Szukaj w działach:

Packaging Innovations 2019 z nowościami

POSŁUCHAJ ARTYKUŁU

 

 

Odbywające się w dniach 2-3 kwietnia 2019 r. w EXPO XXI Warszawa Międzynarodowe Targi Opakowań Packaging Innovations udowodniły, że osobiste spotkanie warte jest więcej niż setki wysłanych maili.

Według szacunków organizatora minione wydarzenie odwiedziło blisko 5 000 osób, które szukały konkretnych rozwiązań i produktów. Duża frekwencja odwiedzających wskazuje na potrzebę bezpośrednich spotkań. To podczas rozmów najlepiej poznajemy drugą osobę. Często, dopiero w czasie spotkania na żywo okazuje się, że dany rozmówca to niezastąpiony partner w biznesie, który podziela nasze zdanie i zmierza w tym samym biznesowym kierunku. 

Targi to jedno z niewielu miejsc, gdzie w ciągu kilku dni można się spotkać i omówić tematy, które na co dzień krążą korespondencyjnie, mailowo, telefonicznie. Tutaj można na spokojnie porozmawiać. – powiedział Mariusz Saduś, COLOR-PRESS Sp. z o.o. 

Interesującą opinią podzieliła się również Patrycja Rakowska-Dębska, STORA ENSO POLAND S.A.

Na początku myślałam, że ludzie żyją w świecie bardziej internetu. Tutaj natomiast otrzymujemy naprawdę sporo ciekawych insightów od potencjalnych klientów. Nasze stoisko cieszy się dużym zainteresowaniem. Z perspektywy osoby wystawiającej się jestem bardzo zadowolona z udziału w tych targach. 

Swoje zdanie na temat wydarzenia wyraził również Roberta Rybakiewicza, Bericap Sp. z o.o. 

- Tak naprawdę wszystko da się załatwić przez maila, ewentualnie spotkania branżowe, ale targi to jest taka okazja, aby spotkać się twarzą w twarz i okazja do trochę innych spotkań niż to jest na co dzień w biznesie, firmie czy imprezie stricte branżowej. 

Wiedza kluczem do sukcesu

Program tegorocznej strefy workShops – otwartych przestrzeni, gdzie odbywały się spotkania z cenionymi ekspertami z sektora, na długo przed wydarzeniem budził emocje. Wszystko to za sprawą osób, które zostały zaproszone do podzielenia się swoim doświadczeniem. Bardzo duże zaciekawienie wzbudziło spotkanie z Różą Rutkowską, która opowiedziała o SCOBY – biodegradowalnym oraz jadalnym opakowaniu przyszłości. Gościom spodobały się także warsztaty „Jak projektować, żeby recklingować”. Duże wrażenie na zebranych zrobiła prezentacja „Scale for Good” – strategia firmy McDonald’s w zakresie opakowań i recyklingu odpadów”, którą poprowadziła Anna Borys-Karwacka, McDonald’s Polska Sp. z o.o. To dowodzi, że zagadnienia związane z eko rozwiązaniami budzą bardzo duże zainteresowanie.

Packaging Innovations 2019 warsztaty
 

Wciągnij się w eko

Targi Packaging Innovations odznaczają się świeżym spojrzeniem na branżę opakowań oraz nieustannym obserwowaniem zmian zachodzących w biznesie i gospodarce. Świat się zmienia, a wraz z nim zmieniają się Targi. Przykładowo Strefa Ekopack przygotowywana jest od wielu lat, jednak w ostatnim czasie budzi szczególną ciekawość Jest to związane ze zmianami, które już niebawem dotkną branżę opakowań. Coraz więcej firm prezentujących swoją ofertę na targach stosuje technologie i systemy związane ze zrównoważonym rozwojem. Bycie eko to już nie trend to konieczność. 

