Szukaj w działach:

O ewolucji branży automotive na IABM 2019

POSŁUCHAJ ARTYKUŁU

 

 

Przedstawiciele rynku automotive z Europy, Azji i Stanów Zjednoczonych, reprezentanci polskich i międzynarodowych organizacji oraz instytucji zaangażowanych w budowanie przyszłości motoryzacji na świecie przyjechali do Dąbrowy Górniczej, aby uczestniczyć w dwóch dniach dynamicznych biznesowych i merytorycznych spotkań podczas trzeciej edycji International Automotive Business Meeting.

– „Trzecia edycja IABM jest wyjątkowym wydarzeniem łączącym w sobie wiedzę techniczną, akademicką związaną z badaniami dotyczącymi pojazdów elektrycznych i systemami ADAS wraz z praktycznym podejściem biznesowym. Są tu obecni wszyscy przedstawiciele łańcucha dostaw, producenci samochodów, części, reprezentanci najważniejszych polskich i europejskich instytucji. Tutaj w Polsce, na Śląsku jesteśmy w centrum europejskiego przemysłu motoryzacyjnego” – powiedział Piero Cannas, Prezes Włoskiej Izby Handlowo-Przemysłowej w Polsce.

Po powitaniach, które wygłosili: J.E. Aldo Amati, Ambasador Włoch w Polsce; Piero Cannas, Prezes Włoskiej Izby Handlowo-Przemysłowej w Polsce; Janusz Michałek, Prezes Katowickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej; Arkadiusz Chęciński, Prezydent Miasta Sosnowca; Marcin Bazylak, Prezydent Miasta Dąbrowy Górniczej, a także Kazimierz Karolczak, Prezes Zarządu Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii, odbyła się konferencja w której udział wzięli wybitni eksperci i praktycy z branży motoryzacyjnej, którzy intensywnie dyskutowali o rynku ewoluującym w kierunku elektromobilności, pojazdów nisko-emisyjnych oraz autonomicznych.

Jak podaje organizator, w trzeciej edycji IABM uczestniczyło około 300 osób, natomiast tegoroczny Speed Business Mixer w 6 sesjach zgromadził 110 przedstawicieli firm, a każdy z nich nawiązał ponad 50 kontaktów. Odbyło się prawie 170 spotkań umówionych za pośrednictwem platformy oraz aplikacji wydarzenia, w tym z dwunastoma VIP-Buyerami - osobami odpowiedzialnymi za zakupy w czołowych firmach z sektora automotive: Tenneco, Saint-Gobain - Sekurit, Kirchhoff Automotive, Martur Fompak International, Borghi Group, Kia Motors Slovakia, Korea Fuel Tech Poland, Bitron, Hyundai Transys Slovakia, Seoyon E-HWA, FCA Group Purchasing Poland, Brembo.

Podczas IABM nie można było nie zauważyć obecności firm włoskich i wszechobecnego logo „Italia” Narodowej Agencji Turystyki Włoskiej (ENIT), głównego sponsora eventu, który w czasie dwóch dni konferencji promował turystykę biznesową (MICE). Włosko-Polska Izba Handlowo-Przemysłowa obok KSSE oraz Klastra SA&AM jest głównym organizatorem i inicjatorem tego wydarzenia. Przy nieocenionym wsparciu Miast Dąbrowa Górnicza, Sosnowiec oraz Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii.

 „Bardzo się cieszę, że spotkanie odbywa się w Dąbrowie Górniczej, mocno śledzimy i staramy się nadążać za trendem, który jest obecny w Europie, w Polsce i w naszym regionie. Konsekwentnie realizujemy politykę gospodarczą w mieście, którą koncentrujemy na przyciąganiu branży automotive, bo w niej widzimy szansę na rozwój nie tylko naszego miasta, ale całego regionu” – powiedział Marcin Bazylak, Prezydent Miasta Dąbrowa Górnicza.

„Elektromobilność wkracza do dużych miast, praktycznie w każdym mieście są już elektryczne autobusy, bo to jest nasze główne zadanie. Nawet dziś w ramach Metropolii Górnośląsko-Zagłębiowskiej rozmawialiśmy o zakupie kolejnych” – dodał Arkadiusz Chęciński, Prezydent Miasta Sosnowiec.

