Szukaj w działach:

AutoEvent rośnie w siłę

POSŁUCHAJ ARTYKUŁU

 

Fot.: Polska Izba Motoryzacji 

W Centrum Kongresowym Ossa w Rawie Mazowieckiej, w terminie 20-22 czerwca odbyło się tegoroczne spotkanie przemysłu motoryzacyjnego AutoEvent 2017.

Wydarzenie organizowane przez Polską Izbę Motoryzacji przyciągnęło największą jak dotychczas liczbę uczestników. Dużym sukcesem wydarzenia okazała się wystawa towarzysząca, która w tym roku nosiła znamiona małych targów. 

Patronat nad tegoroczną edycją konferencji objęli: Ministerstwo Rozwoju (MR), Polska Agencja Inwestycji i Handlu (PAIiH), Narodowe Centrum Badań i Rozwoju (NCBiR), natomiast Partnerem Generalnym imprezy była firma zrzeszona w PIM: SGP Group, która od 11 lat wspomaga przedsiębiorstwa przemysłu motoryzacyjnego w uzyskaniu najwyższej jakości produkowanych przez nie wyrobów. Partnerami spotkania zostały firmy: BALLUFF Sp. z o.o., Bentley Systems International Limited, BZW BK, CAT LC Polska, COMAU Poland Sp. z o.o., DB SCHENKER, EDISON S.A.; GEOGLOBE POLSKA Sp. z o.o. Sp.k., GRUPA DEKRA, HUB logistics Sp. z o.o., LEADEC Sp. z o.o., Mitsubishi Electric Europe B.V. (Sp. z o.o.) Polish Branch, PHILIPS LIHTING POLAND, SAGE, WORK SERVICE S.A.

Pierwsza część spotkania AutoEvent 2017 rozpoczęła się serią seminariów:

  • Digital Factory. Cyfryzacja dokumentacji. Zarządzanie dokumentacją techniczną zakładu produkcyjnego – prowadząca: Joanna Chrzanowska, Corporate Account Manager Bentley Systems Polska
  • Zapewnienie skutecznego procesu certyfikacji w zakresie zakupów materiałów i usług w kontekście standardów ISO/TS 16949 oraz IATF 16949 – prowadzący: Artur Kot, Ekspert DEKRA
  • Dobry zespół to podstawa – prowadząca: Wioletta Polańska, Project Manager – HR Solution w Agencji Doradztwa Personalnego Human & Hunter.
  • Seminaria zgromadziły wielu przedstawicieli branży motoryzacyjnej. Bardzo dziękujemy za interesujące wykłady, liczne przybycie i ciekawe dyskusje.

Pierwszy dzień konferencji zakończył wieczór zorganizowany w chacie grillowej „Koneser”, którego sponsorem były firmy: EDISON S.A., Bentley Systems International Limited, GEOGLOBE POLSKA Sp. z o.o. Sp.k., SAGE oraz WORK SERVICE S.A.

W czasie imprezy przedstawiciel Firmy GEOGLOBE POLSKA Sp. z o.o. Sp.k. przekazał nagrodę jednemu z uczestników, który wziął udział w loterii wizytówkowej. Główną nagrodą okazał się głośnik JBL. Wieczór disco był opatrzony szalonym tańcem, na parkiecie nie zabrakło rytmów rodem z gorączki sobotniej nocy, natomiast sama impreza trwała do 4 nad ranem.

Następnego dnia, tj. 21 czerwca o godzinie 9.15, XIII Doroczną Konferencję Przemysłu Motoryzacyjnego w Polsce - AutoEvent 2017 oficjalnie otworzył Roman Kantorski, Prezes Polskiej Izby Motoryzacji.

