Szukaj w działach:

Nowości InPost na IntraMag Poland 2020

POSŁUCHAJ ARTYKUŁU
 

Międzynarodowe Targi IntraMag Poland to wydarzenie dedykowane logistyce wewnętrznej, nowym technologiom w zarządzaniu łańcuchem dostaw i bezpieczeństwu w magazynie. Spotkanie pozwoli specjalistom zajmującym się intralogistyką zapoznać się z nowościami rynkowymi ułatwiającymi zarządzanie powierzchnią magazynową.

Firma InPost zagości na targach IntraLog Poland jako jeden z wystawców. Pan Hubert Walczak - Dyrektor działu Fulfillment postanowił opowiedzieć o nowej usłudze firmy, która zostanie pokazana na Targach IntraLog Poland już w marcu 2020 r.

1. Jakie nowoczesne narzędzia wykorzystywane są do usługi Fullfilment? 

„Fulfillment to jedna z trzech usług InPost – wraz z Paczkomatami oraz usługą kurierską tworzy pełną synergię. InPost to firma technologiczna w obszarze logistyki, dlatego w naszych szeregach powstają rozwiązania z zakresu nowoczesnych technologii, które następnie są szybko wdrażane. Fulfillment opiera się na autorskich rozwiązaniach w zakresie systemu WMS. Na naszym magazynie wykorzystujemy terminale, skanery, systemy do wymiarowania, kody kreskowe i wiele innych rozwiązań automatycznych – wszystko po to, by być możliwe jak najbardziej skuteczni w operacjach logistycznych. Infrastruktura IT wdrożona w Naszym FF Centre jest zorientowana na naszych kontrahentów, dzięki czemu klienci końcowi informowani są na bieżąco o statusie realizacji zamówień, czyli od momentu przyjęcia zamówienia w magazynie do odebrania paczki np. w Paczkomacie.”

2. Co wyróżnia firmę InPost w porównaniu z innymi firmami, zajmującymi się podobną usługą? 

„Naszą firmę wyróżnia przede wszystkim to, że tworzymy przyjazny ekosystem logistyczny. Klienci doceniają nasze usługi, o czym świadczy choćby status najlepszej firmy kurierskiej 2019 roku. Fulfillment, Paczkomaty i Kurier tworzą bardzo skuteczny łańcuch logistyczny zorientowany na klienta. Cały czas rozwijamy naszą infrastrukturę: mamy już ponad 6000 paczkomatów i wciąż powstają kolejne. Rynek e-commerce prężnie się rozwija, a my razem z nim. Jesteśmy w stanie tego samego dnia wysłać zamówienia otrzymane do godziny 20:00 z dostawą na następny dzień roboczy, a to wszystko dzięki synergii z usługami Paczkomaty i Kurier.”

3. Jaki wpływ na działania firmy ma rozwój branży e-commerce oraz rynku magazynowego? 

„Dynamiczny rozwój handlu internetowego to niewątpliwie największa siła napędowa rynku logistycznego. E-commerce w Polsce prężnie się rozwija, codziennie powstaje kilkadziesiąt nowych sklepów internetowych, coraz więcej i częściej Polacy dokonują zakupów przez Internet. Z roku na rok rosną wolumeny obsługiwanych paczek w sektorze KEP. To wpływa przede wszystkim na wdrażanie nowych rozwiązań technologicznych zarówno w sferze technicznej, jak i informatycznej, co przekłada się na optymalizację wszystkich procesów logistycznych. Niewątpliwie, dużym wyzwaniem jest obsługa transgranicznych przesyłek e-commerce. Coraz częściej klienci dokonują zakupów na zagranicznych platformach. Mam na myśli najbardziej popularną platformę zakupową wśród klientów e-commerce, czyli AliExpress. Tu pojawiają się problemy związane z czasem dostawy, formą płatności, możliwościami zwrotów czy z jakością dostaw. Od listopada klienci AliExpress mogą zamawiać paczki z Chin bezpośrednio do Paczkomatów w całej Polsce. Jesteśmy przekonani, że dzięki temu zakupy na AliExpress będą jeszcze wygodniejsze i prostsze. A to dopiero początek…”

4. Jakie działania planuje firma InPost w kwestii rozwoju usługi Fulfillment? 

„Nasza usługa, mimo, że na rynku zaledwie od kilku miesięcy, cieszy się coraz większym zainteresowaniem. To dla nas powód do radości i jeszcze większa mobilizacja. Naszą uwagę skupiamy na małych i średnich przedsiębiorcach działających w e-handlu. Nie ma dla nas znaczenia, czy sklep ma obrót 50 zamówień miesięcznie, czy więcej. Do każdego podchodzimy indywidualnie. Naszą ofertę i procesy szyjemy na miarę. Potrafimy być bardzo elastyczni. Działamy w kanałach B2C oraz B2B. Inwestujemy w nowe technologie. Specjalizujemy się także w operacjach niestandardowych, takich jak: przepakowania, etykietowanie, akcje promocyjne, budowanie zestawów, cross-docking i wiele innych. Prowadzimy w chwili obecnie rozmowy także z dużymi graczami na rynku e-commerce, którzy zainteresowali się naszą usługą.”

5. W jaki sposób planują Państwo wykorzystać udział firmy w targach IntraLog Poland do promocji swojej nowej usługi? 

„Chcemy wykorzystać tę możliwość do promocji naszej usługi, spotkać się i porozmawiać z tymi wszystkimi, którzy stoją przed dylematem, czy warto wejść we współpracę z operatorem logistycznym, który zajmie się stroną operacyjną, a oni sami będą mogli skupić się na rozwoju swoich biznesów i odpowiedzieć wszystkim, jakie korzyści biznesowe wynikają z korzystania z usługi Fulfillment.”


Więcej o Targach na Staleo.pl



Źródło: Lentewenc Sp. z o.o.

POWIĄZANE
FANUC poszerza linię robotów współpracujących FANUC, światowy lider w dziedzinie technologii CNC, robotyki oraz automatyki przemysłowej...
Kalendarium - przegląd targów przemysłowych 2023 Kalendarz targów przemysłowych na 2023 rok jest bogaty w ciekawe wydarzenia branżo...
Dassault Systèmes umożliwi prace nad samochodem elektrycznym Firma Dassault Systèmes poinformowała, iż laboratorium LCI (Cooperative Innovation...
Jak zautomatyzować proces wycinania laserowego? Technologia cięcia laserowego zrewolucjonizowała branżę metalurgiczną jednak cięcie promie...
Targi PLASTPOL rosną w siłę Już 500 wystawców zgłosiło swój udział w tegorocznej 26. edycji Targó...
Efektywne zarządzanie energią z systemu ERP W czasach, w których ceny energii osiągają rekordowy poziom, efektywne zarządzanie...
Partnerzy