Nowe cele dotyczące obniżenia emisji CO2
Komisja Europejska zaprezentowała cele redukcji emisji CO2 dla samochodów osobowych i dostawczych – o 15 % do 2025 r. i o 30 % do 2030 roku.
O tych planach debatuje teraz Parlament Europejski, a jedna z parlamentarnych komisji proponuje nawet -45%. W najbliższych dniach wyjaśni się, jakie cele – ambitne, czy nierealistyczne, zostaną postawione przed europejską branżą motoryzacyjną. Jedno jest pewne – ustalenia, które teraz zapadną, zdefiniują ramy przyszłego rozwoju branży motoryzacyjnej.
Producenci samochodów z Unii Europejskiej są w pełni zaangażowani w dalsze ograniczanie emisji CO2. Jak podaje europejskie stowarzyszenie producentów samochodów ACEA, choć wydają oni znaczną część rocznych nakładów sektora na badania i rozwój na cele związane z dekarbonizacją, na proces ten składa się wiele czynników, nie zawsze zależnych od samej branży motoryzacyjnej. Nadal istnieje wiele barier takich jak np. brak odpowiedniej infrastruktury, przystępność cenowa, zasięgi samochodów elektrycznych w porównaniu z pojazdami na olej napędowy lub benzynę. Zauważalna jest też tendencja przechodzenia konsumentów z oleju napędowego na benzynę, co ma wpływ na większą emisję CO2.
Podczas International Automotive Business Meeting 27 listopada br. odbędzie się panel pt. „Wpływ rozporządzenia UE dotyczącej emisji CO2”, w trakcie którego temat planów dotyczących redukcji emisji CO2 będzie szeroko dyskutowany w gronie specjalistów. Gospodarzem panelu jest Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego.
- Ograniczenie emisji szkodliwych substancji – w tym CO2 i NOX to dziś jeden z najistotniejszych tematów dla branży motoryzacyjnej. Komisja Europejska postawiła przed nami bardzo ambitne cele redukcji emisji CO2 o 15% do 2025 roku i o 30% do 2030 roku. Czy europejskiej i polskiej branży motoryzacyjnej uda się osiągnąć ten cel? Jakie będą konsekwencje? I wreszcie - jak ewolucja, czy też może rewolucja, elektromobilności wpisze się w te działania ? O tym wszystkim będziemy dyskutować na naszym panelu podczas konferencji International Automotive Business Meeting – mówi Jakub Faryś, Prezes PZPM.
Więcej informacji o wydarzeniu na stronie www.iabmevent.com
Źródło: INFINITY Agencja PR & MarComm
- Raport Tokarki CNC i Centra tokarskie - przegląd rynku 2020
- Raport prasy krawędziowe - przegląd rynku 2020
- Kalendarium - przegląd targów przemysłowych 2024
- Branża formierska na Targach INNOFORM®
- ITM Industry Europe - potrójna siła przemysłu
- Żuraw obrotowy w ofercie Weni Solution
- Maszyny używane: Nowe drogi w produkcji przewodów rurowych
- Giętarka trójrolkowa, beztrzpieniowa czy trzpieniowa?
- Czy spawanie laserowe wyprze metody typu TIG i MIG?
- Oerlikon prezentuje innowacje w wirtualnej rzeczywistości VR
- Nowe centrum tokarskie Yamazaki Mazak z 3 głowicami
- PIE: Dobre prognozy na 2025 rok
- Zwinne zarządzanie produkcją jednostkową
- Mazak Open House
- Dynamika przemysłu w październiku 2024 roku
- Podstawowe typy łożysk precyzyjnych i ich charakterystyka
- Zabezpieczenia manipulatorów – bezpieczeństwo, które robi różnicę
- P-Weld – Innowacyjne Rozwiązania w Spawaniu
- Abas Business Solutions Poland podsumowuje wyjątkowy rok