AutoEvent Polska Izba Motoryzacji
Fot.: Polska Izba Motoryzacji (Pan Jerzy Hausner) 

Podczas tegorocznej konferencji do grona znamienitych gości dołączył Pan Jerzy Hausner, profesor ekonomii, od początku kariery naukowej związany z Uniwersytetem Ekonomicznym w Krakowie, który przedstawił kondycję oraz perspektywy polskiej gospodarki na tle procesów gospodarczych zachodzących w Europie i świecie. W trakcie przemówienia zwrócił uwagę na wzrost gospodarczy w strefie euro i Stanach Zjednoczonych na tle „miękkich” danych ekonomicznych. Zaprezentował prognozy dotyczące produkcji przemysłowej, sprzedaży detalicznej oraz tempa zmian PKB. Dalszym elementem prezentacji był temat obejmujący produkcję pojazdów samochodowych, przyczep i naczep - stopień zagrożenia upadłością i podstawowe charakterystyki oraz wskaźniki finansowe przedsiębiorstw, jak również handel hurtowy i detaliczny pojazdami samochodowymi oraz ich naprawa. Potencjał i wyniki finansowe przedsiębiorstw były następną kwestią, którą omówił, ze szczególnym uwzględnieniem barier zauważalnych w rozwoju firmy. Moderatorem panelu gospodarczego pt. Perspektywy rozwoju przemysłu motoryzacyjnego w Polsce był Luk Palmen.

Tego dnia kolejną prelekcją była analiza I konkursu Sektorowego Programu Badań Naukowych i Prac Rozwojowych INNOMOTO w wykonaniu Piotra Prycińskiego, Zastępcy Dyrektora Działu Zarządzania Programami, Narodowe Centrum Badań i Rozwoju.

Następnie kwestię funkcjonalnego projektu pojazdu dla mobilności w miastach omówił Ricardo Satue, Innovation & Quality. Management, Applus IDIADA Group, a także Mariusz Mankiewicz, Wiceprezes DEKRA Polska, który zmierzył się z odpowiedzią na pytanie: Czy rozwój technologiczny wyprzedzi przyjemność z jazdy pojazdami autonomicznymi?

W czasie debaty, która miała miejsce tuż po prelekcjach, próbowano rozstrzygnąć takie zagadnienia jak:

  • W jaki sposób zapowiadana przez Prezydenta USA międzynarodowa polityka handlowa Stanów Zjednoczonych oraz proces wyjścia Wielki Brytanii z Unii Europejskiej (BREXIT) mogą oddziaływać na przemysł motoryzacyjny w Unii Europejskiej i w Polsce?
  • Czy układ urbanistyczny oraz przyzwyczajenie Polaków do posiadania własnego samochodu, jako symbolu wolności nie stoją naprzeciw intencji rozwoju e-mobilności opartej na transporcie publicznym oraz miejskich wypożyczalniach samochodowych elektrycznych?
  • Czy i w jaki sposób zmiany rodzaju produkcji układów napędowych i pojazdów autonomicznych koncernów zagranicznych, wymuszą zmianę w polskiej produkcji samochodów i komponentów?
  • Kiedy projekty realizowane w ramach INNOMOTO przełożą się na wzrost konkurencyjności polskich producentów?

 

Konferencja AutoEvent 2017 Polska Izba Motoryzacji
Fot.: Polska Izba Motoryzacji

Sesję drugą: Przemysł 4.0 – Fabryka Przyszłości poprowadził Grzegorz Banakiewicz. W tej części znalazły się zagadnienia przekazane zgromadzonemu gronu przez kadrę zarządzającą najwyższego szczebla, czyli:

