Szukaj w działach:

Nowości podczas Targów TAROPAK 2019

POSŁUCHAJ ARTYKUŁU

 

 

Targi TAROPAK posiadają ponad 40-letnią tradycję. Od pierwszych edycji targi są doceniane zarówno przez uczestników, jak i przez instytucje i organizacje z branży.

Przeznaczone są dla dostawców oraz producentów technologii pakowania i etykietowania, a także dla przedstawicieli dostarczających rozwiązań umożliwiających firmom podejmowanie logistycznych wyzwań. Targi TAROPAK popularne są na całym świecie i co roku przyciągają tłumy uczestników. Dla całej branży uczestnictwo w TAROPAKU jest obowiązkowe i zajmuje jedną z kluczowych pozycji w biznesowym kalendarzu. Poznańskie targi to okazja do zaprezentowania najnowszej oferty obok dystrybutorów i producentów wszystkich gałęzi przemysłu. Uczestnicy znajdą na targach rozwiązania dla branży chemicznej, spożywczej, farmaceutycznej, kosmetycznej i motoryzacyjnej. Podczas wydarzenia prezentowany jest proces pakowania oraz maszyny do produkcji opakowań. 

Organizatorzy targów, wychodząc naprzeciw zmianom w biznesowych realiach i biorąc pod uwagę nowe wyzwania dla przemysłu opakowaniowego, stworzyli strefę, która będzie w pełni poświęcona kwestiom związanym z opakowaniami w e-commerce. Rynek e-handlu to gałąź przemysłu, która w Polsce rośnie o 18% każdego roku. Na świecie zajmuje on 13 miejsce, a według szacunków do 2022 jego prawdopodobna wartość wzrośnie o 6 mld dolarów. 

Jak zaznacza Hanna Zdrojewska, dyrektor Targów TAROPAK: – „Handel internetowy to dla branży opakowań kolejna przestrzeń rozwoju, dlatego też zdecydowaliśmy się stworzyć Salon E-commerce. Opakowania w tej dziedzinie mają bardzo istotne znaczenie zarówno w aspekcie marketingowym, jak i bezpieczeństwa produktu, optymalizacji opakowania w stosunku do zawartości itp. W tej specjalnej przestrzeni znajdą się więc firmy oferujące opakowania dla e-handlu, e-retail, transportowe, ochronne, przekładki, linie pakujące czy software. Chcemy zbudować również przestrzeń warsztatową i panelową gdzie zostaną poruszone najważniejsze zagadnienia związane z szeroko pojętym tematem opakowań w e-handlu.”

Targi TAROPAK umożliwiają zapoznanie się z nowościami i bieżącymi trendami w branży opakowań, zarówno w kwestiach zastosowania, designu, produkcji czy użytych materiałów. Organizatorzy wydarzenia dbają o to, by targi odpowiadały ciągle zmieniającym się potrzebom rynku.

Dyrektor Targów TAROPAK podsumowuje: – „Planujemy wyodrębnienie i wyeksponowanie zagadnień związanych z etykietowaniem. Mając świadomość, jak wielkie znaczenie mają etykiety, zarówno w marketingu produktów, jak i w logistyce produkcji i magazynowania chcemy jeszcze bardziej podkreślić ich obecność na TAROPAKU tworząc Salon Etykiet.”

Nikomu nie trzeba tłumaczyć tego, że druk, opakowania i etykiety to ściśle związane ze sobą dziedziny. Właśnie dlatego, ze względu na zapotrzebowanie branży obok Targów TAROPAK 2019 organizowane są Targi 4Print, które umożliwiają spotkanie z nowoczesnym drukiem. Wystawcy prezentują podczas tego wydarzenia nowe technologie druku, między innymi druk 3D lub techniki offset i prezentują je na różnych materiałach. Dzięki temu uwaga organizatorów może skupić się na różnych sektorach przemysłu. Współczesny print oferuje niemal nieskończone możliwości, dzięki czemu znajduje zastosowanie w rozmaitych dziedzinach - od rynku opakowań, poprzez tradycyjną poligrafię, meblarstwo aż po przemysł spożywczy. 

Targi umożliwiają nie tylko wymianę kontaktów na poziomie biznesowym, ale także rozmowy na temat doświadczeń, integracji branżowej oraz poszerzenie wiedzy. Tegoroczne targi TAROPAK są bezpośrednio związane z jubileuszem 25-lecia Polskiej Izby Opakowań, będącej od lat uczestnikiem i partnerem targów opakowań i poligrafii. – „Cieszymy się, że będziemy mieli okazję być gospodarzem obchodów jubileuszu Izby” – podkreśla Hanna Zdrojewska.



