Szukaj w działach:

Praktyczne aspekty zarządzania produkcją

POSŁUCHAJ ARTYKUŁU

 

Fot.: Production Manager  


Magazyn Production Manager kolejny raz zaprasza 
do udziału w konferencji Production Manager Meeting pt.: Praktyczne aspekty zarządzania produkcją, która odbędzie się 21 września 2016 r. w Katowicach. 

Podczas konferencji 
poruszone zostaną następujące tematy:

1. Motywowanie pracowników najlepszym sposobem na podnoszenie efektywności firmy. Adam Baśkiewicz, dyrektor generalny Group Foliarex Sp. z o.o.

  • Jak dobrać najlepsze wskaźniki (KPI), które motywują pracowników? Jak zbudować systemy oceny pracowników? Jak powinno wyglądać nagradzanie pracowników i jak skuteczne premiować za uzyskane wyniki? Jak komunikować i prezentować KPI? Przedstawię najczęściej popełniane błędy w trakcie premiowania i oceniania pracowników.

2. Jak zwiększyć bezpieczeństwo w zakładzie na przykładzie Coca-Cola HBC Filia Krakowska. Piotr Kozłowski, Regional H&S Leader, Coca-Cola HBC Filia Krakowska

  • Zaangażowanie kierownictwa zakładu w sprawy BHP poprzez narzędzia Walk the Talk Inspection, Toolbox Talks, BBS audit jako klucz do osiągnięcia sukcesu. Motywacja pracowników do stałego zgłaszania propozycji poprawy bezpieczeństwa na przykładzie Coca-Cola HBC Filia Krakowska.

3. Jak zarządzić programem typu Lean – czyli przywództwo w Lean Management. Szymon Słojewski, dyrektor zakładu Mercor

  • Wychodząc od jasnego rozróżnienia strat od kosztów, przedstawiona zostanie zaawansowana organizacja (Saint-Gobain, Unilever) i problem „kościelnego” podejścia do wiedzy jako prawdy objawionej. Zaprezentowane będą małe firmy i jednostki organizacyjne (Armatura, Assel, Vector, Mercor), które posiadają autonomię przy wyborze metody Lean - czyli kiedy boss oczekuje rezultatu, a my szukamy projektu idealnego... Dodatkowo prowadzący wskaże dwa przypadki rozmów z konsultantami: dla organizacji dużych (kiedy kupuje się Lean) oraz małych (kiedy kupujemy eksperta, który ma nam pomóc zrobić projekt, a najlepiej zrobić projekt za nas...).

 4. Fundamentalne różnice pomiędzy Kaizen i Lean w zarządzaniu fabryką. Kazuyoshi Tsuyukusa, CEO, Commelina Int.

  • Narodziny myśli Kaizen można znaleźć w najstarszej znanej w Japonii szkole wojny i walki „Kashima Shintoryu”, sztuka oparta na myśli Shinto - nie tyle religii, co swojego rodzaju szamanizmu wplatanego we wszystkie dziedziny życia Japonii. Główną myślą Kashima Shintoryu jest „Kokoro aratani”, co oznacza: „Odnawiaj swoje Serce, postrzeganie” w każdej sekundzie swojego życia. W walce podstawową dewizą jest nieponawianie tej samej techniki. Tam, gdzie aż prosi się, aby zastosować ją ponownie, trzeba zmienić swój punkt widzenia oraz w ułamku sekundy zaimprowizować całkowicie nowe uderzenie. W tym pomocne są właśnie kata, które pomagają poruszać się podświadomie poprzez stałe trenowanie kluczowych ruchów. Ta myśl, wspólnie z postrzeganiem świata przez Shinto, leży u korzeni systemu Toyoty „Kaizen". W latach powojennych, w czasie wdrażania systemu, Japonia znajdowała się pod okupacją amerykańską, a wszystko, co tradycyjne, było zabronione. To, co Pan Deming przyniósł do Japonii, uzmysłowiło jej mieszkańcom, że można spoić tradycję z nowoczesną myślą zarządzania fabryką. Przeważająca ilość procesów odbywała się podświadomie, tak bardzo stare zasady były częścią społeczeństwa. Lean jest wskazywane jako Kaizen Toyoty używany poza Toyotą. Jej twórcami są profesorowie MIT, którzy uważali, iż Toyota jedynie przejęła amerykański system, a także jakimś dziwnym trafem stała się lepsza w jego realizacji, niż sami Amerykanie. Do tego ruchu przyłączyli się także japońscy specjaliści, którzy przekazywali tajniki zarządzania fabryką amerykańskim studentom.

