Kierunki 2024 w branży laboratoryjnej
Początek roku to zwykle okres obserwowania i przewidywania zmian w branży oraz trendów. Zapewne ukierunkują się one w stronę digitalizacji i automatyzacji zarządzania laboratorium, zwiększania odporności na kryzysy, poszukiwania dodatkowych środków na wyposażenie, zrównoważonego rozwoju i nowoczesnych form marketingu (content marketingu).
Digitalizacja i automatyzacja zarządzania laboratorium
Laboratoria podczas swojej pracy generują dużą liczbę danych. Ich cyfryzacja usprawnia pracę i pozwala na wydajniejsze zagospodarowanie powierzchni. Digitalizacja to szansa na szybkie śledzenie i lokalizowanie próbek, co przekłada się na jakość i sprawność wydawania wyników. Przechowywanie i przetwarzanie danych w chmurze ułatwia gromadzenie, wyszukiwanie i udostępnianie ich.
Zwiększanie odporności na kryzysy
Doświadczenia ostatnich lat pokazały, jak ważna jest umiejętność radzenia sobie w sytuacjach związanych z zagrożeniem epidemiologicznym, zmianami geopolitycznymi czy gospodarczymi. Już nie tylko chodzi o identyfikowanie ryzyk, ocenę ich prawdopodobieństwa, ale również bazującą na doświadczeniach zdolność do sprawnego reagowania, sprawdzone ścieżki działania i stabilizacji procesów.
Poszukiwania dodatkowych środków
W dobie trwających naborów w ramach konkursów dotacyjnych można skorzystać z funduszy europejskich na lata 2021-2027. Laboratorium może wystąpić jako podwykonawca przeprowadzający badania analityczne w projekcie, opracowywać nowe lub znacząco ulepszone usługi, świadczyć usługi doradcze.
Daje to możliwość dofinansowania kosztów m.in.: zakupu lub leasingu nieruchomości, sprzętu, wynagrodzeń, promocję na rynkach zagranicznych, zakup licencji i oprogramowania.
Zrównoważony rozwój
Zielona transformacja to kierunek nadawany przez Komisję Europejska. Obejmuje ona m.in. zwiększenie udziału odnawialnych źródeł energii i podniesienie efektywności energetycznej, optymalizację świadczenia usług laboratoryjnych, wykorzystanie odpadów. Jedną z obecnie wdrażanych idei zrównoważonego rozwoju jest “zielona chemia”. Polega ona na projektowaniu produktów chemicznych (na poziomie molekularnym) i procesów, aby ograniczyć wytwarzanie substancji niebezpiecznych dla ludzi i środowiska.
Nowoczesne formy marketingu (content marketingu)
Konkurencja na rynku usług laboratoryjnych wymusza aktywne zdobywanie coraz liczniejszego grona odbiorców nie tylko poprzez realizację dotychczasowych kontraktów i wysoką jakość usług, ale również działania marketingowe, a w szczególności content marketingowe. Towarzyszy temu korzystanie z mediów społecznościowych. Natomiast samo działanie wymaga znajomości technik, narzędzi i dysponowania czasem.
Opisane trendy na rok 2024 to tylko kilka wybranych i najczęściej spotykanych w branży. Warto wziąć udział w LABS EXPO - Targach Wyposażenia i Technologii Laboratoryjnych, które odbędą się 19-20 marca 2024 roku w Poznaniu. To tutaj cała branża spotka się w jednym miejscu. Jest to dobra okazja do nawiązywania kontaktów, zdobycia wiedzy merytorycznej i wymiany doświadczeń.
Wystarczy wypełnić formularz rejestracyjny i odebrać wejściówkę - https://labsexpo.pl/pl/dla-zwiedzajacych/wazne-informacje/bilety-i-informacje-dla-zwiedzajacych/
Źródło: Nowy Adres
- Raport Tokarki CNC i Centra tokarskie - przegląd rynku 2020
- Raport prasy krawędziowe - przegląd rynku 2020
- Kalendarium - przegląd targów przemysłowych 2024
- Branża formierska na Targach INNOFORM®
- ITM Industry Europe - potrójna siła przemysłu
- Żuraw obrotowy w ofercie Weni Solution
- Maszyny używane: Nowe drogi w produkcji przewodów rurowych
- Giętarka trójrolkowa, beztrzpieniowa czy trzpieniowa?
- Czy spawanie laserowe wyprze metody typu TIG i MIG?
- Oerlikon prezentuje innowacje w wirtualnej rzeczywistości VR
- Nowe centrum tokarskie Yamazaki Mazak z 3 głowicami
- Laserowe innowacje Yamazaki Mazak na EuroBLECH 2024
- Nowości w branży cięcia CNC od Eckert na EuroBLECH 2024
- Dynamika przemysłu we wrześniu 2024 roku
- Nowy system powlekania INVENTA PVD z technologią łukową
- Już 13 listopada 13 edycja STIGO User Day
- Nowoczesna produkcja na TOOLEX i ExpoWELDING