Szukaj w działach:

Czy Laser Fiber musi być drogi?

Czy Laser Fiber musi być drogi?


Cena lasera sprawia, że dla wielu firm staje się wymagającą inwestycją. Wystarczy jednak odpowiednio przygotować się do zakupu, by znacznie ograniczyć koszty. W jaki sposób? Oto kilka porad przygotowanych we współpracy z firmą Maszyny-Polskie.PL

Obrabiarka laserowa staje się w firmach produkcyjnych niezbędnym urządzeniem. Opieranie się na poddostawcach rodzi wiele komplikacji, a nowoczesne urządzenie można kupić naprawdę w atrakcyjnej cenie. Jak to zrobić?

Postaw na laser fiber

Lasery fiber pojawiły się zaledwie 10 lat temu i od tego czasu rewolucjonizują rynek obrabiarek. Wydajność nowoczesnych urządzeń światłowodowych sięga 25 proc. w porównaniu do 8 proc. w przypadku laserów CO2. Dodatkowo fiber zużywa nawet cztery razy mniej energii niż starsze konstrukcje. A to realne oszczędności.

Obrabiarki światłowodowe charakteryzują się też znakomitą żywotnością i praktycznie nie wymagają konserwacji. Nie ma tu skomplikowanych systemów luster, filtrów i rur, które trzeba regularnie kontrolować, czyścić i wymieniać. Lasery CO2 zużywają też znaczne ilości drogich gazów. Już w momencie zakupu obrabiarki nie można zapominać o kosztach eksploatacyjnych, które w przypadku nowoczesnych urządzeń światłowodowych są o wiele niższe.

Trzeba też pamiętać o kwestii serwisu, który dla starszych laserów CO2 jest coraz mniej dostępny,
a co idzie dalej coraz droższy.

Technologia światłowodowa dynamicznie się rozwija, a lasery fiber są coraz bardziej uniwersalne. Wciąż największą przewagę uzyskują przy obróbce stosunkowo cienkich blach, które jednak stanowią zdecydowaną większość używanych w przemyśle materiałów. Jeśli więc nie obrabiasz bardzo grubych bądź specyficznych surowców (np. niektóre plastiki), laser fiber jest świetnym rozwiązaniem.

Dlaczego nie laser z Chin?

Od kilku lat na europejskim rynku pojawiają się lasery fiber produkcji chińskiej. Większość z nich oferuje świetną jakość, co najmniej dorównującą zachodnim maszynom, przy niezwykle atrakcyjnej cenie. Chińscy producenci mają już ogromne doświadczenie w produkcji zaawansowanych obrabiarek, głównie dzięki dużym zamówieniom, które realizują. Kilka tysięcy wyprodukowanych laserów każdego roku w jednej tylko fabryce, to porównywalna skala produkcji w odniesieniu do możliwości wytwórczych wszystkich czołowych europejskich producentów zebranych razem. 

Wielu przedsiębiorców wciąż wybiera jednak zachodnich, „markowych” producentów. Tymczasem podzespoły do laserów europejskich marek często produkowane są właśnie w Chinach ze względu na niższe koszty pracy przy zachowaniu najwyższej jakości. „Markowe” obrabiarki to także niemałe koszty reklamy i marketingu znanych koncernów.

Rozważając zakup lasera z Chin warto pamiętać, że określenie „chińszczyzna”, to niedrogie towary sprowadzane tylko dla tego, że był na nie popyt. Chiny potrafią zadziwić, posiadając gigantyczny, nowoczesny przemysł a produkowane tam wyroby wyznaczają standardy nowoczesnej jakości. W Państwie Środka są produkowane prawie wszystkie popularne i cenione w Europie komputery, smartfony czy telewizory i to w niewyobrażalnej skali.

Trzeba jednak pamiętać, by korzystać z usług doświadczonego dostawcy ściśle współpracującego z producentem. Specjaliści z firmy Maszyny-Polskie.PL na miejscu weryfikują standardy wytwórców, oferując swoim klientom sprawdzone urządzenia. Gwarantują także kompleksową obsługę posprzedażową z serwisem szkolonym bezpośrednio u producenta laserów.

Leasing obniży koszty

To jednak nie wszystko, co można zrobić, by obniżyć koszty związane z zakupem lasera. Wartym rozważenia rozwiązaniem jest leasing. Dzięki niemu można wejść w posiadanie nowoczesnego urządzenia przy minimalnym zaangażowaniu własnego kapitału. Leasing umożliwia także optymalizację obciążeń podatkowych. Maszyny Polskie jako dostawca laserów fiber ściśle współpracuje z Millenium Leasing oferując konkurencyjne warunki.

Artykuł powstał we współpracy ze specjalistami z firmy Maszyny-Polskie.PL, dystrybutora laserów fiber.


Źródło: Maszyny Polskie

Dodano 19.12.2018
Podziel się
powrót

Newsletter

Powiązane:

Reklama

  • Reklama

  • Czasopisma

  • Targi

  • Reklama

  • Reklama

  • Reklama

    Newsletter

    Reklama

    Targi

    Czasopisma

    Reklama

    Newsletter

    Partnerzy