Szukaj w działach:

Nowości InPost na IntraMag Poland 2020

POSŁUCHAJ ARTYKUŁU
 

Międzynarodowe Targi IntraMag Poland to wydarzenie dedykowane logistyce wewnętrznej, nowym technologiom w zarządzaniu łańcuchem dostaw i bezpieczeństwu w magazynie. Spotkanie pozwoli specjalistom zajmującym się intralogistyką zapoznać się z nowościami rynkowymi ułatwiającymi zarządzanie powierzchnią magazynową.

Firma InPost zagości na targach IntraLog Poland jako jeden z wystawców. Pan Hubert Walczak - Dyrektor działu Fulfillment postanowił opowiedzieć o nowej usłudze firmy, która zostanie pokazana na Targach IntraLog Poland już w marcu 2020 r.

1. Jakie nowoczesne narzędzia wykorzystywane są do usługi Fullfilment? 

„Fulfillment to jedna z trzech usług InPost – wraz z Paczkomatami oraz usługą kurierską tworzy pełną synergię. InPost to firma technologiczna w obszarze logistyki, dlatego w naszych szeregach powstają rozwiązania z zakresu nowoczesnych technologii, które następnie są szybko wdrażane. Fulfillment opiera się na autorskich rozwiązaniach w zakresie systemu WMS. Na naszym magazynie wykorzystujemy terminale, skanery, systemy do wymiarowania, kody kreskowe i wiele innych rozwiązań automatycznych – wszystko po to, by być możliwe jak najbardziej skuteczni w operacjach logistycznych. Infrastruktura IT wdrożona w Naszym FF Centre jest zorientowana na naszych kontrahentów, dzięki czemu klienci końcowi informowani są na bieżąco o statusie realizacji zamówień, czyli od momentu przyjęcia zamówienia w magazynie do odebrania paczki np. w Paczkomacie.”

2. Co wyróżnia firmę InPost w porównaniu z innymi firmami, zajmującymi się podobną usługą? 

„Naszą firmę wyróżnia przede wszystkim to, że tworzymy przyjazny ekosystem logistyczny. Klienci doceniają nasze usługi, o czym świadczy choćby status najlepszej firmy kurierskiej 2019 roku. Fulfillment, Paczkomaty i Kurier tworzą bardzo skuteczny łańcuch logistyczny zorientowany na klienta. Cały czas rozwijamy naszą infrastrukturę: mamy już ponad 6000 paczkomatów i wciąż powstają kolejne. Rynek e-commerce prężnie się rozwija, a my razem z nim. Jesteśmy w stanie tego samego dnia wysłać zamówienia otrzymane do godziny 20:00 z dostawą na następny dzień roboczy, a to wszystko dzięki synergii z usługami Paczkomaty i Kurier.”

3. Jaki wpływ na działania firmy ma rozwój branży e-commerce oraz rynku magazynowego? 

„Dynamiczny rozwój handlu internetowego to niewątpliwie największa siła napędowa rynku logistycznego. E-commerce w Polsce prężnie się rozwija, codziennie powstaje kilkadziesiąt nowych sklepów internetowych, coraz więcej i częściej Polacy dokonują zakupów przez Internet. Z roku na rok rosną wolumeny obsługiwanych paczek w sektorze KEP. To wpływa przede wszystkim na wdrażanie nowych rozwiązań technologicznych zarówno w sferze technicznej, jak i informatycznej, co przekłada się na optymalizację wszystkich procesów logistycznych. Niewątpliwie, dużym wyzwaniem jest obsługa transgranicznych przesyłek e-commerce. Coraz częściej klienci dokonują zakupów na zagranicznych platformach. Mam na myśli najbardziej popularną platformę zakupową wśród klientów e-commerce, czyli AliExpress. Tu pojawiają się problemy związane z czasem dostawy, formą płatności, możliwościami zwrotów czy z jakością dostaw. Od listopada klienci AliExpress mogą zamawiać paczki z Chin bezpośrednio do Paczkomatów w całej Polsce. Jesteśmy przekonani, że dzięki temu zakupy na AliExpress będą jeszcze wygodniejsze i prostsze. A to dopiero początek…”

4. Jakie działania planuje firma InPost w kwestii rozwoju usługi Fulfillment? 

„Nasza usługa, mimo, że na rynku zaledwie od kilku miesięcy, cieszy się coraz większym zainteresowaniem. To dla nas powód do radości i jeszcze większa mobilizacja. Naszą uwagę skupiamy na małych i średnich przedsiębiorcach działających w e-handlu. Nie ma dla nas znaczenia, czy sklep ma obrót 50 zamówień miesięcznie, czy więcej. Do każdego podchodzimy indywidualnie. Naszą ofertę i procesy szyjemy na miarę. Potrafimy być bardzo elastyczni. Działamy w kanałach B2C oraz B2B. Inwestujemy w nowe technologie. Specjalizujemy się także w operacjach niestandardowych, takich jak: przepakowania, etykietowanie, akcje promocyjne, budowanie zestawów, cross-docking i wiele innych. Prowadzimy w chwili obecnie rozmowy także z dużymi graczami na rynku e-commerce, którzy zainteresowali się naszą usługą.”

5. W jaki sposób planują Państwo wykorzystać udział firmy w targach IntraLog Poland do promocji swojej nowej usługi? 

„Chcemy wykorzystać tę możliwość do promocji naszej usługi, spotkać się i porozmawiać z tymi wszystkimi, którzy stoją przed dylematem, czy warto wejść we współpracę z operatorem logistycznym, który zajmie się stroną operacyjną, a oni sami będą mogli skupić się na rozwoju swoich biznesów i odpowiedzieć wszystkim, jakie korzyści biznesowe wynikają z korzystania z usługi Fulfillment.”


Więcej o Targach na Staleo.pl



Źródło: Lentewenc Sp. z o.o.

POWIĄZANE
Kompleksowa oferta dla branży drzewnej Wzrost popularności targów DremaSilesia sprawia, że z roku na rok wydarzenie groma...
Comarch Asset Tracking - usprawnij intralogistykę w obszarze produkcji Przedsiębiorcy coraz częściej mają świadomość, jak istotne w codziennym zarządzaniu firmą...
INNOFORM 2022 w formie stacjonarnej Po rocznej przerwie, spowodowanej ograniczeniami epidemicznymi Międzynarodowe Targi Koope...
OX Quote - wycena online komponentów ze stali Nowy trend w kalkulacjach online nabiera tempa. W przyszłości producenci komponentó...
12. Konferencja Infrastruktura Polska i Budownictwo W hotelu Sheraton Grand Warsaw 22 czerwca odbędzie się XII edycja Konferencji „Infr...
ITM Industry Europe - potrójna siła przemysłu Arena nowości, pracujących maszyn i robotów, rozwiązania dla intralogistyki, a tak...
Partnerzy