Marka Mewa w nowej odsłonie

Mewa, firma działająca w obszarze usług tekstylnych, prezentuje swój nowy wizerunek marki - oparty o tożsamość, nowoczesny i ukierunkowany na przyszłość. Nowy Corporate Design firmy opracowany został przez agencję Martin et Karczinski z Monachium. Ta agencja, zajmująca się strategią marki, designem i transformacją, specjalizuje się w adaptacji wymiaru oddziaływania firm, treści, formy i stylu marki do ich tożsamości.
Grupa Mewa, będąca trzecim co do wielkości usługodawcą w obszarze tekstyliów przemysłowych w Europie, odnotowała w przeciągu ostatnich lat znaczny wzrost na arenie międzynarodowej dzięki zwiększeniu obecności na nowych rynkach i pozyskaniu nowych klientów. Jako prekursor gospodarki o obiegu zamkniętym oraz wielokrotnego wykorzystania tekstyliów przemysłowych firma Mewa - promując zasadę „Textilsharing” (wynajem tekstyliów) - wzmacnia swój image, by stać się jeszcze bardziej znaną marką. We współpracy z agencją Martin et Karczinski z Monachium - specjalizującą się w marketingu w ujęciu całościowym, tworzeniu identyfikacji wizualnej (corporate design) oraz transformacji firm - wizerunek marki Mewa opracowany został z uwzględnieniem jej charakteru: firmy rodzinnej, tradycyjnie innowacyjnej i zorientowanej na wartości. Wszystkie wizualne elementy marki, takie jak logo, firmowa czcionka, kolory i kształty, zostały opracowane całkowicie od nowa w oparciu o tożsamość firmy, na którą składają się wartości, wizja i misja.
„Świat, w którym funkcjonujemy, stale się zmienia, a my razem z nim. Nadszedł zatem moment, w którym stało się jasne, iż wraz z ukierunkowaną na rozpoznawalność marki strategią, wizerunek naszej marki musi również się rozwijać dalej tak, byśmy mogli działać, patrząc jednocześnie w przyszłość“ - mówi Michael Kümpfel, członek zarządu firmy Mewa odpowiedzialny za marketing i dystrybucję. |
Grupa Mewa szczyci się ponad stuletnią tradycją jako firma rodzinna. Strategia marki uwzględnia również wyjście z roli „nieznanego lidera“ (hidden champion) i nadanie marce Mewa świadomej rozpoznawalności wśród opinii publicznej.
Michael Kümpfel stwierdza: „Oczywiście jesteśmy dumni z naszych korzeni, a w ciągu ostatnich ponad stu lat odnosiliśmy sukcesy, ponieważ zawsze zadawaliśmy sobie te pytania, myśląc o przyszłości: Co jest nowe? Gdzie jest potencjał? Czego oczekuje rynek i klienci? Jak będzie wyglądać świat pracy jutra? To właśnie chcemy także wyrazić, charakteryzując naszą markę." |
Peter Martin, założyciel i CEO agencji Martin et Karczinski, mówi o nowym wizerunku marki Mewa:
„Forma w najlepszym razie wyraża wartościowe wnętrze danej marki. Tutaj udało się połączyć historię firmy z przyszłością i uwypuklić jej własną tożsamość w sferze designu.“ |
Jasne zasady dla słowa i obrazu
Agencja Martin et Karczinski otrzymała bardzo konkretne zadanie od kierownictwa firmy Mewa odnośnie nowego wizerunku: celem było stworzenie znaku marki, który zachowa to, co stanowi esencję firmy, symbolizuje wzrost i jednocześnie wyraża ekologiczne aspekty usług firmy Mewa.
