Szukaj w działach:

Wdrożenie ERP w KLAUS Multiparking

POSŁUCHAJ ARTYKUŁU

Obok produkcji - Predictive maintenence – prognozowania awarii i napraw konserwacyjnych, jest kluczowym elementem koncepcji Przemysłu 4.0 w inteligentnej fabryce KLAUS Multiparking w Aitrach w Allgäu.

Dostawca automatycznych i półautomatycznych systemów parkowania, dzięki bogatej ofercie rozwiązań, pozwala zaoszczędzić miejsca parkingowe dla ponad 100 pojazdów –  w budynkach mieszkalnych, kompleksach biurowych i hotelach.

- „W zależności od produktu, na podstawie naszego doświadczenia, zapewniamy klientom okresy między przeglądowe” – informuje Dyrektor Zarządzający Michael Groneberg.
- „W przyszłości czas użytkowania i intensywność wykorzystywania instalacji parkingowych powinna być stale monitorowana i na tej podstawie należy oferować klientowi daleko idącą konserwację.”
Dzięki temu producent chce osiągnąć przewagę konkurencyjną, zdobyć zaufanie klientów i zoptymalizować własne procesy serwisowe.

- „Chcemy, aby nasze produkty były jeszcze bardziej inteligentne i dlatego – wraz z proALPHA – stworzyliśmy prototyp do konserwacji predykcyjnej, którego funkcje zostaną w przyszłości włączone do naszych nowych urządzeń parkingowych.” – mówi Groneberg. 
System ERP jest używany w firmie KLAUS Multiparking od 2002 roku i obsługuje wszystkie obszary przedsiębiorstwa. 

WSPÓŁPRACA ZESPOŁÓW PROJEKTOWYCH

We współpracy z ekspertami z proALPHA, producentem systemów sterujących, dostawcą oprogramowania komunikacyjnego i działem IT firmy KLAUS Multiparking, powstał prototyp. Na przestrzeni kilku miesięcy stworzono system parkowania, który bezbłędnie komunikuje się z systemem proALPHA. Podstawą sprawnego działania  jest Integration Workbench (INWB) proALPHA. Dzięki platformie integracyjnej można połączyć w sieci różne systemy i bezpiecznie kontrolować łańcuchy procesów.

Prototyp w pierwszej kolejności wykorzystuje sterownik (PLC) do oceny komunikatów o stanie parkingu – takich jak uruchomienie wyłącznika ochronnego silnika, uszkodzenia fotokomórki czy wyłączenie zasilania w przypadku niebezpiecznych warunków.
- „Za pośrednictwem routera i połączenia internetowego dane z systemu parkingowego przesyłane są przez minikomputer Raspberry do modułu serwisowego proALPHA, gdzie są ciągle przetwarzane” – wyjaśnia Norbert Blessing, Kierownik IT w firmie KLAUS Multiparking.

„Planowanie produkcji z systemem APS”

W wypadkukomuniktatu krytycznego wymagającego interwencji serwisanta, w systemie ERP tworzone jest automatycznie zlecenie serwisowe,  dodatkowo termin jego wykonania zostaje także zaplanowany w kalendarzu usług serwisowych. Jednocześnie odbywa się dyspozycja wymaganych części zamiennych i stworzenie propozycji dopasowania narzędzi do pojazdu awaryjnego.  Z ponad 100 pracowników, ten który znajduje się najbliżej miejsca awarii, otrzymuje zlecenie na swoje urządzenie mobilne, które przesyłane jest za pomocą rozwiązania partnerskiego proALPHA L-mobile.  Mobilne oprogramowanie do zarządzania usługami połączone jest z systemem ERP za pośrednictwem standardowego interfejsu i stale wymienia z nim dane.

Podczas konserwacji, technik przeprowadza prace zgodne z cyfrową listą kontrolną widoczną na tablecie. Na urządzeniu może także rejestrować inne ważne dane dotyczące systemu parkingowego, bądź wpisywać informacje o wymienianych częściach. Raporty, wraz z zanotowanymi godzinami pracy, przesyłane są do oprogramowania proALPHA, dalej zostają przekazane do działu księgowości, w celu utworzenia faktury. Wszystkie zgłoszenia serwisowe mogą być automatycznie zapisywane w module Zarządzanie dokumentami systemu ERP.

Proces serwisowy, przebiegający bez zakłóceń jest jednak dopiero początkiem projektu Przemysł 4.0 w firmie KLAUS Multiparking. W połączeniu z innymi zapisanymi informacjami z systemu ERP – np. z danymi historycznymi na temat dotychczas występujących awarii, analizy niezawodności zależnej od obciążenia, czy szczegółowych modeli zużycia – możliwe jest wyciągnięcie wniosków, dotyczących gotowości funkcjonalnej i prawdopodobnej awarii niektórych elementów instalacji. Takie działanie pozwoli na rozpoczęcie czynności konserwacyjnych, zanim jeszcze w systemie wystąpi usterka.

Korzyść dla operatorów parkingów: poszkodowani właściciele samochodów, którzy w najgorszym przypadku nie mogliby dostać się do swojego samochodu, unikną w ten sposób kłopotów i czasu oczekiwania na usunięcie awarii. Dzięki zapewnieniu takiej funkcji predykcyjnej, możliwe jest zapobieganie usterkom i wcześniejsze ‚gaszenie pożaru’ przez serwisanta. Dzięki takiemu rozwiązaniu, firma wyróżnia się na tle konkurencji jako innowacyjny producent z inteligentnymi procesami serwisowymi.


