Szukaj w działach:

Wdrożenie ERP w KLAUS Multiparking

Wdrożenie ERP w KLAUS Multiparking

Obok produkcji - Predictive maintenence – prognozowania awarii i napraw konserwacyjnych, jest kluczowym elementem koncepcji Przemysłu 4.0 w inteligentnej fabryce KLAUS Multiparking w Aitrach w Allgäu.

Dostawca automatycznych i półautomatycznych systemów parkowania, dzięki bogatej ofercie rozwiązań, pozwala zaoszczędzić miejsca parkingowe dla ponad 100 pojazdów –  w budynkach mieszkalnych, kompleksach biurowych i hotelach.

- „W zależności od produktu, na podstawie naszego doświadczenia, zapewniamy klientom okresy między przeglądowe” – informuje Dyrektor Zarządzający Michael Groneberg.
- „W przyszłości czas użytkowania i intensywność wykorzystywania instalacji parkingowych powinna być stale monitorowana i na tej podstawie należy oferować klientowi daleko idącą konserwację.”
Dzięki temu producent chce osiągnąć przewagę konkurencyjną, zdobyć zaufanie klientów i zoptymalizować własne procesy serwisowe.

- „Chcemy, aby nasze produkty były jeszcze bardziej inteligentne i dlatego – wraz z proALPHA – stworzyliśmy prototyp do konserwacji predykcyjnej, którego funkcje zostaną w przyszłości włączone do naszych nowych urządzeń parkingowych.” – mówi Groneberg. 
System ERP jest używany w firmie KLAUS Multiparking od 2002 roku i obsługuje wszystkie obszary przedsiębiorstwa. 

WSPÓŁPRACA ZESPOŁÓW PROJEKTOWYCH

We współpracy z ekspertami z proALPHA, producentem systemów sterujących, dostawcą oprogramowania komunikacyjnego i działem IT firmy KLAUS Multiparking, powstał prototyp. Na przestrzeni kilku miesięcy stworzono system parkowania, który bezbłędnie komunikuje się z systemem proALPHA. Podstawą sprawnego działania  jest Integration Workbench (INWB) proALPHA. Dzięki platformie integracyjnej można połączyć w sieci różne systemy i bezpiecznie kontrolować łańcuchy procesów.

Prototyp w pierwszej kolejności wykorzystuje sterownik (PLC) do oceny komunikatów o stanie parkingu – takich jak uruchomienie wyłącznika ochronnego silnika, uszkodzenia fotokomórki czy wyłączenie zasilania w przypadku niebezpiecznych warunków.
- „Za pośrednictwem routera i połączenia internetowego dane z systemu parkingowego przesyłane są przez minikomputer Raspberry do modułu serwisowego proALPHA, gdzie są ciągle przetwarzane” – wyjaśnia Norbert Blessing, Kierownik IT w firmie KLAUS Multiparking.

„Planowanie produkcji z systemem APS”

W wypadkukomuniktatu krytycznego wymagającego interwencji serwisanta, w systemie ERP tworzone jest automatycznie zlecenie serwisowe,  dodatkowo termin jego wykonania zostaje także zaplanowany w kalendarzu usług serwisowych. Jednocześnie odbywa się dyspozycja wymaganych części zamiennych i stworzenie propozycji dopasowania narzędzi do pojazdu awaryjnego.  Z ponad 100 pracowników, ten który znajduje się najbliżej miejsca awarii, otrzymuje zlecenie na swoje urządzenie mobilne, które przesyłane jest za pomocą rozwiązania partnerskiego proALPHA L-mobile.  Mobilne oprogramowanie do zarządzania usługami połączone jest z systemem ERP za pośrednictwem standardowego interfejsu i stale wymienia z nim dane.

Podczas konserwacji, technik przeprowadza prace zgodne z cyfrową listą kontrolną widoczną na tablecie. Na urządzeniu może także rejestrować inne ważne dane dotyczące systemu parkingowego, bądź wpisywać informacje o wymienianych częściach. Raporty, wraz z zanotowanymi godzinami pracy, przesyłane są do oprogramowania proALPHA, dalej zostają przekazane do działu księgowości, w celu utworzenia faktury. Wszystkie zgłoszenia serwisowe mogą być automatycznie zapisywane w module Zarządzanie dokumentami systemu ERP.

Proces serwisowy, przebiegający bez zakłóceń jest jednak dopiero początkiem projektu Przemysł 4.0 w firmie KLAUS Multiparking. W połączeniu z innymi zapisanymi informacjami z systemu ERP – np. z danymi historycznymi na temat dotychczas występujących awarii, analizy niezawodności zależnej od obciążenia, czy szczegółowych modeli zużycia – możliwe jest wyciągnięcie wniosków, dotyczących gotowości funkcjonalnej i prawdopodobnej awarii niektórych elementów instalacji. Takie działanie pozwoli na rozpoczęcie czynności konserwacyjnych, zanim jeszcze w systemie wystąpi usterka.