  • Wymagania jakościowe OEM względem dostawców w kontekście nowego standardu IATF 16949:2016 (Katarzyna Piątek, Ekspert SGP – Sorting Group Poland Sp. z o.o.)
  • Rozwiązania przemysłu 4.0. Jak zapewnić ciągłość, elastyczność i sprawność procesów produkcji przy zmiennych zamówieniach i trudności dostępu do nowych pracowników na rynku pracy? (Andrzej Soldaty, Założyciel, Partner Projektu Inicjatywa Przemysłu 4.0 dla polskiego przemysłu).
  • Robotyzacja procesów wytwórczych w Polskich Zakładach Motoryzacyjnych w kontekście ogólnego poziomu automatyzacji w przemyśle w Polsce i krajach sąsiednich (Michał Ochmański, Menedżer Sprzedaży COMAU ROBOTICS na Europę Środkowo-Wschodnią).
  • Traceability w produkcji – rozwiązania BALLUFF dla Przemysłu 4.0 (Paweł Stefański, Prezes Zarządu Balluff Sp. z o.o.).
  • Serwisy Techniczne w Dobie Cyfryzacji (Przemysław Pendrowski, Dyrektor Operacyjny i Członek Zarządu firmy Leadec Sp. z o.o.)
  • e-f@ctory – Twoja droga do autonomicznego systemu produkcji (Jacek Taczała, Regional Sales Coordinator Mitsubishi Electric Europe B.V. (Sp. z o.o.) Polish Branch).
  • Miejsce innowacyjnych systemów oświetleniowych LED w koncepcji Fabryka 4.0 (Łukasz Manowiecki, Industry Segment Marketing Manager Central & Eastern Europe Philips Lighting Poland Sp z o.o.).
  • Inhouse logistic outsourcing – optymalizacja logistyki wewnętrznej w ramach nowatorskiego modelu podziału odpowiedzialności i kompetencji (Łukasz Musialski, Starszy Doradca Logistyczny HUB logistics Sp. z o.o.).
  • Rola Lead Logistics Providera w obsłudze logistycznej branży motoryzacyjnej. Studium przypadku dystrybucji nocnej do sieci dilerskich, w dobie dynamicznych zmian rynkowych oraz alternatywne rozwiązania transportowe dla logistyki komponentów do produkcji (Tomasz Zarzycki, Kierownik Sprzedaży i Marketingu CAT LC Polska).

Sesja druga zakończyła się poruszeniem tematów takich jak: 

  • Przemysł 4.0 – szansa czy zagrożenie dla polskiego przemysłu motoryzacyjnego?
  • Czy mamy wystarczającą wiedzę i zasoby techniczne, aby 4 rewolucja przemysłowa stała się rzeczywistością w Polsce w najbliższych latach?
  • Jak przygotować kadry do pracy w nowoczesnym przemyśle w dobie dynamicznych zmian i dużej fluktuacji pracowników?
  • Co będzie bardziej decydujące w przyszłości – przygotowanie i wiedza kadr czy technologia?
  • Jak postępować, aby zgodnie z ideą przemysłu 4.0 być dostatecznie elastycznym i opłacalnym w produkcji oraz logistyce?

Sesja trzecia zatytułowana „Przyszłość Polskiego Kapitału w Motoryzacji - pragmatyczne czy interwencyjne podejście wobec wzmocnienia polskiego kapitału w przemyśle motoryzacyjnym” rozpoczęła się od godziny 17.00, a jej moderatorem ponownie był Luk Palmen. W trakcie sesji dyskutowano m.in. o scenariuszu rozwoju branży automotive w Polsce, o tym ile jest polskiego genu w pojazdach produkowanych w Polsce?, a także o trendach i zmianach technologii w przemyśle motoryzacyjnym.

Drugi dzień AutoEventu zamknęła merytoryczna debata pt. Jakie szanse stoją przed polskimi dostawcami w sektorze automotive? Jaką rolę spełniają specjalne strefy ekonomiczne w promowanie lokalnych dostawców u inwestorów na swoich terenach? Jak lepiej promować oraz pozycjonować firmy z polskim kapitałem w sektorze motoryzacyjnym za granicą? Jakie błędy popełniają polskie dostawcy w procesach ofertowania?

Natomiast wieczorem, podczas bankietu w stylu warszawskiego dancingu rozstrzygnięte zostały najważniejsze plebiscyty: „DEKRA Awards”; „Menedżer Roku” oraz „Inwestycja Roku”.

LAUREACI KONKURSÓW

Konferencja AutoEvent Polska Izba Motoryzacji
Fot.: Polska Izba Motoryzacji (Laureaci Konkursów) 

Podczas Gali została także zaprezentowana już po raz drugi Lista TOP30 największych pod względem przychodów ze sprzedaży producentów z branży motoryzacyjnej z większościowym polskim kapitałem. Listę przedstawił Wojciech Żuk, Dyrektor Bank Zachodni WBK. 

