Branża motoryzacyjna i nowe cele redukcji emisji CO2
14 lutego br. Parlament Europejski przyjął nowe cele redukcji emisji CO2 do roku 2035 dla samochodów osobowych i dostawczych .
Cel przyjęty przez PE zakłada redukcję emisji CO2 o 100% w stosunku do roku 2021. Cele pośrednie zostały ustalone na poziomie 55% dla samochodów osobowych i 50% dla samochodów dostawczych w roku 2030. Nowe rozwiązania poparło 340 europosłów wobec 279 głosów przeciw. 21 posłów wstrzymało się.
UE będzie pierwszym regionem świata, który w transporcie przejdzie w całości na zeroemisyjność. Branża motoryzacyjna zapewnia, że jest w stanie sprostać wyzwaniu, jakim jest dostarczanie pojazdów bezemisyjnych, bo dzięki ciągłym inwestycjom już w 2022 r. średnio ponad jeden na pięć wszystkich nowych samochodów sprzedawanych w UE był pojazdem zeroemisyjnym lub hybrydą plug-in. Rynek europejski jest zatem na dobrej drodze by stać się liderem na tle innych regionów świata w realizacji ambitnego planu by do 2030 r. udział samochodów zeroemisyjnych przekroczył 70%.
Źródło: Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego
- Raport Tokarki CNC i Centra tokarskie - przegląd rynku 2020
- Raport prasy krawędziowe - przegląd rynku 2020
- Kalendarium - przegląd targów przemysłowych 2024
- Branża formierska na Targach INNOFORM®
- ITM Industry Europe - potrójna siła przemysłu
- Żuraw obrotowy w ofercie Weni Solution
- Maszyny używane: Nowe drogi w produkcji przewodów rurowych
- Ważna aukcja: Zamknięcie zakładu wytwarzającego śruby
- Zwiększenie produktywności dzięki laserom Prima Power 2D
- Sorma z nowymi promocjami na narzędzia Nikko Tools
- Dynamika przemysłu w marcu 2024 roku
- Weź udział w Material Forum 2024