Szukaj w działach:

Automotive 2017 - spotkanie branży motoryzacyjnej

POSŁUCHAJ ARTYKUŁU

 

 

Elektromobilność w perspektywie najbliższych lat to jeden z kluczowych tematów III edycji konferencji AUTOMOTIVE, która odbyła się w dniach 5-6 września 2017 r. w Krakowie.

W konferencji uczestniczyło blisko 130 specjalistów z branży motoryzacyjnej. W czasie dwóch dni spotkania odbyło się 18 prelekcji. Partnerem Technologicznym wydarzenia była firma Siemens.

Quo Vadis Branżo

Spotkanie rozpoczęło się od przemowy Pawła Wideła, Prezesa Związku Pracodawców Motoryzacji i Artykułów Przemysłowych Konfederacji Lewiatan. Prelegent przeanalizował aktualną sytuacje w branży, nakreślił też perspektywę jej rozkwitu do roku 2025. Deklarowane w ostatnim roku inwestycje w branży motoryzacyjnej wyniosą łącznie ponad 3 mld złotych, co rokuje dalszy dynamiczny rozwój branży.

Niemałym zainteresowaniem cieszyło się wystąpienie Michała Kota, Dyrektora sprzedaży w Siemens Polska, w którym przedstawił możliwości, jakie otwierają się przed przedsiębiorstwami z sektora motoryzacyjnego dzięki rozwiązaniom powstającym w nurcie Industry 4.0. Mówca nawiązał do najnowszego rozwiązania Siemens, tzw. „cyfrowego bliźniaka”, umożliwiającego przeprowadzenie całego procesu produkcyjnego w świecie wirtualnym. Umożliwia to digitalizację procesu nie tylko w fazie projektowania, jak miało to miejsce do tej pory, lecz pozwala również na przetestowanie gotowego produktu w przestrzeni wirtualnej pod kątem funkcjonalności oraz wytrzymałości.

Automotive 2017
Fot.: Omega Communication (Automotive 2017 Otwarcie - Pawła Wideła)

E-Mobility

Prof. Wojciech Skarka z Politechniki Śląskiej zaprezentował  zastosowanie energooszczędnych napędów elektrycznych w samochodach osobowych. W wystąpieniu analizie poddano czynniki mające wpływ na zużycie energii, a także teoretyczne i techniczne możliwości ograniczania zużycia energii w pojazdach elektrycznych. Podczas konferencji obecni byli także studenci z koła naukowego prowadzonego przez prof. Skarkę, którzy pokazali gościom fizyczne projekty bolidów elektrycznych.

Wizję branży motoryzacyjnej przedstawił również Tomasz Gałaszkiewicz z BMW Group, omówił on cztery trendy przyszłości związane z elektromobilnością, w myśl których samochód będzie autonomicznym pojazdem o napędzie elektrycznym, ciągle podłączonym do sieci odpowiadającej m.in. za optymalizację jazdy. Jednym ze wskazanych kierunków, które znacząco mogą wpłynąć na mobilność, jest także idea współdzielenia aut, która wpłynie na upłynnienie ruchu w zakorkowanych miastach.

– „Polska to atrakcyjny region dla inwestorów, o czym świadczą choćby otwarta w zeszłym roku fabryka Volkswagena Craftera we Wrześni, będąca w fazie budowy fabryka silników Mercedes-Benz w Jaworze oraz zapowiedziana budowa centrum logistycznego i zakładu produkcyjnego firmy Bulten” – mówi Cezary Mychlewicz z firmy Siemens. –„Żeby branża rozwijała się nadal dynamicznie potrzebna jest wymiana poglądów i doświadczeń – tak zrodziła się potrzeba organizowania tego typu wydarzeń. Niewątpliwym atutem konferencji jest szerokie spektrum omawianych tematów. Poza aktualnymi trendami zaprezentowano sprawdzone rozwiązania stosowane w branży oraz poruszono kwestię pozyskiwania kadr do nowoczesnych firm produkcyjnych.” – dodaje Cezary Mychlewicz.

Konferencja Automotive 2017
Fot.: Omega Communication (Konferencja Automotive 2017)

Dużą ciekawość wzbudziły prezentacje konkretnych wdrożeń wprowadzonych w zakładach branży motoryzacyjnej. Jednym z takich wystąpień był pokaz Krzysztofa Seńkowskiego z firmy TheusLED. Na przykładzie przebudowy przeprowadzonej w zakładach MANN+HUMMEL zaprezentowano korzyści wynikające z zastosowania opraw oświetleniowych z nowoczesnymi systemami automatyki.

Uczestnicy spotkania z zainteresowaniem wysłuchali także referatu Jana Auguściuka z firmy Automatech, dotyczącego modernizacji prasy mechanicznej. Na przykładzie przeprowadzonego w zakładzie BorgWarner Rzeszów przekształcenia, zaprezentowany został kompletny proces, od audytu bezpieczeństwa maszyny, przez realizację, po jej certyfikację. Modernizacja pozwoliła zrealizować wymagania bezpieczeństwa i higieny pracy, a także zapewnić krótszy czas przezbrajania maszyny.

Honorowy Patronat nad konferencją objęły: Akademia Górniczo-Hutnicza w Krakowie, Politechnika Śląska w Gliwicach, Politechnika Wrocławska, Polska Izba Motoryzacji, Przemysłowy Instytutu Motoryzacji, Urząd Dozoru Technicznego oraz Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR. Partnerami Głównymi spotkania były firmy AIUT, FESTO oraz MJ Group, natomiast Partnerami konferencji były firmy ABIS, AUTOMATECH, CIMAT, EVATRONIX, KUBLER, KUKA, SICK, a także TheusLED.


Dalszych informacji udzieli:

Maciej Fudała
Omega Communication
Tel.: 22 854 16 27  
mfudala@communication.pl


Źródło: Omega Communication

POWIĄZANE
Faurecia planuje rozbudowę fabryki Ministerstwo Rozwoju i Technologii zawarło pod koniec grudnia 2021 roku umowe dotyczącą u...
Zmiany w przemyśle motoryzacyjnym Jedno jest pewne - w krótkim czasie branżę motoryzacyjną czekają intensywne zmiany...
Ciepło z Odlewni Volkswagen ogrzeje Poznań Ponad 30 budynków, w tym szpital HCP, będzie ogrzewanych ciepłem odzyskanym z proc...
Wszystko dla produkcji w automotive na Automotive Production Support 2021 Tegoroczna edycja Automotive Production Support rozszerzona została o dodatkowy, symultani...
Toyota wznawia produkcję w Polsce Z początkiem maja br. fabryka Toyoty w Wałbrzychu i Jelczu-Laskowicach uruchamia ponownie...
Moto Idea 2022 - branża automotive okiem ekspertów Prawie 250 uczestników zgromadziła 12. edycja Konferencji Moto Idea, która ...
Partnerzy