Branża Automotive o Industry 4.0
Fot.: Omega Communication |
Tematem przewodnim IV edycji konferencji Automotive 2018, która odbyła się w dniach 6-7 września w Zakopanem były praktyczne aspekty wdrażania rozwiązań Industry 4.0 w zakładach produkcyjnych.
W wydarzeniu uczestniczyło blisko 200 reprezentantów przedsiębiorstw produkcyjnych z branży automotive, dostarczycieli technologii, a także reprezentantów instytucji branżowych i wiodących uczelni technicznych.
Gości powitał Michał Kot z firmy Siemens, który w swoim przemówieniu zwrócił uwagę na rosnące znaczenie Polski na rynku międzynarodowym jako producenta w branży automotive. Zaznaczył również fakt, że branża motoryzacyjna oraz sektory z nią związane tworzą blisko 1,1 mln miejsc pracy, co czyni ją niezwykle istotną gałęzią polskiej gospodarki.
Prelekcje zostały poprzedzone debatą, w której uczestniczyli reprezentanci firm Adient, AIUT, FCA, LEAR i Siemens. Paneliści w czasie dyskusji poświęcili szczególną uwagę gotowości polskich przedsiębiorstw na wprowadzenie rozwiązań z obszaru koncepcji Industry 4.0, ukazując to zagadnienie z perspektywy zarówno firm produkujących gotowe samochody, jak i przedsiębiorstw dostarczających komponenty, a także technologię dla tych przedsiębiorstw.
– „Dzięki zaprezentowanym przykładom rozwiązań wdrażanych w takich firmach jak Fiat, GKN, Adient czy Mercedes, uczestnicy mieli też możliwość poznania korzyści w obszarze implementacji innowacyjnych rozwiązań oraz oceny ich przydatności we własnych zakładach produkcyjnych” – mówi Piotr Ciemięga z firmy Siemens, gospodarz konferencji.
Dużym zainteresowaniem słuchaczy cieszyło się wystąpienie Thomasa Kaisera z Mercedes Benz Manufacturing Poland. W prelekcji bazującej na przykładzie budowanej aktualnie fabryki silników Mercedesa w Jaworze zaprezentowano technologie z koncepcji Industry 4.0: roboty współpracujące, Internet Rzeczy oraz wirtualną rzeczywistość w procesach szkoleniowych. Pokazano również silnik OM654, który będzie produkowany w budowanym zakładzie.
Fot.: Omega Communication (Thomasa Kaisera z Mercedes Benz Manufacturing Poland) |
Uczestnicy spotkania pozytywnie ocenili także wystąpienie Wojciecha Witczaka z firmy GKN Driveline. Podczas przemówienia zaprezentowane zostały doświadczenia i wnioski zebrane w procesie wdrażania rozwiązań z obszaru Przemysłu 4.0 w zakładach GKN Driveline. Przedstawiono również projekt dalszej automatyzacji produkcji uwzględniające m.in. zwiększanie wykorzystania robotów współpracujących oraz autonomicznych robotów transportujących AGV.
– „Udział ekspertów reprezentujących różne sektory stwarza dobre warunki do wzajemnej, interdyscyplinarnej wymiany doświadczeń” – mówi Cezary Mychlewicz z firmy Siemens. – „Konferencja Automotive to dobra okazja do poznania najnowocześniejszych rozwiązań stosowanych w branży – to jasne, ale to także pole do dyskusji, które poza wymiarem poznawczym, niejednokrotnie staje się początkiem owocnej współpracy biznesowej” – dodaje.
Partnerem Technologicznym IV edycji konferencji Automotive była firma Siemens, natomiast Głównym Partnerem wydarzenia były firmy AIUT, AmiSter, MJ Group oraz Pepperl&Fuchs. Partnerami konferencji były także firmy: Automatech, Evatronix, Evotec, GT85, Festo, KUKA, Promatik, Rittal, Stoltronic oraz TheusLED.
Konferencja odbyła się pod Honorowym Patronatem Akademii Górniczo Hutniczej, Politechniki Krakowskiej, Politechniki Śląskiej, Politechniki Wrocławskiej, Polskiej Izby Motoryzacji, Przemysłowego Instytutu Motoryzacji, Stowarzyszenia Profibus PNO Polska, Urzędu Dozoru Technicznego, a także Instytutu Badań Runku Samochodowego SAMAR.
Więcej informacji udzieli:
Maciej Fudała, Omega Communication
mfudala@communciation.pl, tel. 22 854 16 27
Źródło: Omega Communication
- Raport Tokarki CNC i Centra tokarskie - przegląd rynku 2020
- Raport prasy krawędziowe - przegląd rynku 2020
- Kalendarium - przegląd targów przemysłowych 2024
- Branża formierska na Targach INNOFORM®
- ITM Industry Europe - potrójna siła przemysłu
- Żuraw obrotowy w ofercie Weni Solution
- Maszyny używane: Nowe drogi w produkcji przewodów rurowych
- Giętarka trójrolkowa, beztrzpieniowa czy trzpieniowa?
- Czy spawanie laserowe wyprze metody typu TIG i MIG?
- Oerlikon prezentuje innowacje w wirtualnej rzeczywistości VR
- Nowe centrum tokarskie Yamazaki Mazak z 3 głowicami
- Laserowe innowacje Yamazaki Mazak na EuroBLECH 2024
- Nowości w branży cięcia CNC od Eckert na EuroBLECH 2024
- Dynamika przemysłu we wrześniu 2024 roku
- Nowy system powlekania INVENTA PVD z technologią łukową
- Już 13 listopada 13 edycja STIGO User Day
- Nowoczesna produkcja na TOOLEX i ExpoWELDING