Roboty w obróbce metalowych elementów dla motoryzacji
Roboty Kawasaki z oferty firmy ASTOR usprawniają linie produkcyjne w Gebrueder Peitz Polska, który specjalizuje się w obróbce metali (odlewów aluminiowych, żeliwnych oraz odkuwek) i realizuje seryjne zlecenia dla takich koncernów motoryzacyjnych jak Ford, GM Opel, Volkswagen, Magnetti Marelli, Ispol, Nemak, Teksid Iron oraz TRI Poland.
Fot.: Roboty Kawasaki na linii produkcyjnej Gebrueder Peitz Polska. |
Potrzeby
Głównym kryterium wyboru robotów przemysłowych Kawasaki była szybkość, łatwość programowania oraz solidność konstrukcji oferowanego rozwiązania. Polityka firmy ukierunkowana jest na spełnienie wymagań jakościowych wyrobów oraz zapewnienia płynności dostaw. W połowie 2002 roku Gebrueder Peitz Polska uzyskał certyfikat ISO/TS 16949. Ponieważ produkcja w branży metalurgicznej odbywa się często w warunkach niebezpiecznych lub wręcz ekstremalnych, ważnym kryterium wyboru była odporność robotów Kawasaki na zabrudzenia oraz ich bezawaryjność.
Realizacja
Robotyzacja w firmie rozpoczęła się wraz z powstaniem linii obróbki zwrotnicy żeliwnej dla GM Opel w 2005r. Na pierwszej linii produkcyjnej zainstalowano pięć robotów Kawasaki typu ZX165U, charakteryzujących się minimalną „martwą” strefą przy dużym zasięgu oraz możliwością wykonania obrotu o 360° wokół pierwszej osi.
Druga linia zrobotyzowana, na której odbywa się obróbka skrawaniem bloku silnikowego dla Forda, powstała w 2006 r. Jest to największa w całym zakładzie linia produkcyjna, przy której wykorzystano dziesięć robotów Kawasaki ZX165U. Osiem z nich pracuje ze stacjami obróbczymi CNC Heller, a pozostałe dwa z maszynami pomiarowymi Zeeis.
Kolejna, trzecia linia produkująca pokrywy łożysk dla GM Opel, powstała w 2007 r. Zastosowane przy niej roboty Kawasaki to dwa pracujące ze stacjami obróbczymi modele z serii FS20N, których modułowa budowa zapewnia dużą elastyczność przy zmianie zasięgu, udźwigu i maksymalnej szybkości, aby jak najlepiej przystosować robota do danej aplikacji. Planowaną na początek 2009 roku inwestycją jest nowa linia obróbki głowicy silnika dla Volkswagena. Docelowo będą na niej działać cztery roboty Kawasaki ZX165U ze stacjami obróbczymi CNC Heller. Prawdopodobne jest także wdrożenie na tej linii dwóch robotów Kawasaki FS010N, które będą „gratowały” (usuwały ostre krawędzie np. frezem) gotowe już detale po obróbce mechanicznej. Wszystkie roboty Kawasaki w firmie Gebrueder Peitz Polska komunikują się z maszynami (Simatic, Sinumerik) przy pomocy protokołu przemysłowego Profibus DP.
Korzyści
Dzięki automatyzacji trzech linii produkcyjnych w oparciu o roboty przemysłowe Kawasaki w Gebrueder Peitz Polska poprawiły się współczynniki niezawodności i efektywności produkcji, przy jednoczesnym zwiększeniu szybkości i jakości wytwarzania. Co istotne, wdrożenie i zaprogramowanie sprzętu Kawasaki, przebiegło bezproblemowo. W branży metalurgicznej produkcja odbywa się często w warunkach niebezpiecznych lub wręcz ekstremalnych - tym bardziej docenić należy wysoka odporność robotów Kawasaki na zabrudzenia oraz fakt, że linie pracujące na trzy zmiany funkcjonują bezawaryjnie.
Źródło: Astor
Redaktor: MRR
- Raport Tokarki CNC i Centra tokarskie - przegląd rynku 2020
- Raport prasy krawędziowe - przegląd rynku 2020
- Kalendarium - przegląd targów przemysłowych 2024
- Branża formierska na Targach INNOFORM®
- ITM Industry Europe - potrójna siła przemysłu
- Żuraw obrotowy w ofercie Weni Solution
- Maszyny używane: Nowe drogi w produkcji przewodów rurowych
- Giętarka trójrolkowa, beztrzpieniowa czy trzpieniowa?
- Czy spawanie laserowe wyprze metody typu TIG i MIG?
- Oerlikon prezentuje innowacje w wirtualnej rzeczywistości VR
- Nowe centrum tokarskie Yamazaki Mazak z 3 głowicami
- Nowy system powlekania INVENTA PVD z technologią łukową
- PIE: Dobre prognozy na 2025 rok
- Zwinne zarządzanie produkcją jednostkową
- Warsztaty technologiczne w CNC Center of Excellence
- Mazak Open House
- Abas zaprasza na Dzień Odlewnika
- Dynamika przemysłu w październiku 2024 roku