„Dla nas targi to nie tylko wystawa, to również miejsce, gdzie chcemy poruszać ważne tematy. Jednym z nich to podejście firm do spraw związanych z ekologią. Dlatego też do współpracy zaprosiliśmy firmy, które podczas wydarzenia podzieliły się swą wiedzą i doświadczeniem.” – mówi Katarzyna Banach-Kowalenko, Kierownik Zespołu Targów Packaging Innovations. - „W celu zwiększenia wrażliwości na problem zanieczyszczenia na świecie, organizatorzy przygotowali akcję „Wciągnij się w eko”. Goście targów mieli możliwość przyniesienia plastikowych słomek i zamienienia ich na eko odpowiedniki. Zamiast plastikowych torebek na materiały, rozdawane były płócienne torby, które mogą służyć również po zakończeniu imprezy.” 

Strefa Studenta

Organizatorzy Targów Packaging Innovations już po raz ósmy gościli zdolnych, młodych projektantów w Strefie Studenta. 

„Tegoroczny konkurs wzbudził ogromne zainteresowanie, a my otrzymaliśmy rekordową liczbę zgłoszeń. Mogę zdradzić, że napłynęło do nas blisko 100 projektów. W tym roku po raz pierwszy podzieliliśmy konkurs na trzy kategorie: Szata Graficzna, Forma i Funkcjonalność oraz Wrażenie. Wiemy od Jury, że nie było łatwo wybrać szczęśliwą 15, która na Targach Packaging Innovations prezentowała swoją ofertę.” – mówi Katarzyna Gościańska, PR Manager Targów w Krakowie. 

„Bardzo dobrym pomysłem było podzielenie głównego konkursu na trzy kategorie. To rewelacyjny pomysł. Te kategorie się przenikają i pozwalają każdą rzecz oceniać z innej perspektywy. Tak naprawdę, już prace, które spłynęły do pierwszego etapu były na bardzo wysokim poziomie. Wybór piątki, która przejdzie do kolejnego etapu, był trudny dla całego Jury. Myślę, że każda z prac biorących udział w konkursie znalazłaby dla siebie miejsce na rynku opakowań.” - Dominika Żebrowska, DS. Smith Polska Sp. z o.o., zasiadająca w Jury konkursu. 

W czasie Targów Packaging Innovations swoją ofertę pokazują firmy z Polski i zagranicy. Jest to więc znakomita okazja do nawiązania cennych kontaktów biznesowych, które owocują w przyszłości. Jest to też moment, kiedy można skonfrontować swoje prace z innymi uczestnikami oraz porozmawiać z ekspertami z branży. 

To co mi się bardzo podobało w samej Strefie Studenta to fakt, że goście i odwiedzający aktywnie brali udział w tych targach i dopytywali o szczegóły, o inspiracje, wymienialiśmy się wizytówkami, więc to było bardzo cenne i nie na każdych targach się to zdarza.” - Mikołaj Chrostowski (autor opakowania „Remedi”), jeden z finalistów konkursu.

Organizatorzy już dziś zachęcają do udziału w kolejnej edycji Targów Packaging Innovations, które odbędą w dniach 1-2 kwietnia 2020 r.


Więcej szczegółów na stronie: www.packaginginnovations.pl 


Źródło: Targi w Krakowie

POWIĄZANE
Zwiększenie efektywności produkcji dzięki automatyzacji Wdrożenie automatyzacji w sektorze obróbki blach wiąże się z wymiernymi korzyściam...
Inteligentny przemysł na SYMAS® i MAINTENANCE 2023 Przemysł ewoluuje. Jeszcze dobrze nie zaprzyjaźniliśmy się z czwartą rewolucją, a już m&o...
Tajwan dla inteligentnej produkcji w Polsce TAITRA, czyli Tajwańska Rada Rozwoju Handlu Zagranicznego wspiera zrównoważony roz...
FANUC poszerza linię robotów współpracujących FANUC, światowy lider w dziedzinie technologii CNC, robotyki oraz automatyki przemysłowej...
Warsztaty Menadżera z Klastrem Obróbki Metali W dniach 13-15 listopada 2019 r. Klaster Obróbki Metali wraz z firmami członkowski...
Trend na robotyzację widoczny na Robotech Robotech to jedna z najważniejszych konferencji na polskim rynku skoncentrowana na roboty...
Partnerzy