5. Jaki jest sens stworzenia szczupłej organizacji z wykorzystaniem WCM i TOC w przemyśle ciężkim na przykładzie jednego zakładu produkcyjnego – moda czy faktyczne korzyści? Miłosz Garbarczuk, dyrektor Zakładu Walcownia Średnia w ArcelorMittal Poland SA

  • W XXI wieku słowa Lean Kaizen oraz 5S wydają się tak jasne w środowisku produkcyjnym, że pytać o ich znaczenie wydaje się być „faux pas”. „Nakręceni” jesteśmy tym, co robią duże korporacje, zwłaszcza z branży motoryzacyjnej, a że proste działanie „kopiuj-wklej” zwykle nie daje efektu, usprawnianie procesów z reguły stanowi wyzwanie. Jak poradziła sobie z nim duża firma produkcyjna, zatrudniająca ponad 12 tysięcy pracowników? Na przykładzie jednego zakładu produkcyjnego, zatrudniającego 500 osób w systemie 24/7, gdzie średnia wieku pracowników jest wysoka, a i instalacje mają swoje lata, Miłosz Garbarczuk opowie o sukcesach oraz o tym, nad czym dalej trzeba pracować.

6. Mapowanie, czyli odnowienie znajomości z procesem. Jakub Marczak, członek zarządu, Perfectus Group Sp. z o.o.

  • Wiele firm uważa, że ich forma działania jest optymalna – czasami nawet przez kilkanaście lat. Jednak w końcu nadchodzi dzień, kiedy ktoś stwierdza: potrzebujemy większej wydajności! Jak wyciągnąć więcej z procesu, z którym pozornie już nic nie da się zrobić? Jak odmienić perspektywę patrzenia na proces, który już doskonale znamy? Odpowiedzią jest mapowanie.

7. Six Sigma - fakty i mity. KamiL Torczewski, członek zarządu, Akademia Białego Kruka.

  • Program Six Sigma to projekt, który ma już ok. 30 lat. Jest dziś w powszechnym użyciu w większości firm o zasięgu globalnym, natomiast wyszukiwarka Google po wpisaniu „Six Sigma” zwraca ok. 18 mln rezultatów. Jednak pomimo tej powszechności, nadal napotykamy na różne mity oraz legendy nt. tego, czym ten program jest, do czego służy oraz jego rzekomych wad i zalet. W prezentacji zostanie przybliżonych klika najczęściej występujących przekonań/stereotypów dotyczących Six Sigma i poddane zostaną uczciwej weryfikacji.

8. Alokować czy nie alokować - finanse przerobowe według Teorii Ograniczeń. Jerzy Rychlewski, członek zarządu, Flow Consulting Sp. z o.o.

  • Eliyahu Goldratt, twórca Teorii Ograniczeń stwierdził, że: „Rachunkowość Kosztowa jest wrogiem numer jeden produktywności”. Jej podstawowy element to alokacja kosztów na produkty w oparciu o ustalony wskaźnik, np. koszty robocizny. Czy rzeczywiście informacje pozyskane w oparciu o analizę alokacji kosztów pozwalają na podejmowanie najlepszych decyzji zarządczych?

9. RoboINNOWACJE FANUC. Czas na fabryki przyszłości Jędrzej Kowalczyk, prezes, Fanuc Polska.

  • Ewolucja współczesnego świata wciąż nabiera tempa. Zmiany w zakresie potrzeb oraz oczekiwań konsumentów rodzą nowe wyzwania dla producentów. Kwestią priorytetową staje się podnoszenie jakości, a także funkcjonalności wyrobów, skracanie czasu ich produkcji, zwiększanie elastyczności procesów i obniżanie cen. W ramach prezentacji firmy FANUC przedstawione zostaną inteligentne technologie produkcyjne - roboty, niezawodne systemy sterowania CNC, obrabiarki przemysłowe oraz dedykowane im opcje specjalne, stworzone w celu wsparcia producentów w procesie transformacji obecnych fabryk w fabryki przyszłości, gotowych do funkcjonowania w dobie Przemysłu 4.0. 
Portal Staleo.pl jako patron medialny wydarzenia zaprasza do bezpłatnego udziału, liczba miejsc jest ograniczona. Konferencja dedykowana jest menadżerom produkcji, utrzymania ruchu oraz logistyki.

FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY


Więcej o konferencji na Staleo.pl:

 

Źródło: Production Manager


 
Partnerzy