Szukaj w działach:

Oerlikon Balzers obchodzi 75 urodziny

 

Oerlikon Balzers Bohrer BALIQ UNIQUE


Oerlikon Balzers wiodący dostawca wyprzedających technik powierzchniowych dla przemysłu metalowego i tworzyw sztucznych obchodzi 75 urodziny. W 1946 roku profesor Max Auwärter odkrył przemysłowe zastosowanie dla próżniowych technologii cienkich warstw. Od lat 80-tych firma z siedzibą w Liechtensteinie realizuje swój pomysł, skupiając się na innowacyjnych rozwiązaniach, które znacznie poprawiają wydajność i trwałość narzędzi oraz precyzyjnych komponentów w wielu branżach.

75 lat temu narodził się pomysł, aby zabezpieczać powierzchnie narzędzi i komponentów przed zużyciem poprzez nakładanie powłok, które nie tylko wydłużają ich trwałość, ale także zwiększają wydajność. W tym celu w 1946 r. do rejestru handlowego Liechtensteinu wpisano nowy podmiot, „Gerätebau-Anstalt” („Instytut Produkcji Urządzeń” w Balzers). Założyciele - profesor Max Auwärter, Franiszek Józef II z Liechtensteinu i przedsiębiorca Emil G Bührle - mieli rewolucyjny plan opracowania procesów produkcyjnych dla cienkich powłok powierzchniowych i samodzielnego zbudowania niezbędnego sprzętu w celu wdrożenia tych procesów na skalę przemysłową. W rezultacie powstał model biznesowy, który od ponad 75 lat cieszy się sukcesem. Dawny „Gerätebau-Anstalt" funkcjonuje teraz jako Oerlikon Balzers i jest częścią Działu Rozwiązań Powierzchniowych Grupy Oerlikon.


75 lat ducha przedsiębiorczości i nauki


„Od samego początku, filozofią naszej firmy było znalezienie rozwiązań, aby odpowiedzieć na pytania, z którymi przemysł borykał się od lat. Ponadto, aby mieć odwagę i przekształcić te pomysły w rzeczywistość„ - mówi o 75-letniej historii innowacji firmy dr Wolfgang J Schmitz, dyrektor działu biznesowego Balzers Industrial Solutions. „Byliśmy pionierami technologii odparowywania w warunkach wysokiej próżni w Liechtensteinie. Dzisiaj jesteśmy dumni z tego, że Oerlikon Balzers stał się światowym liderem dostawców wyprzedających technik powierzchniowych. Nigdy nie stoimy w miejscu, pracujemy nad rozwojem i innowacjami. Zawsze stawiamy klientów na pierwszym miejscu. Wizja, którą mamy, jest zapewnienie odbiorcom rozwiązań pomagających oszczędzać zasoby i osiągać cele środowiskowe”.





Prace rozwojowe nad powłokami PVD (Physical Vapour Deposition) rozpoczęły się w 1974 roku. Przełom nastąpił w 1978 roku dzięki marce BALINIT, która pozostaje ważnym filarem Oerlikon Balzers. Do rodziny BALINIT składającej się obecnie z około 30 powłok dołączyło siedem kolejnych rozwiązań. Wszystkie te produkty wykorzystywane są z powodzeniem na wielu rynkach w wielu zastosowaniach. 


„Zasadniczo nasze rozwiązania mają na celu połączenie zmniejszonego zużycia ze zwiększoną wydajnością, czy to w przypadku części do silników samochodowych czy lotniczych, precyzyjnych narzędzi stosowanych w przemyśle tworzyw sztucznych lub obróbce metali. Wyższa wydajność i mniejsze zużycie ostatecznie utrzymują niską emisję szkodliwych substancji i pomaga oszczędzać zasoby - to ważne aspekty pracy. Jesteśmy dumni, że to, co robimy na co dzień, opiera się na takich wartościach jak zrównoważony rozwój, tradycja i innowacyjne". - mówi dr Schmitz. 


Jako wiodący i globalny dostawca wyprzedzających technologii powierzchniowych od 75 lat Oerlikon Balzers opracowuje rozwiązania i systemy powlekania, zapewnia wsparcie ekspertów dla swoich klientów oraz powleka miliony narzędzi i komponentów każdego roku. Z ponad 110 centrami powlekania w 36 krajach w Europie, Ameryce Północnej i Południowej oraz Azji, Oerlikon Balzers jest bliżej swoich klientów niż jakikolwiek inny dostawca powłok i ma ponad 1300 systemów powlekania w użyciu.

Kamienie milowe w historii firmy można znaleźć pod linkiem: https://www.oerlikon.com/balzers/global/en/our-company/our-history-and-milestones/


Źródło: Oerlikon Balzers
Redaktor: MRR

Dodano 27.07.2021
Podziel się
powrót

Newsletter

Powiązane:

Reklama

  • Reklama

  • Czasopisma

  • Targi

  • Reklama

  • Reklama

  • Reklama

    Newsletter

    Reklama

    Targi

    Czasopisma

    Reklama

    Newsletter

    Partnerzy