Szukaj w działach:

Jak optymalizować procesy w przedsiębiorstwie?

 

Comarch monitoringu zużycia mediów Smart Metering


Proces produkcyjny pochłania wiele zasobów, takich jak media tradycyjne, gazy techniczne, oleje czy smary. Co więcej, wielość urządzeń potrzebujących ciągłego zasilania sprawia, że trudno zoptymalizować zużycie bez bieżącego monitoringu mediów. Masz ten sam problem w swojej firmie? Smart Metering for Industry pomaga optymalizować procesy w przedsiębiorstwie dzięki danym. Pobierz bezpłatny White Paper i poznaj dane, wyzwania oraz rozwiązania z tym związane.

Jak działa rozwiązanie do monitoringu zużycia mediów?

Smart Metering (inteligentny pomiar) zyskuje coraz większą popularność, w niektórych krajach stając się już standardem. Wpisuje się również w koncepcje IoT oraz Przemysłu 4.0. To inteligentny system pomiarowy umożliwiający zdalny odczyt danych z liczników wody, gazu, energii elektrycznej oraz innych zasobów.

Jest rozwiązaniem IoT opartym na połączeniu urządzenia i rozwiązania chmurowego (Comarch IoT Platform lub inne systemy). Daje to możliwość stałego dostępu do gromadzonych na bieżąco danych i ich analizy w czasie rzeczywistym, co stanowi największą wartość całego rozwiązania.

Eliminacja marnotrawstwa i koszty produkcji

Kluczowe elementy wpływające na biznes często trudno opisać liczbami. W przypadku pomiaru mediów przemysłowych wyzwanie jest jeszcze większe. Czy Smart Metering for Industry może być szansą na pozytywną zmianę?

Spawanie, anodowanie, lutowanie, obróbka cieplna, cięcie laserem lub wodą, montaż, CNC, odlewanie, dozowanie substancji, powlekanie to tylko niektóre z technologii rekomendowanych do użycia rozwiązanie Smart Metering for Industry.

Dane z publikacji „Koszty energii. Wyzwania i szanse dla przedsiębiorstw” - badania rynku zrealizowanego w 2017 roku przez Kantar MilwardBrown na zlecenie Ayming, wskazują, że:

  • 57% najbardziej energochłonnych przedsiębiorstw produkcyjnych mierzy zużycie energii na poszczególnych etapach produkcji, ale tylko 7% instaluje liczniki konkretnym maszynom
  • 1/3 firm ma tylko jeden licznik dedykowany całej fabryce, co utrudnia monitoring zużycia i stanowi ogromną barierę na drodze do zwiększenia efektywności produkcji
  • aż 93% firm potwierdza, że koszty związane ze zużyciem energii stanowią istotną część całkowitego kosztu produkcji, jednak większość z nich nie jest w stanie odpowiedzieć na pytanie o rzeczywisty koszt produkcji z perspektywy zużycia mediów.

 

Comarch Smart Metering for Industry Factory


Inteligentne pomiary mediów a perspektywa biznesowa

Istnieje bardzo wyraźna zależność między konsumpcją mediów i ogólną rentownością biznesu. Gromadzone dane można monetyzować poprzez:

  • wczesne wykrywanie obszarów wycieków czy awarii
  • eliminację marnotrawstw
  • wdrożenie programów oszczędności zużycia
  • oszczędność kosztów i czasu odczytu
  • identyfikację wzrostów i spadków zapotrzebowania na media
  • określenie tendencji zużycia (dziennych, miesięcznych lub innych)
  • świadome zarządzanie konsumpcją na każdym poziomie
  • większą kontrolę nad dostawami mediów
  • korzystniejsze warunki do negocjacji umów z dostawcami.

Czy czeka nas rewolucja?

Wszystkie prognozy wskazują, że zapotrzebowanie na media będzie w kolejnych latach nieustannie wzrastało, co sprawia, że, mierzenie oraz optymalizacja zużycia mediów w przedsiębiorstwach staje się jeszcze ważniejsza. Inteligentne systemy smart metering wykorzystujące koncepcję IoT to przyszłość przemysłu. Ze względu na oferowane korzyści cieszą się coraz większym zainteresowaniem biznesu, a eksperci prognozują, że wkrótce odegrają istotną rolę w rewolucji zużywania mediów produkcyjnych.

 

Comarch Smart Metering White Paper


Chcesz dowiedzieć się więcej na temat optymalizacji zużycia mediów w produkcji? Dowiedz się więcej o Smart Metering for Industry. Pobierz bezpłatny White Paper z danymi oraz gotowymi rozwiązaniami.

--> POBIERZ BEZPŁATNY WHITE PAPER TERAZ

Zobacz wdrożenie monitoringu zużycia mediów w szwajcarskim przedsiębiorstwie produkcyjnym.

--> POBIERZ CASE STUDY - SMART METERING FOR INDUSTRY w LOUIS DITZLER AG

 

Źródło: Comarch
Autor: Gabriela Gil, Product Marketing Specialist, Comarch

Redaktor: MRR

Dodano 18.03.2021
Podziel się
powrót

Newsletter

Powiązane:

Reklama

  • Reklama

  • Czasopisma

  • Targi

  • Reklama

  • Reklama

  • Reklama

    Newsletter

    Reklama

    Targi

    Czasopisma

    Reklama

    Newsletter

    Partnerzy