Tego wieczoru zostały wręczone także nagrody przedstawicieli firm partnerskich w loteriach wizytówkowych:

  • SGP wręczyło kosze piknikowe oraz hulajnogę,
  • Grupa DEKRA wręczyła podwójny bilet na wyścig DTM,
  • PHILIPS LIHTING POLAND wręczył dwie nagrody PHILIPS HUE (system inteligentnego oświetlenia domu),
  • CAT LC Polska wręczył vocher na szaloną przejażdżkę Ferrari i Lamborghini

Sponsorem tegorocznej gali zostały firmy: EDISON S.A., GEOGLOBE POLSKA Sp. z o.o. Sp.k., SAGE, Bentley Systems International Limited I WORK SERVICE S.A.

Niespodzianką Gali Wieczornej AutoEvent 2017 był pokaz barmański, którego sponsorem został WORK SERVICE S.A. Dzięki uprzejmości sponsora do wczesnych godzin porannych uczestnicy mogli degustować oryginalne kolorowe drinki przy fantastycznych rytmach muzyki prezentowanych przez DJ-a. 

Trzeci dzień AutoEvent poświęcony był rozmowom o wymarzonym pracodawcy oraz kreowaniu wizerunku firmy. Prof. dr hab. inż. Krzysztof Santarek odpowiedział na zagadnienie - czy fabryka 4.0 spowoduje zmianę charakteru i kompetencji zatrudnionych?

Pan Krzysztof Inglot, Dyrektor Rozwoju Rynków Work Service przemawiał nt. zatrudnienia obcokrajowców, a także o aspektach współpracy z agencjami pracy tymczasowej. Tymczasem Piotr Falfus, Manager Dywizji Manufacturing & Supply Chain w Goldman Recruitment przedstawił Raport Wynagrodzeń Branży Motoryzacyjnej w Polsce 2017, który został przygotowany przez Dywizję Manufacturing (Engineering?) & Supply Chain w Goldman Recruitment przy wsparciu Polskiej Izby Motoryzacji. Zaznaczył, iż jest przekonany, że raport będzie pomocny w podejmowaniu decyzji strategicznych, inwestycyjnych i tych związanych z zarządzaniem zasobami ludzkimi.

Dzień zakończył się debatą - Studium przypadku w sprawie profilowania firmy i współpracy ze szkołami. Po części merytorycznej uczestnicy rozpoczęli rozmowy B2B, które w tym roku odbyły się w specjalnie przygotowanej sali i stoiskach wystawienniczych.

Po analizie statystyk Polskiej Izby Motoryzacji okazuje się, że tak jak w roku ubiegłym odbyło się ponad 300 rozmów B2B, co jest potwierdzeniem dużej potrzeby nawiązywania nowych kontaktów biznesowych pomiędzy firmami.

Polska Izba Motoryzacji dziękuje za możliwość ponownego spotkania z Firmami, które rokrocznie biorą udział w AutoEvenci, natomiast nowym uczestnikom dziękuje za udział i mam nadzieję, że w przyszłym roku dołączą do stałego grona wydarzenia.

Prezentacje AutoEvnet 2017


Więcej na stronie:

www.autoevent.pl

 

Źródło: Polska Izba Motoryzacji 

POWIĄZANE
AutoEvent - spotkanie polskiej motoryzacji AutoEvent, czyli spotkanie polskiej motoryzacji odbędzie się w Zawierciu w dniach 31 sier...
GT85 Polska dołącza do Polskiej Izby Motoryzacji Firma GT85 Polska, producent urządzeń do mycia i odtłuszczania części TARRA oraz chemii p...
Przyszłość branży automotive na IABM 2022 W dniach 5-6 kwietnia w Sosnowcu podczas piątej edycji International Automotive Business ...
Nagrodzeni podczas AutoEvent 2019 W dniach 12-14 czerwca w hotelu OSSA w Rawie Mazowieckiej odbyło się coroczne spotkanie p...
AutoEvent dla branży automotive AutoEvent już od 14 lat jest integralnym elementem systemu, jakim jest przemysł motoryzac...
COMAU podczas AutoEvent W dniach 20-22 czerwca w Rawie Mazowieckiej odbyła się największa konferencja dla przemys...
Partnerzy