Fabryka 56 czyli przyszłość produkcji automotive

Elastyczna, cyfrowa, wydajna i trwała: „Fabryka 56” pokazuje przyszłość produkcji Mercedes-Benz i wyznacza nowe standardy w motoryzacji.
Powstała w Sindelfingen kosztem 730 mln euro. W sumie Mercedes-Benz zainwestuje w ten zakład ok. 2,1 mld euro. Dzięki ultranowczesnej produkcji wydajność w fabryce wzrośnie o 25% w stosunku do produkcji poprzedniego modelu Klasy S.
Zgodnie z założeniami startegii „Ambition 2039”, „Fabryka 56” będzie fabryką o zerowej emisji dwutlenku węgla ze znacznie zmniejszonym zapotrzebowaniem na energię. Jest to możliwe m.in. dzięki innowacyjnej koncepcji energetycznej z systemem fotowoltaicznym, siecią energetyczną prądu stałego oraz systemami magazynowania energii opartymi na zużytych bateriach. Koncepcja „Fabryki 56” będzie stopniowo przenoszona na inne fabryki Mercedesa.
Źródło: Daimler AG
- Raport Tokarki CNC i Centra tokarskie - przegląd rynku 2020
- Raport prasy krawędziowe - przegląd rynku 2020
- Kalendarium - przegląd targów przemysłowych 2024
- Branża formierska na Targach INNOFORM®
- ITM Industry Europe - potrójna siła przemysłu
- Żuraw obrotowy w ofercie Weni Solution
- Maszyny używane: Nowe drogi w produkcji przewodów rurowych
- Giętarka trójrolkowa, beztrzpieniowa czy trzpieniowa?
- Czy spawanie laserowe wyprze metody typu TIG i MIG?
- Oerlikon prezentuje innowacje w wirtualnej rzeczywistości VR
- Nowe centrum tokarskie Yamazaki Mazak z 3 głowicami
- Zwinne zarządzanie produkcją jednostkową
- Do kiedy i dla kogo ulga na robotyzację?
- 4 trendy kształtujące przyszłość systemów ERP w 2025 roku
- Smart Warehouse 2025: Przyszłość logistyki i e-commerce
- Targi automatica 2025 – światowe centrum innowacji w automatyzacji!
- Raport: Przegląd Rynku Wycinarek Laserowych 2025
- Yamazaki Mazak modernizuje europejski zakład