– „Przy rosnącej złożoności obszarów miejskich nie sposób sobie wyobrazić ich funkcjonowania bez nowoczesnych systemów transportu. Zarządzający tymi wielkimi organizmami muszą podjąć się realizacji dwóch równorzędnych wyzwań. Pierwsze to wzrastająca mobilność mieszkańców oraz konieczność zachowania zrównoważonego rozwoju. Jest on odpowiedzią na pytanie, jak poprawiać jakość życia w miastach, mając na uwadze ograniczone zasoby naturalne oraz dobro przyszłych pokoleń. W tę zasadę rozwoju musi wpisywać się szczególnie rozwój mobilności, która zakłada minimalizowanie negatywnego wpływu transportu na otoczenie, chodzi m.in. o niską emisję CO2 i hałas. Bardzo ważne jest także zarządzanie energią. Chodzi tutaj o szukanie sposobów jej oszczędzania, umożliwienie jej ekologicznego wykorzystania przez środki transportu. Sukcesy na tym polu są obecnie dla nowoczesnych aglomeracji atutem konkurencyjnym. Elektryfikacja miejskiej floty, rozwijanie transportu szynowego zasilanego elektrycznością, infrastruktura ładowania, preferencje dla prywatnych samochodów zeroemisyjnych to główne priorytety w rozwoju elektromobilności” –podsumował Kazimierz Karolczak, przewodniczący zarządu Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii.

Konferencja IABM 2019 wykład
 

Moderatorem  tegorocznego International Automotive Business Meeting był wybitny dziennikarz motoryzacyjny Włodzimierz Zientarski, który swoimi interesującymi spostrzeżeniami ubarwiał przebieg spotkania.

„To jest prawdziwa konferencja, pada tutaj tak ogromna ilość ważnych informacji na temat tego, co się dzieje w motoryzacji. Analizy, które tutaj są prezentowane, mówią na dobrą sprawę wszystko o pewnych trendach: o zastanej sytuacji, co dalej z motoryzacją, co dalej z samochodem, jakie będą źródła napędu, jakie będą zagrożenia, czy jesteśmy w stanie to ocenić? Tutaj mówimy również o jednej bardzo ważnej rzeczy, trzeba sobie to powiedzieć wyraźnie, bo na tym polega siła tego spotkania, że wejście elektromobilności to naturalna ewolucja” – przechodzenie z jednego stanu w drugi” - podkreślił Zientarski.

O zmianach podczas IABM 2019

– „Następuje ogromna zmiana na rynku motoryzacyjnym. To, co się dzieje na całym świecie, będzie miało również odzwierciedlenie w Katowickiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej, gdzie 62% firm to branża automotive. Cała branża przygotowuje się na zmiany, widzimy to jako ogromną szansę nie tylko dla rynku motoryzacyjnego, ale dla ekonomii kraju” – twierdził Mateusz Rykała, Wiceprezes Katowickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej.

Wybór zaproszonych gości, ekspertów, firm oraz instytucji został starannie zaplanowany tak, żeby podczas IABM stworzyć możliwie najszerszy obraz branży, spojrzeć na nią z każdej możliwej perspektywy i sformułować ważne postulaty dotyczące jej przyszłości. Dlatego program pierwszego dnia obfitował w zagadnienia dające zgromadzonym ekspertom pole do szczegółowej dyskusji.

„Podczas IABM dyskutujemy o konsekwencjach elektryfikacji samochodów, elektromobilności ogólnie i pojazdach autonomicznych. Sektor automotive zmienia się bardzo szybko i rynek musi się do tych zmian dostosować” – mówi Luk Palmen, Manager ds. Innowacji i Kooperacji Klastra Silesia Automotive and Advanced Manufacturing (SA&AM).

Wyjątkowo interesującą prezentację pt. „Mobilność i energia, dwie podstawowe potrzeby człowiek” zaprezentował Doradca DG Energy, Samuele Furfari z Komisji Europejskiej. Z kolei Anna Moretti Koordynator naukowy Italian Observatory of Automotive Suppliers CAMI odpowiedzialna za stosunki zewnętrzne na University Ca’ Foscari w Wenecji przybliżyła wyniki badania „Wpływ e-mobility na branżę motoryzacyjną”.

Trzecie International Automotive Business Meeting 2019
 

Podczas pierwszej sesji merytorycznej na temat elektromobilności specjaliści przedstawili swoje stanowisko na następujące zagadnienia: Mapa drogowa elektryfikacji - Paweł Wideł, Public Affairs and Government Relations Director, PSA Poland; Globalne partnerstwo dla pojazdów elektrycznych - Roberto di Stefano, Szef e-mobilności w regionie EMEA, FCA Italy, który w trakcie swojej prezentacji po raz pierwszy w Polsce przedstawił model elektryczny Jeepa Renegade zaprezentowany w części wystawowej IABM.

Następnie odbył się panel dyskusyjny, w którym uczestniczyli: Paweł Wideł; Roberto di Stefano; Rafał Staciwa, Dyrektor zakupów, FCA Poland; Michal Labaj, Kierownik zakupów, Kia Motors Slovakia; Yasukazu Hijikata, CEO, NGK Ceramics Poland; Krzysztof Gablankowski, Dyrektor Zakładu, ZF Group Poland, a także Janusz Soboń, Dyrektor Zarządzający, KIRCHHOFF Poland.