Korzyść dla operatorów parkingów: poszkodowani właściciele samochodów, którzy w najgorszym przypadku nie mogliby dostać się do swojego samochodu, unikną w ten sposób kłopotów i czasu oczekiwania na usunięcie awarii. Dzięki zapewnieniu takiej funkcji predykcyjnej, możliwe jest zapobieganie usterkom i wcześniejsze ‚gaszenie pożaru’ przez serwisanta. Dzięki takiemu rozwiązaniu, firma wyróżnia się na tle konkurencji jako innowacyjny producent z inteligentnymi procesami serwisowymi.


NOWOCZESNA FABRYKA Z URZĄDZENIAMI POŁĄCZONYMI W SIEĆ

Nie tylko inteligentne produkty i usługi serwisowe wprowadzają producenta z Allgäu na ścieżkę Przemysłu 4.0. Również dzięki inwestycji rzędu kilku milionów euro w inteligentną fabrykę, firma przygotowuje się na wyzwania przyszłości. Sercem produkcji jest nowy system magazynowy do w pełni automatycznego załadunku wysokiej klasy maszyn produkcyjnych do obróbki blachy.  Na przykład, maszyna TruPunch do profesjonalnej obróbki wykrawaniem, a także maszyna do dziurkowania oraz maszyna do cięcia laserowego połączone są w sieć.

Na składanym sześciometrowym stanowisku obrabiane są boczne panele systemów parkowania o długości do pięciu metrów. Części przejmowane są przez robota, który odpowiednio je zgina i ponownie odkłada na miejsce. Wszystko jest w pełni zautomatyzowane i zrobotyzowane. Pracownik potrzebny jest jedynie przy połączeniu między cięciem laserowym i składanym stanowiskiem pracy i przy maszynie do wykrawania i dziurkowania.  Cały proces przetwarzania blachy, kontrolowany jest przez narzędzie do planowania wielozasobowego APS (Advanced Planning and Scheduling) w proALPHA.

Dzięki temu zamówienia klientów realizowane są w tej inteligentnej fabryce w możliwie najkrótszym czasie, zgodnie z uzgodnionym terminem dostawy.

- „Warunkiem tego jest stanowisko, które zbiera, koordynuje i kontroluje wszystkie informacje” – podkreśla Norbert Blessing. System ERP jest do tego predestynowany, ponieważ w tym przypadku dane wszystkich niezbędnych procesów są zawsze połączone i spójne. Następnym logicznym krokiem w inteligentnej fabryce będzie połączenie wszystkich maszyn, systemów i aplikacji logistycznych.


KORZYŚCI: 

  • Prototyp dla przyszłych inteligentnych produktów z przewidującą funkcją konserwacji, która pomaga zapobiegać awariom sprzętu u klientów
  • Wymiana danych między sterowaniem urządzeniem i modułem serwisowym proALPHA umożliwia tworzenie innowacyjnych ofert konserwacji prewencyjnej i prognostycznej (Predictive maintenance), zapewniając konkurencyjność na rynku
  • Inteligenta fabryka posiadająca w pełni zautomatyzowane procesy produkcyjne w zakresie obróbki blach
  • Ekonomiczna i sprawniejsza produkcja o 20 – 30 procent, dzięki wyższej produktywności przy pracy zmianowej 


WIELOSTOPNIOWA INWESTYCJA DLA PRZEMYSŁU 4.0

Wdrorzenie inteligentnej fabryki w firmie KLAUS Multiparking nie zostało jeszcze w pełni zakończone. Dzięki dodatkowym, tymczasowym magazynom, zintegrowanym logistycznie, cały proces produkcyjny ma być dalej optymalizowany. Przewidziane jest też podłączenie do produkcji kolejnej wycinarki laserowej.
- „Zaplanowaliśmy wielostopniowy projekt inwestycyjny” -  mówi Dyrektor Zarządzający Groneberg.  Zasadniczo już teraz maszyny mogą pracować całkowicie i autonomicznie przez osiem godzin, a firma jest w stanie pracować na dwie zmiany z porównywalną siłą roboczą.

Jak widać inteligentna produkcja wyraźnie poprawia efektywność kosztową o 20 do 30 procent.  Dzięki takim rozwiązaniom można produkować szybciej, zachowując niezmiennie wysoką jakość.
- „Naszym celem jest wirtualnie samoorganizująca się produkcja, w której ludzie, maszyny, sprzęty, logistyka i produkty komunikują się bezpośrednio ze sobą.”- podkreśla Blessing, Kierownik IT. proALPHA będzie pełniła tu rolę centralnej platformy zarządzającej danymi.


Plecamy: Profil proALPHA na Staleo.pl


Źródło: proALPHA


Dodano 09.08.2018
Podziel się
powrót

Newsletter

Powiązane:

Reklama

  • Reklama

  • Czasopisma

  • Targi

  • Reklama

    Newsletter

    Reklama

    Targi

    Czasopisma

    Konkurs

    Newsletter

    Partnerzy