Szukaj w działach:

Podsumowanie PROCON Manufacturing 2017

 

OptiBuy PROCON Manufacturing 2017
Fot.: OptiBuy  

Konferencja zakupowa dedykowana firmom produkcyjnym - PROCON Manufacturing tego roku odbyła się dla odmiany w stolicy Dolnego Śląska.

Wydarzenie odbyło się w terminie 29-30 maja 2017 r. w Hotelu Sofitel, zlokalizowanym tuż przy wrocławskim rynku, który przyjął ponad 70 Gości Konferencji.

- „Celem, który przyświecał nam przy organizacji konferencji PROCON Manufacturing było przede wszystkim stworzenie platformy wymiany wiedzy i doświadczenia wśród pracowników zajmujących się bezpośrednio zakupami produkcyjnymi.” - mówi Mateusz Borowiecki, Prezes Zarządu firmy doradczej OptiBuy - organizatora konferencji - „Bardzo ważną rolą konferencji jest szerzenie najlepszych praktyk i nowych rozwiązań na rynku – po to by można je następnie zaaplikować we własnych.

Podczas spotkania jednym z głównych tematów wystąpień były kwestie relacji z dostawcami - przeanalizowane w kilku ujęciach. O znaczeniu oceny dostawców mówił Łukasz Kozicki, Manager w firmie NextBuy.

- „W dzisiejszym świecie, w którym mówi się dużo o Industry 4.0, Internet of Things - jesteśmy mocno uzależnieni od dostawcy, łączymy się z nim, budujemy relacje i tylko dzięki rzetelnej informacji, jesteśmy w stanie zbudować zaufanie. Ocena dostawcy w przedsiębiorstwie produkcyjnym i nie tylko produkcyjnym, jest kluczowym elementem pomagającym minimalizować ryzyko.”

O tym, jak ważne jest zaufanie w relacjach biznesowych oraz różnicach w jego budowaniu w zależności od uwarunkowań kulturowych, przekonywała Dyrektor Zarządzająca ETTA Global Leadership Consulting - Monika Chutnik. Wyjaśniła, iż zdefiniowanie pewnych cech kulturowych partnera na początku współpracy, pozwala ustalić elementy niezbędne do stworzenia wspólnego sukcesu opartego o zaufanie. Z nieco innej strony do problemu idei z dostawcami podszedł Łukasz Kosmala, Senior Sourcing Manager z firmy DeLaval, który w swoim wystąpieniu zaprezentował, jak można radzić sobie, i jak podchodzić do negocjacji z kontrahentami, których cechują silne zapędy monopolistyczne lub którzy mają bardzo silną pozycję na rynku.

OptiBuy PROCON Manufacturing
Fot.: OptiBuy  

Ekspert zakupowy, dr Jan Vašek przedstawił kontrastowe spojrzenie na kwestię zmieniających się cen, przedstawił - w Wykładzie Otwarcia - mówił o problemie… spadających cen. Realia o której marzą Kupcy, a które jedynie z pozoru są sytuacją komfortową zarówno dla Kupca oraz całej organizacji.

Każdy szanujący się manager czy dyrektor orientuje się, że kryzysy czy planowe zmiany, mogą stwarzać pewne problemy wewnątrzorganizacyjne. Transformation Manager w LeanPassion - Tymoteusz Myśliwiec, poprowadził wciągającą Uczestników prezentację, w której przeanalizował problematykę przemiany organizacji zakupowej w oparciu o strategię lean wraz z możliwościami, zagrożeniami i szansami z tego płynącymi.

Spotkanie zakończyło się prezentacją osiągnięć polskiego lidera energetycznego - grupy Tauron na polu oszczędności płynących z usprawnień procesowych oraz operacyjnych w działaniach zakupowych, zaprezentowanych przez Agatę Kulikowską, reprezentującą Zespół Zarządzania Zakupami w Tauron Polska Energia. Przemówienie było równocześnie nie lada gratką dla fanów szokująco dużych liczb.

Uzupełnieniem części konferencyjnej był niezaprzeczalnie, moderowany przez dr. Tomasza Gonsiora - Panel Dyskusyjny - Zakupy 4.0 w produkcji, którego Goście - dr Jan Vašek, Andrzej Zawistowski (PSML) i Michał Szlacic - Wiceprezes Zarządu firmy Logintrade,dyskutowali o zmianach, jakie niesie ze sobą koncepcja Industry 4.0 dla szeroko pojętych Zakupów.

Już po formalnym zakończeniu, Uczestnicy mieli szansę w luźniejszej atmosferze podzielić się swoimi doświadczeniami oraz wymienić uwagami na wieczornym spotkaniu w Restauracji-Browarze Spiż na wrocławskim rynku.

PROCON Manufacturing OptiBuy 2017
Fot.: OptiBuy 

Warsztatowy dzień konferencji skupił osoby, które poza teoretycznymi przemyśleniami, chciały doszlifować swoje umiejętności z zakresu tworzenia strategii zakupowych. Wspólnie z prowadzącym - dr Tomaszem Gonsiorem, wieloletnim ekspertem, praktykiem oraz konsultantem branżowym, mieli możliwość przygotować strategię zakupową dla wybranych kategorii zakupów bezpośrednich w oparciu o przedstawione narzędzia, mogąc liczyć na cenny feedback, a także dyskusję nad zastosowanymi rozwiązaniami.

Patronem merytorycznym wydarzenia było Polskie Stowarzyszenie Managerów Logistyki i Zakupów (PSML), a Organizatorów wspierał Partner - firma NextBuy oraz Dolnośląska Agencja Współpracy Gospodarczej.

Organizator pragnie podziękować wszystkim Prelegentom, Partnerom, Patronom oraz oczywiście Uczestnikom za zaangażowanie, poświęcony czas i wsparcie przy wspólnym tworzeniu wydarzenia zakupowego na tak wysokim poziomie.

Więcej na stronie:
www.manufacturing.konferencja-procon.pl


 Źródło: OptiBuy

Dodano 16.06.2017
Podziel się
powrót

Newsletter

Powiązane:

Reklama

  • Reklama

  • Czasopisma

  • Targi

  • Reklama

    Newsletter

    Reklama

    Targi

    Czasopisma

    Konkurs

    Newsletter

    Partnerzy