Zarządzanie osprzętem do podnoszenia
Praca z użyciem dźwignic wiąże się prawie zawsze z zastosowaniem dodatkowego osprzętu do podnoszenia, czyli wszelkiego rodzaju zawiesi, chwytaków, trawersów, szekli czy punktów zaczepowych. Osprzęt ten wymaga zarządzania, prowadzenia kartotek, wykonywania przeglądów okresowych i doraźnych napraw, zamawiania nowych urządzeń, dobierania odpowiednich rozwiązań, gromadzenia dokumentacji, szkolenia pracowników itd.
W większych firmach zarządzaniem osprzętem zajmuje się szereg osób z różnych działów, w mniejszych - często odpowiedzialność ta spoczywa na jednej osobie. W dobie wysokiej specjalizacji wiele firm decyduje się jednak na przekazanie części tej odpowiedzialności na firmę zewnętrzną. Dzięki temu rozwiązaniu można zminimalizować zaangażowanie własnych pracowników przy jednoczesnej maksymalizacji profesjonalnego podejścia do tematyki.
Firma PFEIFER wychodzi naprzeciw potrzebom przedsiębiorstw w zakresie zarządzania osprzętem do podnoszenia i proponuje swoim klientom bardzo szeroki wachlarz produktów i usług.
Przy zakupie nowych urządzeń klienci mogą liczyć na pomoc zespołu doradców techniczno - handlowych, którzy wraz z pracownikami biura sprzedaży i managerem produktu starają się znaleźć najlepsze pod względem technicznym rozwiązanie. Szeroki katalog produktów wysokiej jakości pozwala na zabezpieczenie większości potrzeb.
Wszystkie produkty PFEIFER spełniają wymogi norm dotyczące oznakowania. Jednak PFEIFER idzie o krok dalej i proponuje klientom dodatkowe laserowe oznakowanie urządzeń. Jest to na przykład nadanie numerów szeklom, co do których przepisy tego nie wymagają, jednak z uwagi na konieczność identyfikacji osprzętu klient może zdecydować się na indywidualną numerację.
W zależności od ilości i typu urządzeń PFEIFER proponuje klientom serwis stacjonarny w swoim Centrum Serwisowym lub serwis mobilny wykonywany przez jednego z serwisantów terenowych, który na miejsce przeglądu przyjeżdża odpowiednio wyposażonym autem serwisowym. Usługi mobilne realizowane są na terenie całej Polski, jak również - w razie potrzeby - zagranicą, przez dobrze wyszkolonych i doświadczonych serwisantów.
Fot.: Zasięg serwisu mobilnego firmy PFEIFER |
Wśród klientów PFEIFER coraz popularniejszy staje się program PFEIFER-PUSH, który pozwala na dostęp do dokumentacji poprzeglądowej z każdego urządzenia z dostępem do internetu. W najbardziej zaawansowanej wersji programu przy każdym zakupie w PFEIFER w dniu wysyłki zakładana jest elektroniczna kartoteka dla każdego urządzenia wraz z podpięciem deklaracji zgodności i instrukcji obsługi.
Dostęp do programu PFEIFER-PUSH umożliwia klientom uzyskanie pełnego wglądu online do informacji na temat terminów przeglądów swoich urządzeń. Ponadto koordynatorzy serwisu PFEIFER z wyprzedzeniem przypominają klientom o konieczności wykonania ponownego przeglądu i rezerwują dla stałych klientów termin z góry, tak by zagwarantować ciągłość pracy i bezpieczeństwo eksploatacji osprzętu do podnoszenia.
Fot.: PFEIFER-PUSH umożliwia klientom uzyskanie pełnego wglądu w terminy przeglądów |
Serwisanci PFEIFER pracują z użyciem programu serwisowego, który gwarantuje zachowanie ciągłości kartotek. Klient po przeglądzie otrzymuje dokumentację w formie listy zbiorczej lub list zbiorczych na wydziały/brygady i protokołów indywidualnych dla każdego przebadanego urządzenia. W protokole wyszczególnione są również części zamienne zużyte do naprawy urządzeń, a w przypadku negatywnego wyniku przeglądu w uwagach podawane są stwierdzone uszkodzenia. Na życzenie generowane są również protokoły w języku angielskim lub niemieckim. Protokoły dostarczane są w formie elektronicznej lub papierowej.
Klienci często korzystają z programów do zarządzania całym sprzętem roboczym, gdzie osprzęt do podnoszenia jest tylko jednym ze składników. Dzięki opcji eksportu danych z programu PFEIFER-PUSH do arkusza Excel, w wielu przypadkach możliwa jest integracja i import tych danych do systemów klientów.
Podobnie jak w każdej specjalistycznej dziedzinie, również obsługa osprzętu do podnoszenia wymaga posiadania odpowiedniej wiedzy. Wieloletnie doświadczenie pracowników PFEIFER zajmujących się na co dzień zagadnieniami związanymi z zarządzaniem osprzętem, uczyniła ich ekspertami w tej dziedzinie. Dzięki temu mogą służyć klientom swoją wiedzą podczas szkoleń skierowanych głównie do użytkowników, ale również do pracowników nadzoru, BHP czy konstruktorów.
Firma PFEIFER jest nie tylko dostawcą wysokiej jakości produktów, lecz stawia również na profesjonalne doradztwo i kompleksowość rozwiązań. PFEIFER zapewnia bezpieczeństwo pracy swoim klientom dzięki wysokiej jakości usługom i produktom oraz wszelkim wartościom dodanym, które otrzymuje firma decydująca się na objęcie opieką przez PFEIFER.
Więcej informacji na temat usług serwisowych firmy PFEIFER znajdą Państwo w broszurze Mobilny serwis PFEIFER, na stronie internetowej www.pfeifer.info oraz kontaktując się mailowo serwis@pfeifer.pl.
Źródło: PFEIFER
Redaktor: MRR
- Raport Tokarki CNC i Centra tokarskie - przegląd rynku 2020
- Raport prasy krawędziowe - przegląd rynku 2020
- Kalendarium - przegląd targów przemysłowych 2024
- Branża formierska na Targach INNOFORM®
- ITM Industry Europe - potrójna siła przemysłu
- Żuraw obrotowy w ofercie Weni Solution
- Maszyny używane: Nowe drogi w produkcji przewodów rurowych
- Giętarka trójrolkowa, beztrzpieniowa czy trzpieniowa?
- Czy spawanie laserowe wyprze metody typu TIG i MIG?
- Oerlikon prezentuje innowacje w wirtualnej rzeczywistości VR
- Nowe centrum tokarskie Yamazaki Mazak z 3 głowicami
- PIE: Dobre prognozy na 2025 rok
- Zwinne zarządzanie produkcją jednostkową
- Mazak Open House
- Dynamika przemysłu w październiku 2024 roku
- Podstawowe typy łożysk precyzyjnych i ich charakterystyka
- Zabezpieczenia manipulatorów – bezpieczeństwo, które robi różnicę
- P-Weld – Innowacyjne Rozwiązania w Spawaniu
- Abas Business Solutions Poland podsumowuje wyjątkowy rok