Elektryczna lokomotywa - E4MSU Griffin od Newagu
Fot.: E4MSU Griffin/Newag S.A. |
Pierwsza polska wielosystemowa lokomotywa elektryczna E4MSU Griffin powstała w Newagu Gliwice.
Lokomotywa zaliczyła pomyślnie jazdy testowe na torze o zasilaniu 15 kV oraz 25 kV, co oznacza że Newag Gliwice jako pierwszy w kraju wyprodukował wielosystemową lokomotywę elektryczną, która może być eksploatowana w całej Europie.
Lokomotywa E4MSU Griffin, od podstaw wyprodukowana w Newagu, przeznaczona jest do prowadzenia pociągów towarowych o masie do 3200 ton, z prędkością do160 km/h. Przystosowana jest do eksploatacji przy zasilaniu 3kV DC, 25 kV 50Hz oraz 15 kV 16⅔Hz.
Prace nad projektowaniem trwały od września 2010 roku. W 2012 roku lokomotywa była prezentowana na Międzynarodowych Targach Kolejowych Innotrans w Berlinie, a od maja poddawana jest testom eksploatacyjnym.
Testy przeprowadzone przez Instytut Kolejnictwa na torze testowym w Żmigrodzie jak i próbne jazdy badawcze prowadzone przez PKP Cargo S.A., zakończyły się wynikiem celującym i obecnie oczekuje na świadectwo dopuszczenia do eksploatacji. Lokomotywa z powodzeniem pociągnęła skład towarowy o masie 3440 t.
W ostatnim tygodniu Griffin trafił na tor testowy VUZ Velim w Czechach, gdzie był poddawany statycznym próbom uruchomieniowym oraz jazdom w systemach zasilania 25 kV i 15 kV AC. Pomyślne zakończenie prób to pierwszy krok przed certyfikacją na rynkach europejskich.
Źródło: NEWAG S.A.
- Raport Tokarki CNC i Centra tokarskie - przegląd rynku 2020
- Raport prasy krawędziowe - przegląd rynku 2020
- Kalendarium - przegląd targów przemysłowych 2024
- Zautomatyzowany system kompletacyjny elementów długich
- Zautomatyzowane rozwiązania zwiększające produktywność
- Branża formierska na Targach INNOFORM®
- ITM Industry Europe - potrójna siła przemysłu
- Badanie rynku CNC w Polsce 2024
- Żuraw obrotowy w ofercie Weni Solution
- Maszyny używane: Nowe drogi w produkcji przewodów rurowych