Polska Izba Opakowań organizuje ponadto konferencję „Opakowania żywności zagrożeniem dla konsumentów. Fakty i mity”. Tematy konferencji oscylować będą wokół pakowania żywności, norm prawnych dotyczących opakowań i ich praktycznym wymiarem. 

Na konferencje zaprosi także Polska Izba Odzysku i Recyklingu Opakowań. Jej uczestnicy będą dywagować na temat zagadnień dotyczących wykorzystania tworzyw sztucznych w branży spożywczej (w tym również biokompozytów i biotworzyw). Dyskusja dotyczyła będzie nowych dyrektyw Unii Europejskiej na temat ograniczenia produkcji i użycia plastikowych naczyń jednorazowych (SUP) oraz wpływu przepisów na zmiany bezpośrednio zachodzące na rynku opakowań. Konferencja poruszy również temat powrotnego wdrożenia systemu depozytowego napojów oraz ich opakowań. 

Równie istotnym wydarzeniem jest przygotowane przez firmę Heidelberg seminarium technologiczne. Seminarium stanowi część cyklu Akademia Heidelberga i dotyczy opakowań. Pozwoli ono na zapoznanie się z najnowszymi rozwiązaniami informatycznymi, które wspierają realizację zarówno procesów biznesowych, jak i produkcyjnych. Seminarium dostarczy również informacji na temat zarządzania przedsiębiorstwem, rozwoju technologii produkcyjnych pod kątem optymalizacji, wydajności i redukcji kosztów wytwarzania, a także na temat specjalistycznej analityki finansowej. 

W trakcie seminarium prezentowane będą rozwiązania poligraficzne oraz maszyny dające nowe możliwości w produkcji opakowań. Uczestnicy wydarzenia poznać będą mogli specjalne konfiguracje maszyn offsetowych do produkcji opakowań oraz koncepcje wykorzystania modelu biznesowego Web2Print w produkcji opakowań – Web2Pack. Zobaczyć będzie można również prezentację nowoczesnego rastera offsetowego MultiDot, umożliwiającego na zredukowanie kosztów zużycia farby i oferującego nowoczesną metodę znakowania, weryfikacji autentyczności produktów i ich identyfikacji. 

Oferta targowa jest jednak o wiele bogatsza. Tegoroczna edycja TAROPAKu i 4Print, jak przewidują organizatorzy, będzie cieszyła się dużą popularnością i przyniesie satysfakcję gościom. Wydarzenie będzie obfitowało w nawiązywanie nowych kontaktów i rozmowy biznesowe. 

Obok Międzynarodowych Targów Pakowania i Etykietowania TAROPAK i 4Print organizowane są Międzynarodowe Targi Gastronomii i Hoteli Polagra Gastro i Invest Hotel, Międzynarodowe Targi Wyrobów Spożywczych POLAGRA FOOD oraz Międzynarodowe Targi Technologii Spożywczych POLAGRA-TECH.

Możliwości, jakie czekają na profesjonalistów w dniach 30.09-3.10.2019 w Poznaniu można określić jako biznes w skali makro. Dzieje się tak dzięki bliskości branży spożywczej, druku i opakowań. Poznańskie targi będą w całości zagospodarowane przez wystawców z różnych branż, które korespondują ze sobą. Targi sprzyjać będą poszerzaniu wiedzy, nawiązywaniu owocnych kontaktów biznesowych i zapoznawania się z najnowszymi trendami w wielu branżach. 

Szczegóły na stronie wydarzenia www.taropak.pl


Więcej o 
TAROPAK 2019 na Staleo.pl


Źródło: Grupa MTP

POWIĄZANE
Jakie są zalety zastosowania suchego lodu? Innowacyjne odlewnie i wtryskownie nieustannie poszukują sposobów na poprawę wydaj...
Jubileuszowe Targi INTARG już w maju! Targi INTARG® to wydarzenie o szerokim zasięgu oddziaływania - interdyscyplinarnym, k...
Złote Medale na Targach DREMA 2020 przyznane Znamy już laureatów Konkursu o Złoty Medal MTP na Targach DREMA 2020. Jury nagrodz...
Targi Intec i Zuliefermesse - rozwiązania przyszłości Już niebawem startuje organizowany w cyklu dwuletnim przez Targi Lipskie duet targó...
Nowe powłoki diamentowe BALDIA
 Oerlikon Balzers, dostawca rozwiązań powierzchniowych, przedstawił nową ofertę powłok dia...
Smart Factory World 2022: efektywne transformacje fabryk W nowoczesnym procesie produkcyjnym kluczowy jest dostęp do aktualnych informacji umożliw...
Partnerzy