i mocniejsze, a przy tym lżejsze burty boczne wywrotek. Wszystko dzięki zastosowaniu trudnościeralnych arkuszy Hardox® od firmy SSAB.
Dziedzictwo jakości
Początki firmy Fuhrmann Fahrzeuggesellschaft m.b.H. sięgają 1856 roku. Dawny wiejski kowal z austriackiego miasta Steinebrunn w ciągu sześciu pokoleń ewoluował w firmę rodzinną zatrudniającą około 160 pracowników. Fuhrmann eksportuje swoje burty do znanych producentów przyczep i innych pojazdów z ponad 30 krajów. Dla rynku regionalnego, Fuhrmann produkuje również przyczepy według własnego projektu, przeznaczone dla rolnictwa oraz transportu winogron i innych owoców.
Fuhrmann projektuje różnorodne profile burt bocznych dla różnych pojazdów i wysokości burt w zależności od typu przewożonego ładunku. Często są one produkowane zgodnie ze specyfikacjami klientów. Dla sztywności oraz łatwej produkcji, górne i dolne pręty są gięte tak, by tworzyły integralną część burt bocznych. Minimalizuje to potrzebę spawania, czyniąc burty mocniejszymi i szybszymi w produkcji. Cała burta wraz z profilami jest wyjątkowo odporna na uderzenia, nawet ciężkich skał.
Fot.: Projekt profilu burty bocznej dla różnych pojazdów firmy Fuhrmann |
|
Fuhrmann wybiera trudnościeralną stal Hardox® w postaci arkuszy
Możliwość zastosowania stali Hardox® w formie arkuszy pozwoliła firmie Fuhrmann zwiększyć wydajność produkcji burt bocznych. Arkusze Hardox® dostępne są w zakresie grubości 0,8 mm do 8 mm oraz długości do 16 000 mm. Stal w arkuszach jest walcowana zgodnie z dokładnymi tolerancjami grubości i płaskości oraz wysokiej jakości wykończenia powierzchni, co przyczynia się do niezawodnego zachowania w warsztacie i jakości spoin.
Dodatkowa korzyść, jaką dają arkusze Hardox®, to gładka powierzchnia, która stanowi idealną bazę dla wysokiej jakości malowania, np. logotypów czy innych grafik.
„Od dawna rekomendujemy klientom kupującym nasze zabudowy wywrotek i przyczep, by korzystali z burt bocznych wykonanych z trudnościeralnej stali Hardox® 450. Początkowo były one produkowane ze stali o grubości 4 mm. Obecnie produkujemy nasze wytrzymałe burty boczne z arkuszy Hardox 450® o grubości 2,5 i 3 mm, co oczywiście zmniejsza masę pojazdu.” - podsumowuje Franz Fuhrmann, Prezes firmy Fuhrmann. |
Trudnościeralna stal Hardox® udowadnia, że jest materiałem o znakomitej odporności na ścieranie we wszystkich zastosowaniach, w których konstrukcja ze stali wchodzi w kontakt ze żwirem, gruzem, złomem, granulatem szklanym, solą czy innymi materiałami ściernymi, np. w recyklingu czy budownictwie.
|
--> SKORZYSTAJ Z BEZPŁATNEJ PORADY TECHNICZNEJ NA TEMAT PROJEKTOWANIA I OBRÓBKI HARDOX®
Mniejsza grubość oferuje większą ładowność przy tej samej masie całkowitej
Cieńsze burty boczne umożliwiają znaczny wzrost ładowności bez przekraczania dozwolonej masy całkowitej pojazdu. W efekcie, koszty paliwa na transportowaną tonę są niższe. A ponieważ 50% przejazdów odbywa się z reguły bez ładunku, lżejszy pojazd oszczędza paliwo w obie strony. Mniejsze zużycie paliwa oznacza mniejsze emisje CO2, a mniej użytej stali redukuje ślad CO2 już na etapie produkcji stali. Lżejsze burty boczne przynoszą także korzyści praktyczne - znacznie łatwiej je obsługiwać przy podnoszeniu i opuszczaniu.
Dzięki firmie SSAB można jeszcze zwiększyć lekkość dzięki stali Hardox® 500 Tuf, dostępnej obecnie także w formie arkuszy. Dzięki tej stali zyskuje się dodatkowe 50 HBW więcej od Hardox® 450, co pozwala produkować cieńsze burty boczne o tej samej znakomitej trwałości i odporności.
Źródło: SSAB
Redaktor: MRR
- Raport Tokarki CNC i Centra tokarskie - przegląd rynku 2020
- Raport prasy krawędziowe - przegląd rynku 2020
- Kalendarium - przegląd targów przemysłowych 2024
- Branża formierska na Targach INNOFORM®
- ITM Industry Europe - potrójna siła przemysłu
- Żuraw obrotowy w ofercie Weni Solution
- Maszyny używane: Nowe drogi w produkcji przewodów rurowych
- Giętarka trójrolkowa, beztrzpieniowa czy trzpieniowa?
- Czy spawanie laserowe wyprze metody typu TIG i MIG?
- Oerlikon prezentuje innowacje w wirtualnej rzeczywistości VR
- Nowe centrum tokarskie Yamazaki Mazak z 3 głowicami
- Laserowe innowacje Yamazaki Mazak na EuroBLECH 2024
- Nowości w branży cięcia CNC od Eckert na EuroBLECH 2024
- Dynamika przemysłu we wrześniu 2024 roku
- Nowy system powlekania INVENTA PVD z technologią łukową
- Już 13 listopada 13 edycja STIGO User Day
- Nowoczesna produkcja na TOOLEX i ExpoWELDING