NOWOCZESNA FABRYKA Z URZĄDZENIAMI POŁĄCZONYMI W SIEĆ

Nie tylko inteligentne produkty i usługi serwisowe wprowadzają producenta z Allgäu na ścieżkę Przemysłu 4.0. Również dzięki inwestycji rzędu kilku milionów euro w inteligentną fabrykę, firma przygotowuje się na wyzwania przyszłości. Sercem produkcji jest nowy system magazynowy do w pełni automatycznego załadunku wysokiej klasy maszyn produkcyjnych do obróbki blachy.  Na przykład, maszyna TruPunch do profesjonalnej obróbki wykrawaniem, a także maszyna do dziurkowania oraz maszyna do cięcia laserowego połączone są w sieć.

Na składanym sześciometrowym stanowisku obrabiane są boczne panele systemów parkowania o długości do pięciu metrów. Części przejmowane są przez robota, który odpowiednio je zgina i ponownie odkłada na miejsce. Wszystko jest w pełni zautomatyzowane i zrobotyzowane. Pracownik potrzebny jest jedynie przy połączeniu między cięciem laserowym i składanym stanowiskiem pracy i przy maszynie do wykrawania i dziurkowania.  Cały proces przetwarzania blachy, kontrolowany jest przez narzędzie do planowania wielozasobowego APS (Advanced Planning and Scheduling) w proALPHA.

Dzięki temu zamówienia klientów realizowane są w tej inteligentnej fabryce w możliwie najkrótszym czasie, zgodnie z uzgodnionym terminem dostawy.

- „Warunkiem tego jest stanowisko, które zbiera, koordynuje i kontroluje wszystkie informacje” – podkreśla Norbert Blessing. System ERP jest do tego predestynowany, ponieważ w tym przypadku dane wszystkich niezbędnych procesów są zawsze połączone i spójne. Następnym logicznym krokiem w inteligentnej fabryce będzie połączenie wszystkich maszyn, systemów i aplikacji logistycznych.


KORZYŚCI: 

  • Prototyp dla przyszłych inteligentnych produktów z przewidującą funkcją konserwacji, która pomaga zapobiegać awariom sprzętu u klientów
  • Wymiana danych między sterowaniem urządzeniem i modułem serwisowym proALPHA umożliwia tworzenie innowacyjnych ofert konserwacji prewencyjnej i prognostycznej (Predictive maintenance), zapewniając konkurencyjność na rynku
  • Inteligenta fabryka posiadająca w pełni zautomatyzowane procesy produkcyjne w zakresie obróbki blach
  • Ekonomiczna i sprawniejsza produkcja o 20 – 30 procent, dzięki wyższej produktywności przy pracy zmianowej 


WIELOSTOPNIOWA INWESTYCJA DLA PRZEMYSŁU 4.0

Wdrorzenie inteligentnej fabryki w firmie KLAUS Multiparking nie zostało jeszcze w pełni zakończone. Dzięki dodatkowym, tymczasowym magazynom, zintegrowanym logistycznie, cały proces produkcyjny ma być dalej optymalizowany. Przewidziane jest też podłączenie do produkcji kolejnej wycinarki laserowej.
- „Zaplanowaliśmy wielostopniowy projekt inwestycyjny” -  mówi Dyrektor Zarządzający Groneberg.  Zasadniczo już teraz maszyny mogą pracować całkowicie i autonomicznie przez osiem godzin, a firma jest w stanie pracować na dwie zmiany z porównywalną siłą roboczą.

Jak widać inteligentna produkcja wyraźnie poprawia efektywność kosztową o 20 do 30 procent.  Dzięki takim rozwiązaniom można produkować szybciej, zachowując niezmiennie wysoką jakość.
- „Naszym celem jest wirtualnie samoorganizująca się produkcja, w której ludzie, maszyny, sprzęty, logistyka i produkty komunikują się bezpośrednio ze sobą.”- podkreśla Blessing, Kierownik IT. proALPHA będzie pełniła tu rolę centralnej platformy zarządzającej danymi.


Plecamy: Profil proALPHA na Staleo.pl


Źródło: proALPHA


proALPHA Polska Sp. z o.o.
Dąbrowskiego 1
65-021 Zielona Góra
+48 68 50 66 500
POWIĄZANE
Konstrukcyjno-technologiczne przygotowanie produkcji Ze względu na to, że w Polsce przeważają firmy produkcyjne, które zaliczyć można d...
Automatyczna rejestracja faktur zakupowych Mimo coraz większej cyfryzacji przedsiębiorcy nadal chętnie korzystają z tradycyjnego prz...
Sariv automatyzuje obsługę i produkcję Firma Sariv obsługuje 2000 klientów rocznie, sprzedaje do firm z całej Europy. Cod...
Rejestrowanie produkcji w systemie ERP Bemet Jedną z najważniejszych funkcji systemu ERP dla zakładów produkcyjnych branży stal...
Cyfrowy skok do produktywności Cyfrowa rewolucja polegająca na upowszechnieniu nowoczesnych technologii we wszystkich dz...
Jak system ERP wspiera branżę motoryzacyjną? Jakie problemy mają producenci w branży motoryzacyjnej i jak system ERP może im pom&oacut...
Partnerzy