Druga część konferencji dotyczyła samochodów autonomicznych i innowacji przemysłowych. Podczas sesji Adam Małecki, Product Product Offer Director, Polska Agencja Inwestycji I Handlu (PAIH), mówił o zagranicznych inwestycjach w segmencie pojazdów elektrycznych i autonomicznych. Jay Nagley, Sector Specialist, UK Department for International Trade opowiedział o polityce Wielkiej Brytanii wobec rozwoju pojazdów autonomicznych, a Thomas Hajek, CEO Fabryka Samochodów Elektrycznych przedstawił „Innowacyjne moduły do lekkich samochodów dostawczych”. Dalej Jarosław Czaja, CEO Autonomous Systems wygłosił prezentację pt:. „Sprawiamy, że Twój dzień będzie przyjemniejszy dzięki zautomatyzowanej mobilności”, a o nowych standardach wymiany informacji oraz bezpieczeństwa danych w motoryzacji opowiedział Tomasz Romanik, Head of Automotive OEM – Sales Account Manager, Dekra.

Po sesji odbyła się dyskusja panelowa z wyżej wymienionymi ekspertami oraz Lukiem Palmenem Managerem Klastra Silesia Automotive & Advanced Manufacturing, Piotrem Dembińskim, EMEA & South America Communications Managerem, Nexteer Automotive, jak również Ryszardem Janią, Prezesem w Pilkington Automotive Poland.

Do podsumowania konferencji zaproszeni zostali specjaliści, którzy aktywnie uczestniczą w tworzeniu nowoczesnych rozwiązań i regulacji dla sektora motoryzacyjnego w Polsce: Jakub Faryś, Prezes Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego, Krzysztof Kowalski z Polskiego Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych, Marcin Korolec, Prezes Fundacji Promocji Pojazdów Elektrycznych, Paweł Wideł, Wiceprezydent, Związku Pracodawców Motoryzacji i Artykułów Przemysłowych, Konfederacji Lewiatan oraz Jay Nagley, Sector Specialist, UK Department for International Trade.

Zwieńczeniem pierwszego dnia konferencji był Aperitivo Italiano oraz Gala Party, na które zaprosiła Narodowa Agencja Turystyki Włoskiej (ENIT).

Trzecie International Automotive Business Meeting
 

Drugi dzień IABM od rana koncentrował się na budowaniu relacji biznesowych i rozwijaniu sieci kontaktów branżowych. Udział w sesjach Speed Business Mixer dał uczestnikom możliwość wymiany doświadczeń biznesowych oraz przedstawienia innym gościom IABM 2019 swojej firmy. Tego dnia odbyły się również prezentacje ekspertów. Manfred Brzezina z DURING Polska mówił o rynku pracy w sektorze motoryzacyjnym, a Krzysztof Mrówczyński z Banku Pekao przedstawił prezentację pt. „Polski sektor motoryzacyjny w świetle nadchodzących wyzwań”.

W dalszej części dnia odbyły się indywidualne spotkania B2B oraz spotkania z VIP Buyerami.

„Jesteśmy w okresie rewolucyjnych zmian w motoryzacji, a podczas takich zmian kluczowy jest dostęp do dobrych, sprawdzonych informacji, aby odpowiednio kierować firmą, podejmować odpowiednio strategiczne decyzje i z wyprzedzeniem reagować na nadchodzące w motoryzacji zmiany. Taki dostęp do dobrych informacji, możliwość wymiany doświadczeń tworzą klastrowe platformy współpracy takie jak śląski Klaster motoryzacyjny SA&AM, który współtworzy IAMB, zapewniając lokalnym, motoryzacyjnym firmom dostęp do wiedzy krajowych i zagranicznych ekspertów branży motoryzacyjnej i umożliwiając nawiązanie nowych kontaktów biznesowych podczas spotkań B2B i Speed Business Mixer” – podsumował Łukasz Górecki, Manager Klastra Silesia Automotive and Advanced Manufacturing (SA&AM).

Więcej informacji o IABM 2019 na stronach: http://www.iabmevent.com oraz https://www.facebook.com/International-Automotive-Business-Meeting


Źródło: INFINITY Agencja PR & MarComm

POWIĄZANE
Aukcja maszyn po zamknięciu odlewni HANKE Jeszcze do 08 lutego 2023 zainteresowani mogą składać oferty na majątek z postępowania up...
Przewodnik po Targach STOM 2024 Ponad 700 wystawców, współwystawców i firm reprezentowanych z 21 kra...
Formy wtryskowe - budowa, projektowanie i zastosowanie Do kształtowania tworzyw sztucznych, metalu czy gumy bardzo często wykorzystuje się formy...
Neutralne węglowo dozowniki Tork Tork jako pierwsza marka w Europie ogranicza i kompensuje emisję dwutlenku węgla w całym ...
Targi PLASTPOL 2022 już na wiosnę Jedna z najważniejszych europejskich imprez poświęconych branży przetwórczej wraca...
Podsumowanie Konferencji E-commerce 2023 Czy lepiej mieć własny sklep internetowy czy prowadzić sprzedaż w marketplace? Jaki wpływ...
Partnerzy