Branża motoryzacyjna i nowe cele redukcji emisji CO2
14 lutego br. Parlament Europejski przyjął nowe cele redukcji emisji CO2 do roku 2035 dla samochodów osobowych i dostawczych .
Cel przyjęty przez PE zakłada redukcję emisji CO2 o 100% w stosunku do roku 2021. Cele pośrednie zostały ustalone na poziomie 55% dla samochodów osobowych i 50% dla samochodów dostawczych w roku 2030. Nowe rozwiązania poparło 340 europosłów wobec 279 głosów przeciw. 21 posłów wstrzymało się.
UE będzie pierwszym regionem świata, który w transporcie przejdzie w całości na zeroemisyjność. Branża motoryzacyjna zapewnia, że jest w stanie sprostać wyzwaniu, jakim jest dostarczanie pojazdów bezemisyjnych, bo dzięki ciągłym inwestycjom już w 2022 r. średnio ponad jeden na pięć wszystkich nowych samochodów sprzedawanych w UE był pojazdem zeroemisyjnym lub hybrydą plug-in. Rynek europejski jest zatem na dobrej drodze by stać się liderem na tle innych regionów świata w realizacji ambitnego planu by do 2030 r. udział samochodów zeroemisyjnych przekroczył 70%.
Źródło: Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego
- Raport Tokarki CNC i Centra tokarskie - przegląd rynku 2020
- Raport prasy krawędziowe - przegląd rynku 2020
- Kalendarium - przegląd targów przemysłowych 2024
- Branża formierska na Targach INNOFORM®
- ITM Industry Europe - potrójna siła przemysłu
- Żuraw obrotowy w ofercie Weni Solution
- Maszyny używane: Nowe drogi w produkcji przewodów rurowych
- Giętarka trójrolkowa, beztrzpieniowa czy trzpieniowa?
- Czy spawanie laserowe wyprze metody typu TIG i MIG?
- Oerlikon prezentuje innowacje w wirtualnej rzeczywistości VR
- Nowe centrum tokarskie Yamazaki Mazak z 3 głowicami
- Laserowe innowacje Yamazaki Mazak na EuroBLECH 2024
- Nowości w branży cięcia CNC od Eckert na EuroBLECH 2024
- Dynamika przemysłu we wrześniu 2024 roku
- Nowy system powlekania INVENTA PVD z technologią łukową
- Już 13 listopada 13 edycja STIGO User Day
- Nowoczesna produkcja na TOOLEX i ExpoWELDING