Wodór napędza firmę MEWA
MEWA przejmuje rolę pioniera w obszarze zrównoważonego rozwoju i ekologii. Jest pierwszą niemiecką firmą i jedną z dwudziestu w Europie, które korzystają na co dzień z pierwszej na świecie ciężarówki z napędem wodorowym. Kilka dni temu firma Hyundai przekazała kluczyki do takiej ciężarówki. Już pod koniec kwietnia 2021 można było zauważyć na drogach Szwajcarii ciężarówkę „Xcient Fuel Cell”, która zaopatruje klientów firmy MEWA, nie emitując przy tym żadnych spalin.
Fot.: Od lewej: George Lazar - MEWA Szwajcaria, Mark Freymüller - Hyundai HM, Kay Simon - MEWA Wiesbaden, odbierają ciężarówkę z napędem wodorowym Hyundai Xcient Fuel Cell. |
Zeroemisyjna mobilność w zamkniętym obiegu
Wodór jest obecnie na świecie chyba najważniejszym nośnikiem energii przyszłości. W Szwajcarii innowacyjna koncepcja wykorzystania wodoru stała się już rzeczywistością.
„Koncepcja wykorzystania wodoru w napędzie ciężarówki stanowi dla nas światową premierę, bowiem MEWA jest dotychczas pierwszą i tym samym jedyną niemiecką firmą, biorąca udział w tym projekcie.” - mówi Kay Simon, Kierownik Działu ds. Koncepcji Mobilności i Strategii Dystrybucji w centrali firmy MEWA w Wiesbaden, i uzupełnia: „Bardzo jesteśmy dumni z tego, że jesteśmy pierwsi, którzy wykorzystują wodór do tego celu.” |
Z rury wydechowej wydobywa się para wodna zamiast CO2
Wykorzystanie „zielonej” energii w postaci wodoru nieemitującego CO2 czyni ten projekt jedynym w swoim rodzaju. Do jego wytwarzania wykorzystywany jest prąd wytwarzany w elektrowniach wodnych bez udziału CO2 - a zatem ciężarówka emituje jedynie czystą parę wodną. Ten zgodny z zasadami ekologii obieg świetnie pasuje do nowej strategii dystrybucyjnej firmy MEWA.
„Codzienne dostawy dla naszych klientów związane są obecnie w nieunikniony sposób z emisją CO2.”- wyjaśnia Kay Simon. „Chcielibyśmy w sposób zrównoważony zmniejszyć tę emisję w naszej flocie samochodowej. W tym wypadku MEWA stawia nie na technologie redukujące emisje CO2, ale na technologie przyszłości wolne od emisji dwutlenku węgla, takie jak wykorzystanie wodoru.” |
W Szwajcarii scalono zasadę wielokrotnego wykorzystania z dystrybucją opartą na zrównoważonym rozwoju
MEWA jako europejski usługodawca w zakresie tekstyliów od 113 lat hołduje zasadzie wielokrotnego wykorzystania i tym samym strategii działania opartego na zasadzie zrównoważonego rozwoju i traktowania z respektem zasobów naturalnych. Zatem ciężarówka napędzana wodorem, która odbiera i dostarcza czyściwa wielokrotnego użytku i ubrania robocze, idealnie pasuje do naszego parku samochodowego. Także Georga Lazara dyrektora zarządzającego ds. handlowych firmy MEWA w Szwajcarii cieszy ten pilotażowy projekt:
„Poszliśmy o jeden krok dalej w kierunku tego, by w przyszłości zaopatrywać naszych klientów w Szwajcarii, korzystając ze środków transportu nieemitujących CO2. Nasza usługa stanie się dzięki temu jeszcze bardziej zgodna z zasadami ekologii i zrównoważonego rozwoju.” |
Pojazdy użytkowe napędzane wodorem nie stanowią zagrożenia dla klimatu
Hyundai jest pierwszym producentem, który oferuje ciężki pojazd użytkowy produkowany seryjnie, który napędzany jest wodorem. Siedem zbiorników z wodorem daje ciężarówce zasięg wynoszący ponad 400 km. Dzięki zeroemisyjnej technologii pojazdów napędzanych wodorem MEWA jest o jeden krok bliżej celu, jakim jest stworzenie ekologicznego parku samochodowego.
„Rocznie dla każdej ciężarówki emisja CO2 zredukowana będzie o około 65 ton. Ta ciężarówka stanowi zasadniczy element tego niezwykłego systemu i tym samym stanowi ważny klucz dla rozwoju zeroemisyjnego transportu.” - stwierdza Mark Freymüller, dyrektor generalny firmy Hyundai Hydrogen Mobility. |
Źródło: MEWA
Redaktor: MRR
41-203 Sosnowiec
+48 32 363 82 60
- Raport Tokarki CNC i Centra tokarskie - przegląd rynku 2020
- Raport prasy krawędziowe - przegląd rynku 2020
- Kalendarium - przegląd targów przemysłowych 2024
- Branża formierska na Targach INNOFORM®
- ITM Industry Europe - potrójna siła przemysłu
- Żuraw obrotowy w ofercie Weni Solution
- Maszyny używane: Nowe drogi w produkcji przewodów rurowych
- Giętarka trójrolkowa, beztrzpieniowa czy trzpieniowa?
- Czy spawanie laserowe wyprze metody typu TIG i MIG?
- Oerlikon prezentuje innowacje w wirtualnej rzeczywistości VR
- Nowe centrum tokarskie Yamazaki Mazak z 3 głowicami
- Nowy system powlekania INVENTA PVD z technologią łukową
- PIE: Dobre prognozy na 2025 rok
- Zwinne zarządzanie produkcją jednostkową
- Warsztaty technologiczne w CNC Center of Excellence
- Mazak Open House
- Abas zaprasza na Dzień Odlewnika
- Dynamika przemysłu w październiku 2024 roku