„Nie chcieliśmy radykalnie od nowa interpretować marki Mewa, lecz rozwinąć ją w sposób ewolucyjny tak, by jej tradycja i pełna sukcesów historia pozostawały nadal widoczne. Jednocześnie było dla nas ważne, by także poprzez design jasno wyrazić ukierunkowany na przyszłość oraz zrównoważony charakter firmy Mewa“ - mówi Simon Maier-Rahmer, dyrektor kreatywny agencji Martin et Karczinski, który wraz z swoim zespołem opracował nowy wizerunek marki Mewa. |
Firmowe logo - pąk kwiatowy - odzwierciedla takie wartości jak czystość i higiena, środowisko naturalne i zrównoważenie, a jednocześnie jest symbolem rozwoju, wzrostu, ewolucji i innowacji. By móc rozwinąć ten potencjał, zmieniono nieco znak graficzny i formalne zredukowano go do tego, co najistotniejsze. Nowy pąk kwiatowy ma bardziej szlachetny wygląd oraz silniejsze oddziaływanie i staje się symbolem świadomego wzrostu. Nowy krój czcionki firmowej przypomina krzyżujące się nitki tkaniny, bowiem litery „M“ oraz „W“ w swoim kształcie podążają za ruchem wyimaginowanych, krzyżujących się podczas tkania nitek, tworząc tym samym skojarzenie z tekstyliami, które stały się źródłem sukcesów firmy i które również dziś określają jej charakter. Firma pożegnała się również z pisownią swojej nazwy wersalikami i wybrała mieszaną typografię: Mewa.
„Duże litery stanowiły skrót nazwy, jaką nadał firmie w 1908 roku jej założyciel Hermann Gebauer: Mechanische Weberei Altstadt“ (MEWA), - wyjaśnia Oliver Gerrits, dyrektor działu marketingu i komunikacji. „Posiadając obecnie 46 lokalizacji w różnych krajach Europy, jesteśmy dumni z tego, iż możemy się posługiwać pełną nazwa marki ‘Mewa‘, a nie skrótem jako takim.“ |
Bezszeryfowa nowa czcionka firmowa opracowana została specjalnie dla firmy Mewa we współpracy z agencją typemates. Również tutaj firma pozostała wierna połączeniu innowacji i tradycji: krój czcionki jest nowoczesny, przejrzysty i precyzyjny, a jej nazwa nawiązuje do korzeni firmy. Nowa czcionka nosi nazwę „Gebauer“ od nazwiska założyciela firmy Mewa.
Mewa działa obecnie w 21 krajach Europy, zatrudnia 5 700 pracowników i obsługuje ponad 190 000 firm. Będąc usługodawcą, działającym w systemie B2B, firma opowiada się za zrównoważonymi rozwiązaniami w zakresie tekstyliów przemysłowych dla przemysłu i rzemiosła i jest jednym z liderów branży w obszarze zarządzania tekstyliami. Ponad milion osób zatrudnionych w zakładach w Europie nosi odzież roboczą, ochronną i biznesową pochodzącą od firmy Mewa, prawie 3 miliony osób sięga codziennie po czyściwa firmy Mewa, by utrzymywać w czystości maszyny w halach produkcyjnych i warsztatach. Każdy, kto korzysta z usług firmy Mewa, może oczekiwać niezawodności, bezpieczeństwa i przejrzystości.
Źródło: Mewa

41-203 Sosnowiec
+48 32 363 82 60
- Raport Tokarki CNC i Centra tokarskie - przegląd rynku 2020
- Raport prasy krawędziowe - przegląd rynku 2020
- Kalendarium - przegląd targów przemysłowych 2024
- Branża formierska na Targach INNOFORM®
- ITM Industry Europe - potrójna siła przemysłu
- Żuraw obrotowy w ofercie Weni Solution
- Maszyny używane: Nowe drogi w produkcji przewodów rurowych
- Giętarka trójrolkowa, beztrzpieniowa czy trzpieniowa?
- Czy spawanie laserowe wyprze metody typu TIG i MIG?
- Oerlikon prezentuje innowacje w wirtualnej rzeczywistości VR
- Nowe centrum tokarskie Yamazaki Mazak z 3 głowicami
- PIE: Dobre prognozy na 2025 rok
- Zwinne zarządzanie produkcją jednostkową
- P-Weld – Innowacyjne Rozwiązania w Spawaniu
- Precyzyjna obróbka aluminium – jak wybrać odpowiednią firmę?
- Do kiedy i dla kogo ulga na robotyzację?
- Automatyzacja i systemy magazynowe do blach i dłużyc
- Strategia Produktywności 2030
- Rewolucja w obróbce dzięki wycinarkom laserowym 3D
- Trump wprowadza 25-procentowe cła na stal i aluminium
- Spadek produkcji przemysłowej w grudniu - Eurostat
- Zapisz się na CT | SCAN FORUM Forum Technik CT i Skanowania 3D
- Kompleksowe rozwiązanie ERP dla produkcji
- Odbierz zaproszenie na HANNOVER MESSE 2025
- Dynamika przemysłu w styczniu 2025 roku





