Szukaj w działach:

Siła polskiej branży oświetleniowej

POSŁUCHAJ ARTYKUŁU

 

 

Od kilku lat zaobserwować można dynamiczny rozwój rynku oświetlenia w Polsce. Zmiany te napędzane są między innymi przez urbanizację, zmiany klimatyczne, globalne trendy i wzrost populacji.

Dodatkowo zaobserwować możemy coraz większe zapotrzebowanie na technologie LED i nowoczesne rozwiązania oświetleniowe, jak również na inteligentne systemy zarządzania oświetleniem LEDowym. Polskie produkty stanowią odpowiedź na te potrzeby, zasilając z powodzeniem zarówno rodzimy, jak i zagraniczny rynek. Zmiany widać również w świadomości klientów dotyczącej znajomości produktów i ich jakości. Efekty tych działań widać podczas polskich targów oświetlenia, przyciągających co roku 1,5 tysiąca handlowców i kupców z całego świata. Coraz chętniej na targach wystawiają się przedstawiciele rynku zagranicznego, dla których Polska jest nowym i atrakcyjnym rynkiem zbytu.

Według szacunków międzynarodowych branża LED do 2025 roku może osiągnąć nawet 95% udziału w globalnym rynku oświetleniowym. Coraz większa popularność rozwiązań LEDowych to sprawka zbioru czynników technologicznych i rynkowych, jednym z głównych powodów jest jednak poprawa efektywności energetycznej – to ona jest bowiem głównym celem polityki energetycznej Unii Europejskiej „Europa 2020”. Według tej strategii wdrożenie istotnych zmian, także w oświetleniu będzie wynikiem osiągnięcia 20% wzrostu efektywnego wykorzystania energii. Prognozy branżowe są obiecujące również w kwestii modernizacji instalacji oświetleniowej w Europie – ma ona już więcej niż 25 lat.

„Na pewno w najbliższych latach możemy się spodziewać dalszego rozwoju rynku oświetleniowego, który w dużej mierze będzie odbywał się pod szyldem energooszczędności, a także cyfryzacji, bo nie zapominajmy – obok globalnych trendów dotyczących technologii LED rozwijają się równie silne tendencje dotyczące koncepcji Internetu Rzeczy, rozwiązań dających możliwość personalizacji i sterowania oświetleniem tak, aby było ono, jak najbardziej dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników tzw. Human Centric Lighting, - czy Li-Fi, czyli rozwiązań, które umożliwiają przekazywanie danych za pomocą światła. Wszystkie te globalne trendy mają przełożenie w produktach, które oferują producenci zarówno krajowi, jak i zagraniczni podczas Targów Światło. Polski rynek pod tym względem jest bardzo atrakcyjny. Firmy z Europy i ze świata coraz częściej podejmują decyzję o tym, by pokazać swoje nowości podczas warszawskich targów oświetlenia, a zagraniczni kupcy przyjeżdżają na nasze wydarzenie, by zobaczyć polską ofertę wystawienniczą” – podkreśla organizator Targów Światło, Kamilla Walicka.

Produkty made in Poland olśniewają europejskie salony

Wzrost rozwoju polskiego rynku oświetleniowego jest ponadto wynikiem eksportu i rosnących przychodów z jego źródeł. Jego wartość całkowita stanowi około 40% wartości całego rynku, a około 80% eksportu stanowią odbiorcy z krajów Unii Europejskiej. Oznacza to, że polskie produkty są konkurencyjne na europejskich salonach. Na targach Światło pojawiają się każdego roku zagraniczni kupcy, sprawdzający aktualną ofertę polskich producentów.

„Każda kolejna edycja pokazuje, że zainteresowanie polskimi produktami rośnie i bardzo nas to cieszy, bo rodzime produkty konkurują nie tylko innowacyjnością, ale także stosunkiem ceny do jakości. Podczas targów zagraniczni kupcy mają tak naprawdę jedyną okazję, żeby zobaczyć potencjał polskiej branży oświetleniowej w takiej skali. Każdego roku gromadzimy kilkuset wystawców, którzy pokazują swoje topowe produkty” – dodaje Kamilla Walicka.

Kusząca polska oferta dla zagranicznych producentów oświetlenia

Poza polskimi markami co roku pojawia się również coraz więcej producentów zagranicznych, oferujących atrakcyjne cenowo i jakościowo rozwiązania oświetleniowe. Na targach zobaczyć można marki z krajów takich jak Rosja, Ukraina, Niemcy, Czechy, Rumunia, Chorwacja, Turcja, Indie, Chiny, Korea Południowa, Algieria czy Egipt. Pokazują one systemy odpowiadające aktualnym, globalnym trendom oraz najnowsze rozwiązania typu LED.

„Polski rynek oświetleniowy został dostrzeżony już dawno i systematycznie zostaje uwzględniany w polityce biznesowej zagranicznych firm, co widzimy przy organizacji każdej edycji Targów Światło. Od kilku lat liczba zagranicznych wystawców systematycznie rośnie. W 2018 roku wzrost udziału zagranicznych firm wyniósł 9 proc. w stosunku do poprzedniego roku, a w roku 2019 było to już 13 proc. Zaledwie kilka miesięcy dzieli nas od 28. edycji wydarzenia, które odbędzie się w lutym, a już teraz mamy potwierdzone uczestnictwo firm, m.in. z Niemiec, Ukrainy, Litwy czy Korei Południowej. Każdego roku pojawiają się przedstawiciele nowych państw. Podczas ostatniej edycji mieliśmy ok. 13 000 odwiedzających, w tym ponad 1500 osób z zagranicy. Bardzo nas to cieszy, bo to oznacza, że stajemy się kluczowym centrum na mapie Europy, skupiającym polską i zagraniczną branżę oświetleniową, a także kluczowym graczem, jeżeli chodzi pokazywanie innowacji w tym sektorze” – zaznacza Kamilla Walicka.

Więcej informacji na temat Targów Światło można znaleźć na stronie: https://lightfair.pl


Źródło: Lentewenc Sp. z o.o. 

POWIĄZANE
Edycja Specjalna Targów i Konkursu INTARG 2020 W odpowiedzi na potrzeby środowisk akademickich zrodził się pomysł zorganizowania Specjal...
Szybka randka z Przemysłem 4.0 na IOT 2021 W październiku odbyło się wydarzenie „IOT 2021 - Automatyzacja produkcji - Szybka r...
12. Konferencja Infrastruktura Polska i Budownictwo W hotelu Sheraton Grand Warsaw 22 czerwca odbędzie się XII edycja Konferencji „Infr...
Przyszłość sektora automotive okiem ekspertów Podczas najbliższego spotkania International Automotive Business Meeting zgromadzeni eksp...
Nowoczesna fabryka z cobotami We Wrocławiu dnia 16 października br. odbyło się drugie Forum Cobotyki, podczas któ...
Nowości rynkowe na Packaging Innovations Producenci opakowań wiedzą, że nie jest łatwo być innowacyjnym i skutecznie zastąpić wzor...
Partnerzy