Nowości InPost na IntraMag Poland 2020
Międzynarodowe Targi IntraMag Poland to wydarzenie dedykowane logistyce wewnętrznej, nowym technologiom w zarządzaniu łańcuchem dostaw i bezpieczeństwu w magazynie. Spotkanie pozwoli specjalistom zajmującym się intralogistyką zapoznać się z nowościami rynkowymi ułatwiającymi zarządzanie powierzchnią magazynową.
Firma InPost zagości na targach IntraLog Poland jako jeden z wystawców. Pan Hubert Walczak - Dyrektor działu Fulfillment postanowił opowiedzieć o nowej usłudze firmy, która zostanie pokazana na Targach IntraLog Poland już w marcu 2020 r.
1. Jakie nowoczesne narzędzia wykorzystywane są do usługi Fullfilment?
„Fulfillment to jedna z trzech usług InPost – wraz z Paczkomatami oraz usługą kurierską tworzy pełną synergię. InPost to firma technologiczna w obszarze logistyki, dlatego w naszych szeregach powstają rozwiązania z zakresu nowoczesnych technologii, które następnie są szybko wdrażane. Fulfillment opiera się na autorskich rozwiązaniach w zakresie systemu WMS. Na naszym magazynie wykorzystujemy terminale, skanery, systemy do wymiarowania, kody kreskowe i wiele innych rozwiązań automatycznych – wszystko po to, by być możliwe jak najbardziej skuteczni w operacjach logistycznych. Infrastruktura IT wdrożona w Naszym FF Centre jest zorientowana na naszych kontrahentów, dzięki czemu klienci końcowi informowani są na bieżąco o statusie realizacji zamówień, czyli od momentu przyjęcia zamówienia w magazynie do odebrania paczki np. w Paczkomacie.”
2. Co wyróżnia firmę InPost w porównaniu z innymi firmami, zajmującymi się podobną usługą?
„Naszą firmę wyróżnia przede wszystkim to, że tworzymy przyjazny ekosystem logistyczny. Klienci doceniają nasze usługi, o czym świadczy choćby status najlepszej firmy kurierskiej 2019 roku. Fulfillment, Paczkomaty i Kurier tworzą bardzo skuteczny łańcuch logistyczny zorientowany na klienta. Cały czas rozwijamy naszą infrastrukturę: mamy już ponad 6000 paczkomatów i wciąż powstają kolejne. Rynek e-commerce prężnie się rozwija, a my razem z nim. Jesteśmy w stanie tego samego dnia wysłać zamówienia otrzymane do godziny 20:00 z dostawą na następny dzień roboczy, a to wszystko dzięki synergii z usługami Paczkomaty i Kurier.”
3. Jaki wpływ na działania firmy ma rozwój branży e-commerce oraz rynku magazynowego?
„Dynamiczny rozwój handlu internetowego to niewątpliwie największa siła napędowa rynku logistycznego. E-commerce w Polsce prężnie się rozwija, codziennie powstaje kilkadziesiąt nowych sklepów internetowych, coraz więcej i częściej Polacy dokonują zakupów przez Internet. Z roku na rok rosną wolumeny obsługiwanych paczek w sektorze KEP. To wpływa przede wszystkim na wdrażanie nowych rozwiązań technologicznych zarówno w sferze technicznej, jak i informatycznej, co przekłada się na optymalizację wszystkich procesów logistycznych. Niewątpliwie, dużym wyzwaniem jest obsługa transgranicznych przesyłek e-commerce. Coraz częściej klienci dokonują zakupów na zagranicznych platformach. Mam na myśli najbardziej popularną platformę zakupową wśród klientów e-commerce, czyli AliExpress. Tu pojawiają się problemy związane z czasem dostawy, formą płatności, możliwościami zwrotów czy z jakością dostaw. Od listopada klienci AliExpress mogą zamawiać paczki z Chin bezpośrednio do Paczkomatów w całej Polsce. Jesteśmy przekonani, że dzięki temu zakupy na AliExpress będą jeszcze wygodniejsze i prostsze. A to dopiero początek…”
4. Jakie działania planuje firma InPost w kwestii rozwoju usługi Fulfillment?
„Nasza usługa, mimo, że na rynku zaledwie od kilku miesięcy, cieszy się coraz większym zainteresowaniem. To dla nas powód do radości i jeszcze większa mobilizacja. Naszą uwagę skupiamy na małych i średnich przedsiębiorcach działających w e-handlu. Nie ma dla nas znaczenia, czy sklep ma obrót 50 zamówień miesięcznie, czy więcej. Do każdego podchodzimy indywidualnie. Naszą ofertę i procesy szyjemy na miarę. Potrafimy być bardzo elastyczni. Działamy w kanałach B2C oraz B2B. Inwestujemy w nowe technologie. Specjalizujemy się także w operacjach niestandardowych, takich jak: przepakowania, etykietowanie, akcje promocyjne, budowanie zestawów, cross-docking i wiele innych. Prowadzimy w chwili obecnie rozmowy także z dużymi graczami na rynku e-commerce, którzy zainteresowali się naszą usługą.”
5. W jaki sposób planują Państwo wykorzystać udział firmy w targach IntraLog Poland do promocji swojej nowej usługi?
„Chcemy wykorzystać tę możliwość do promocji naszej usługi, spotkać się i porozmawiać z tymi wszystkimi, którzy stoją przed dylematem, czy warto wejść we współpracę z operatorem logistycznym, który zajmie się stroną operacyjną, a oni sami będą mogli skupić się na rozwoju swoich biznesów i odpowiedzieć wszystkim, jakie korzyści biznesowe wynikają z korzystania z usługi Fulfillment.”
Więcej o Targach na Staleo.pl
Źródło: Lentewenc Sp. z o.o.
- Raport Tokarki CNC i Centra tokarskie - przegląd rynku 2020
- Raport prasy krawędziowe - przegląd rynku 2020
- Kalendarium - przegląd targów przemysłowych 2024
- Branża formierska na Targach INNOFORM®
- ITM Industry Europe - potrójna siła przemysłu
- Żuraw obrotowy w ofercie Weni Solution
- Maszyny używane: Nowe drogi w produkcji przewodów rurowych
- Giętarka trójrolkowa, beztrzpieniowa czy trzpieniowa?
- Czy spawanie laserowe wyprze metody typu TIG i MIG?
- Oerlikon prezentuje innowacje w wirtualnej rzeczywistości VR
- Nowe centrum tokarskie Yamazaki Mazak z 3 głowicami
- Nowy system powlekania INVENTA PVD z technologią łukową
- PIE: Dobre prognozy na 2025 rok
- Zwinne zarządzanie produkcją jednostkową
- Mazak Open House
- Abas zaprasza na Dzień Odlewnika
- Dynamika przemysłu w październiku 2024 roku
- Podstawowe typy łożysk precyzyjnych i ich charakterystyka