SSAB i samochody przyszłości
Fot.: SSAB Poland |
Jak informuje na swoich stronach firma samochody przyszłości będą lżejsze dzięki stali o wysokiej wytrzymałości firmy SSAB.
Karoserie samochodów przyszłości będą lekkie, bezpieczne i bardziej przyjazne dla środowiska. Będą również wykonane ze stali o wysokiej wytrzymałości.
Firma SSAB aktywnie uczestniczy w międzynarodowym projekcie FSV (FutureSteelVehicle; stalowy samochód przyszłości), którego celem jest stworzenie lekkiego samochodu zbudowanego ze stali.
„W ramach tego projektu opracowaliśmy karoserię, która przewyższyła nasze oczekiwania” – wyjaśnia Robert Rautio, kierownik ds. rozwoju biznesowego na rynku motoryzacyjnym firmy SSAB oraz przedstawiciel firmy w WorldAutoSteel, organizacji, która realizuje projekt FutureSteelVehicle.
Nowa karoseria ze stali waży 176,8 kg, czyli jest o 39% lżejsza niż karoseria współczesnych samochodów. Jest to waga porównywalna z samochodami wykonanymi z aluminium i innych podobnych materiałów.FSV- Future Steel Vehicle (stalowy samochód przyszłości) |
FSV jest tworzony z myślą o spełnieniu wymogów, które zaczną obowiązywać od roku 2020. Jest to nowoczesny, przyjazny dla środowiska samochód elektryczny zaprojektowany z zastosowaniem technologii wymaganych w tego typu pojeździe.
Firma SSAB jest liderem w dziedzinie opracowywania i produkcji zaawansowanej stali o ultra-wysokiej wytrzymałości. Oferowane przez firmę produkty Domex – stal walcowana na gorąco, oraz Docol – stal walcowana na zimno, są produktami często spotykanymi w wielu współczesnych samochodach.
„Blisko współpracujemy z wieloma producentami samochodów” – wyjaśnia Robert. „Stal o wysokiej wytrzymałości firmy SSAB jest często kluczem do zmniejszenia wagi. Jest to korzystne dla środowiska oraz pod względem ekonomicznym. Łatwiej jest po prostu wyprodukować karoserię samochodu z dobrej stali niż np. z aluminium”.
Źródło: SSAB Poland
- Raport Tokarki CNC i Centra tokarskie - przegląd rynku 2020
- Raport prasy krawędziowe - przegląd rynku 2020
- Kalendarium - przegląd targów przemysłowych 2024
- Branża formierska na Targach INNOFORM®
- ITM Industry Europe - potrójna siła przemysłu
- Żuraw obrotowy w ofercie Weni Solution
- Maszyny używane: Nowe drogi w produkcji przewodów rurowych
- Giętarka trójrolkowa, beztrzpieniowa czy trzpieniowa?
- Czy spawanie laserowe wyprze metody typu TIG i MIG?
- Oerlikon prezentuje innowacje w wirtualnej rzeczywistości VR
- Nowe centrum tokarskie Yamazaki Mazak z 3 głowicami
- Laserowe innowacje Yamazaki Mazak na EuroBLECH 2024
- Nowości w branży cięcia CNC od Eckert na EuroBLECH 2024
- Nowy system powlekania INVENTA PVD z technologią łukową
- Nowoczesna produkcja na TOOLEX i ExpoWELDING
- PIE: Dobre prognozy na 2025 rok
- Zwinne zarządzanie produkcją jednostkową
- Warsztaty technologiczne w CNC Center of Excellence
- Aukcja maszyn spółki Peter Drösser GmbH
- Mazak Open House